• 0

Nederland moet creatieve hotspot worden

Alle scepsis ten spijt het Innovatieplatform komt eens met iets goeds.

 

Innovatieplatform roept op tot nationaal programma voor creatieve sector

DJ Tiësto, Dick Bruna, Droog Design, Viktor & Rolf, Rem Koolhaas. Nederland loopt over van creativiteit en dat biedt kansen om internationaal te scoren. Het Innovatieplatform pleit voor een nationaal programma en internationale promotie van de Nederlandse creatieve industrie. Het advies Creativiteit. De gewichtloze brandstof van de economie (1374 kB) werd vandaag door platformlid Alexander Rinnooy Kan gepresenteerd.

 

http://www.innovatieplatform.nl/nl/actueel/archief/2005/9/Nederland_moet_creatieve_hotspot_worden.html

 

Ik preek natuurlijk voor eigen parochie om te zeggen dat de kracht van creativiteit in innovatie een grote kans is voor het bedrijfsleven, immers werk ik al jaren op deze wijze en niet zonder resultaten. Maar ziet de Innovatieve Industrie dit ook?

 

Het Innovatieplatform spreekt over een nationaal programma maar richt zich voornamenlijk op het onderwijs. Ook spreekt men over de promotie van deze Industrie in het buitenland terwijl ik juist kansen zie in een samenwerking tussen Innovatieve bedrijven en de creatieve industrie om gezamenlijk met betere producten en diensten Internationaal te scoren. Ook voorbeelden als Droog Design met een soort anti innovatie vind ik niet echt een lichtend voorbeeld en Victor en Rolf is vooral een goede case van self marketing ipv innovatie. Ok ze spreken van de belevings economie en de kansen en daar zie ik wel wat in...... maar er moet nog flink wat gebeuren voordat incidentele succesen een echte stroming word.

 

Het valt toch een beetje tegen, weer een duur rapport en de verkeerde aanbevelingen? Hmm me maar eens ingeschreven voor dat Nationale Innovatie Evenement in December, gaan we eens kritisch luisteren ;D

 

Jullie reactie?

 

Groet, Ron

Concepteule creatie van diensten, producten en belevenissen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Dick Bruna was wel innovatief, maar droogdesign, niet echt. REm wel, en UNstudio ook, de voorbeelden zijn er te over, maar ze hebben uit de designsector wel een fout voorbeeld gekozen. Daaarnaast juich ik de kop van het artiekel natuurlijk ten volle toe, ik zal 'm eens op mijn gemak lezen, en dan mijn reactie geven....

 

misschien ga ik in december ook eens luisteren...

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 256 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.