• 0

Kostenbesparing Import Luchtvracht Taiwan

(aangepast)

Beste ondernemers, 

 

In onze firma kunnen wij een lage prijs garanderen op onze producten omdat wij deze in Taiwan inkopen en omdat onze leverancier geen Europees servicecentrum heeft. Dit heeft ons in de eerste jaren erg veel gebracht en gelukkig nog steeds. Echter, momenteel krijgen wij meer te maken met reparaties. Deze moeten wij terugsturen naar Taiwan a $100 per unit en na reparatie (4 tot 6 weken) ontvangen wij deze weer terug a $100 per unit. Onze kosten worden hierdoor ongelooflijk hoog want op een reparatie van €50 moeten wij €250 euro factureren om zelf geen verlies te draaien. Nu ben ik benieuwd of jullie tips/ervaringen hebben met bovenstaande problemen en wat voor oplossingen hiervoor zijn.  Hoe kunnen we deze kosten naar beneden halen? De techniek om zelf reparaties uit te voeren is niet haalbaar.

 

Extra info: het moet via luchtvracht, zeevracht duurt simpelweg te lang, het betreft ongeveer 30 zendingen per jaar (import&export).

aangepast door Sander1995
Spelfout
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Er is een lens- en cameraverhuurbedrijf in de VS (dat ik hier vast wel eens heb genoemd) dat een eigen reparatieafdeling heeft. Ze hebben de redenen hiervoor wel eens genoemd, maar dat staat ergens in een van hun honderden blogposts over reparatie en ga ik nu niet voor je opzoeken.

 

https://www.lensrentals.com/blog/2013/08/lensrentals-repair-data-2012-2013/


Het bovenstaande artikel suggereert de volgende redenen:

Turn-around time: een lens die bij de fabrikant voor reparatie ligt, kan niet worden verhuurd. Des te langer hij bij de fabrikant ligt, dus te minder geld hij oplevert. (Dit zal voor jou het minst relevante zijn.)

Prijs: sommige fabrikanten rekenen veel geld voor simpele reparaties.

 

Producteigenschappen: sommige producten hebben designfouten. Sommige categorieën producten gaan sneller stuk. In het voorbeeld van cameralenzen: lenzen met een zoommechanisme gaan sneller stuk dan lenzen zonder, omdat er meer is wat stuk kan gaan. Misschien eens met de fabrikant gaan praten? In elk geval bijhouden wat de gebreken waren.

 

User-replaceable parts: als de reden waarom zelf repareren geen optie is, is dat de fabrikant alles heeft dichtgemaakt of unieke onderdelen gebruikt die ze aan niemand verkopen: misschien eens aan een andere fabrikant gaan denken?

En uit mijn geheugen:

Kwaliteit: er zijn matige, goedkope manieren om te testen of iets goed is gerepareerd en goede, dure manieren. Sommige fabrikanten gebruiken de matige, goedkope manieren, met als resultaat dat het product niet of slecht gerepareerd terugkomt.

 

Veel van de bovenstaande problemen zou je ook kunnen samenvatten als: de fabriek. Sommige merken leveren meer problemen op dan anderen. De lensverhuurder heeft geen keus, jij mogelijk wel?

 

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 252 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.