• 0

Hoe komt een startend bedrijf aan apparatuur en faciliteiten

Hoe kom je eraan? Dat een startend bedrijf alles zelf kan betalen is denk ik ondenkbaar. Mibiton financiert vooral bijzonder apparatuur, en ook bij die faciliteiten moet je meende ik tijd huren. Ook bij een uni kun je tijd en plaats huren. Zijn de prijzen fors voor een beginnend bedrijf? Valt er voor een startend bedrijf wel eens wat 'korting' te krijgen? Andere mogelijkheden?

 

Alles bij een universiteit, of toch een plek voor het bedrijf zelf met wat basis uitrusting?

 

Wie heeft hier een mening/advies over en/of kan uit eigen ervaring putten?

'Een vraag stellen en je even dom en onwetend voelen is beter dan je hele leven dom voelen omdat je de vraag niet hebt gesteld' - vrije vertaling van een oud Chinees gezegde

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Starten? Leen, steel & smeek! Al eeuwen het devies voor startende bedrijven. Ruimte, apparatuur (niet het nieuwste van het nieuwste natuurlijk) en advies zijn voor starters te verkrijgen voor 1/5e tot 1/10e van de werkelijke waarde.

 

Maak gebruik van de sympathie voor starters en je handigheid om de zaken die je nodig hebt te "verwerven" zonder er de hoofdprijs voor te betalen. Het is misschien niet altijd wat je gaag gewilt had, maar als je kijkt naar de prijs (geld is voor starters erg duur) wordt je erg gelukkig.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Ben je een starter in life sciences, maak dan gebruik van de Biopartner facility sharing service die wordt ingevuld door Mibiton. Mibiton heeft een overzicht van welke apparatuur en faciliteiten waar staan en voor hoeveel euro je specifieke apparaten kan leasen/huren.

Meer weten, ga dan naar www.mibiton.nl (contactpersoon Hans Grande)

:)

Je reis naar de toekomst wordt een succes als je alleen die dingen uit het verleden meeneemt die je positieve energie geven. Michael Lewis, 2000.

Link naar reactie
  • 0

Ja, maar mibiton financiert, voor zover ik weet, geen standaard apparatuur zoals PCR-machienes, pipetten, centrifuges, schudstoven, standaard reactoren, gaschromatografen en labruimte, om maar eens wat te noemen.

 

Men is al gauw een (enkele) euroton kwijt! Labruimte bij een uni huren kan behoorlijk duur zijn, maar is in ieder geval iets gunstiger.

 

 

'Een vraag stellen en je even dom en onwetend voelen is beter dan je hele leven dom voelen omdat je de vraag niet hebt gesteld' - vrije vertaling van een oud Chinees gezegde

Link naar reactie
  • 0

Mibiton verkoopt de apparatuur niet, maar je kunt wel bestaande apparatuur goedkoop huren. Het voordeel is dat je dure apparaten, zoals massaspectrometers en gaschromatografen niet zelf hoeft aan te schaffen voor tonnen euro's. By the way, als starter is dat ook niet zinvol, want je zet het apparaat ook niet voor 100% in. Je maakt slechts voor een deel van je tijd gebruik van die dure apparaten en dan is huren bijvoorbeeld aan een fixed price per uur erg gunstig.

Je reis naar de toekomst wordt een succes als je alleen die dingen uit het verleden meeneemt die je positieve energie geven. Michael Lewis, 2000.

Link naar reactie
  • 0

Als ik kijk bij de faciliteiten van Mibiton (degenen die op hun webpagina staan!), dan neem ik aan dat dat lang niet 'de lading dekt'. En zal, denk ik, vrijwel een ieder buiten de faciliteiten van Mibiton om, nog een hoop extra zaken moeten regelen....

 

Als ik eens naar mijn eigen prille ideeen kijk, heb ik meer nodig dan op de Mibiton-site te zien is.

 

Ik ken voorbeelden dat er bij een universiteit, labruimte en faciliteiten worden gehuurd, maar dat heeft ook zo zijn nadelen (openheid bijv.).

 

'Een vraag stellen en je even dom en onwetend voelen is beter dan je hele leven dom voelen omdat je de vraag niet hebt gesteld' - vrije vertaling van een oud Chinees gezegde

Link naar reactie
  • 0

Kan best dat Mibiton niet alles dekt (ik weet niet exact wat je zoekt), maar ik denk dat je een onderscheid moet maken tussen apparatuur en labruimte.

Wil je echt labruimte, dan denk ik dat je het beste met de incubator van je universiteit of met een hoogleraar van de relevante faculteit een deal kunt sluiten. Er zijn al heel wat universitaire incubators die beschikken over eigen labruimte. Is dat niet zo, dan raad ik je aan om via vriendjes of je eigen netwerk contact te leggen met de hoogleraar die bepaalt welk project welke labruimte krijgt. Die hoogleraren worden steeds commerciëler (vaak noodgedwongen omdat ze steeds minder centjes krijgen). Als jij bereid bent om in de avonduren testen te doen en een kleine huurvergoeding neer te tellen voor het gebruik van labruimte, zien ze je soms graag komen hoor.

Je reis naar de toekomst wordt een succes als je alleen die dingen uit het verleden meeneemt die je positieve energie geven. Michael Lewis, 2000.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 136 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.