Alle scepsis ten spijt het Innovatieplatform komt eens met iets goeds.
Innovatieplatform roept op tot nationaal programma voor creatieve sector
DJ Tiësto, Dick Bruna, Droog Design, Viktor & Rolf, Rem Koolhaas. Nederland loopt over van creativiteit en dat biedt kansen om internationaal te scoren. Het Innovatieplatform pleit voor een nationaal programma en internationale promotie van de Nederlandse creatieve industrie. Het advies Creativiteit. De gewichtloze brandstof van de economie (1374 kB) werd vandaag door platformlid Alexander Rinnooy Kan gepresenteerd.
Ik preek natuurlijk voor eigen parochie om te zeggen dat de kracht van creativiteit in innovatie een grote kans is voor het bedrijfsleven, immers werk ik al jaren op deze wijze en niet zonder resultaten. Maar ziet de Innovatieve Industrie dit ook?
Het Innovatieplatform spreekt over een nationaal programma maar richt zich voornamenlijk op het onderwijs. Ook spreekt men over de promotie van deze Industrie in het buitenland terwijl ik juist kansen zie in een samenwerking tussen Innovatieve bedrijven en de creatieve industrie om gezamenlijk met betere producten en diensten Internationaal te scoren. Ook voorbeelden als Droog Design met een soort anti innovatie vind ik niet echt een lichtend voorbeeld en Victor en Rolf is vooral een goede case van self marketing ipv innovatie. Ok ze spreken van de belevings economie en de kansen en daar zie ik wel wat in...... maar er moet nog flink wat gebeuren voordat incidentele succesen een echte stroming word.
Het valt toch een beetje tegen, weer een duur rapport en de verkeerde aanbevelingen? Hmm me maar eens ingeschreven voor dat Nationale Innovatie Evenement in December, gaan we eens kritisch luisteren ;D
Jullie reactie?
Groet, Ron
Concepteule creatie van diensten, producten en belevenissen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Imola73
Imola73
Alle scepsis ten spijt het Innovatieplatform komt eens met iets goeds.
http://www.innovatieplatform.nl/nl/actueel/archief/2005/9/Nederland_moet_creatieve_hotspot_worden.html
Ik preek natuurlijk voor eigen parochie om te zeggen dat de kracht van creativiteit in innovatie een grote kans is voor het bedrijfsleven, immers werk ik al jaren op deze wijze en niet zonder resultaten. Maar ziet de Innovatieve Industrie dit ook?
Het Innovatieplatform spreekt over een nationaal programma maar richt zich voornamenlijk op het onderwijs. Ook spreekt men over de promotie van deze Industrie in het buitenland terwijl ik juist kansen zie in een samenwerking tussen Innovatieve bedrijven en de creatieve industrie om gezamenlijk met betere producten en diensten Internationaal te scoren. Ook voorbeelden als Droog Design met een soort anti innovatie vind ik niet echt een lichtend voorbeeld en Victor en Rolf is vooral een goede case van self marketing ipv innovatie. Ok ze spreken van de belevings economie en de kansen en daar zie ik wel wat in...... maar er moet nog flink wat gebeuren voordat incidentele succesen een echte stroming word.
Het valt toch een beetje tegen, weer een duur rapport en de verkeerde aanbevelingen? Hmm me maar eens ingeschreven voor dat Nationale Innovatie Evenement in December, gaan we eens kritisch luisteren ;D
Jullie reactie?
Groet, Ron
Concepteule creatie van diensten, producten en belevenissen.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/6735-nederland-moet-creatieve-hotspot-worden/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag