• 0

Hoe een sterke brief opstellen?

Wat ik toch wel een moeilijk iets vind is het opstellen van brieven.

Als voorbeeld het aanschrijven van bedrijven om ze warm te krijgen voor je product en het zover krijgen dat zij deel willen nemen.

Dus het onder de aandacht brengen van....

 

Schrijven lukt wel, maar ik heb niet het idee dat het sterk in elkaar zit.

Wat zijn nou tips of punten waardoor je brief sterk word?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je lid bent van "De Zaak" kun je (gratis?) een boekje over klantcommunicatie bestellen. Er staat ook een hoofdstuk in over schrijven.

 

Een paar vuistregels uit dat hoofdstuk:

-klantgerichte aanpak (houd de brief kort, schrijf positief, gebruik geen woorden als 'moeten', laat zien dat je meedenkt met je klant

 

-persoonlijke benadering (schrijf 'ik' als het over jou gaat en 'wij' als het over je bedrijf gaat, gebruik een persoonlijke aanhef, laat zien dat je weet wat de klant wil en neem zijn situatie als uitgangspunt

 

-duidelijke opbouw (inleiding-kern-afronding)

 

-frisse stijl (verzorgd, geen ouderwetse woorden zoals thans en derhalve, geen afkortingen of vakjargon)

 

-verzorgde lay-out (niet teveel vet, onderstreept en/of cursief, gebruik een konsekwente (huis)stijl,

 

-goede afronding (gebruik je spellingcontrole, laat de brief eens door iemand anders lezen, lees hem zelf ook nog eens kritisch na)

 

Wat mij vaak helpt: ik schrijf een brief, laat hem een dag liggen en kijk er dan nog eens naar.

 

www.chainsupport.nl

 

stippel je eigen loopbaan uit, voordat iemand anders dat doet....

Link naar reactie
  • 0

Misschien waardevol, misschien niet, maar als ik brieven krijg over een bepaald product en de brief is in een geautomatiseerd proces vervaardigd, dan gooi ik het meestal weg. Je krijgt zoveel rommel.. Als uit een sales letter blijkt dat iemand zich specifiek in mijn bedrijf heeft verdiept en de vinger weet te leggen op een behoefte of zwakke plek, dan ben ik wél geinteresseerd.

 

Misschien kun je eens een voorbeeldje posten?

http://www.mediabattery.com | http://www.startupidentity.nl

visual identity, webdesign & -development, tv consultancy and music artists support

Link naar reactie
  • 0

hallo lollypop,

 

Ikzelf heb veel gehad aan de site www.zibb.nl, je kan op eigen terrein bijvoorbeeld zibb bouw of horeca enz verder zoeken, door hun heb ik een hoop geleerd over offertes opstellen b.v. de doe's and don'ts. Zal ongetwijfeld meer staan over sales & marketing. Hoop dat je hier wat aan hebt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    14 leden, 281 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.