• 0

Opzetten van een dierenwinkel?

Hallo,

 

Ik doe nu een MBO opleiding dierverzorging, hiermee kan ik een eigen bedrijf beginnen. Nou wil ik een eigen dierenwinkel beginnen. Zit nu in het 2de jaar (van de 4), maar ik vraag me toch af waar ik allemaal op moet gaan letten, en wat er zoal komt kijken bij het opzetten van een eigen bedrijf.

 

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Alvast bedankt!

 

Groetjes Debbie

 

[titel toegespitst - admin]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo,

 

Ik doe nu een MBO opleiding dierverzorging, hiermee kan ik een eigen bedrijf beginnen. Nou wil ik een eigen dierenwinkel beginnen. Zit nu in het 2de jaar (van de 4), maar ik vraag me toch af waar ik allemaal op moet gaan letten, en wat er zoal komt kijken bij het opzetten van een eigen bedrijf.

 

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Alvast bedankt!

 

Groetjes Debbie

 

[titel toegespitst - admin]

 

 

Voor al onze dierenvrienden die een eigen zaak willen opstarten (Ik geloof dat alleen deze week er al 3 voor bij kwamen...)

 

Kijk eens bij het hoofd bedrijfsschap detailhandel: http://www.hbd.nl/index.cfm/24,197,73,pdf/BIDdierenspeciaalzaken2004.pdf%5D

 

Als je hier geen basis vindt voor een goed ondernemingsplan (wat je uiteraard zelf schrijft) dan weet ik het ook niet meer. Succes!

 

 

Link naar reactie
  • 0

Erg informatief :) Onwijs bedankt! Ik ga het van de week nog even helemaal doorlezen, maar wat ik nu al even snel heb gelezen, is zeer interessant.

 

Waar moet ik verder nog op gaan letten? Misschien zijn hier mensen die een eigen dierenwinkel hebben? Waar hebben jullie opgelet? Plaats? Dieren?

 

Wat komt er nou allemaal bij kijken?

Link naar reactie
  • 0

Ik denk helaas dat er erg veel bij komt kijken en dat dit niet zomaar op te noemen is. Het lijkt me verstandiger als je jezelf gaat inlezen in het starten van een bedrijf en specifieke informatie voor je branche gaat doornemen. Vervolgens kan je met die basis mee specifiekere vragen stellen welke wel goed te beantwoorden zijn.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

 

Niet om je direct te ontmoedigen, maar zou je eerst niet eens een tijdje bij een dierenwinkel gaan werken? Al is het maar voor drie maanden. En dan goed kijken wat die baas allemaal niet over zich heen krijgt:-) En dan nog eens denken...wil ik dit wel:-)

 

Perry

Link naar reactie
  • 0

Ik ben nu idd al bezig met informatie inwinnen. Zo kwam ik ook op dit forum, dus misschien dat ik hier ook nog wat informatie zou kunnen vinden.

 

Op mijn school krijg je stages om je keuzes te maken. Het eerste jaar 5 weken bij een dierenwinkel in delft, daarna 5 weken bij een pension in zoetermeer. Hierna 5 weken in een dierenwinkel in zoetermeer en daarna 5 weken op een kinderboerderij.

 

Nu het 2de jaar 10 weken bij een dierenwinkel in delft (zelfde als eerste jaar) Hierna bij de intratuin in zoetermeer op de dierenafdeling.

 

Dus heb nu aardig wat ervaring met dierenwinkels. Verder heb ik misschien een baantje bij de dierenwinkel in zoetermeer waar ik ook stage gelopen heb.

 

Ik heb hier dus echt goed over na gedacht. Ik twijfelde dus in het begin tussen Paravertinair Dierenartsassisent en eigen dierenwinkel. Maar hier ben ik dus al weer een tijdje uit.

 

Vanaf volgend jaar, krijg ik 2 jaar lang specifiek op dierenwinkel gerichte jaren. Hier leer je dus ook een hoop over een eigen dierenwinkel beginnen. Maar wou alvast een beetje informatie.

Link naar reactie
  • 0

Over dat franchising had ik al al na zitten denken. Maar dan vraag ik me af tot hoever je zelf dingen kan bepalen. Bijvoorbeeld waar je dieren vandaan haalt enzo (of het dus ook mogelijk is om ze zelf te fokken)

 

Ik vind het onwijs leuk om klanten te helpen en verder vind ik het zeer belangrijk hoe er met dieren wordt omgegaan.

 

Dus geen inteeld, geen mannen als vrouwen verkopen (en andersom) en dat soort dingen. Ik wil gewoon dat ik goede dieren verkoop. En ze niet bij de groothandel vandaan komen. En dus jongen op tijd bij de ouders weghalen (ook niet te vroeg). Weten hoe oud de dieren zijn. En dat soort dingen.

 

Verder vind ik het ook erg belangrijk dat de winkel klantvriendelijk is. Dus ruim assortiment (wel op letten dat er dingen niet te lang staan), ruime paden (niet alles volgebouwd in een klein winkeltje) en vooral dat klanten goed geholpen worden en tevreden de winkel verlaten.

 

Daarom wil ik gewoon veel informatie, en wil ook graag weten hoe ver je kan gaan met franchising (in hoeverre kan je zelf dingen bepalen)

 

Iig al bedankt voor al jullie hulp!

Link naar reactie
  • 0

Hier een ex dierenspeciaalzaak ondernemer.

Denk goed na wat je wil de marge's op voeders zijn erg klein (30 tot 35%)

tevens gaat het niet goed met de dierenwinkels, de omzetten dalen alleen maar.

Heb je vragen over dierenwinkels en detailhandel in het algemeen dan wil ik je graag terzijde staan.

Link naar reactie
  • 0

Misschien nog een ander puntje om rekening mee te houden:

Volgens mij verplaatst veel omzet van de dierenwinkels naar de tuincentra enzovoorts. Die hebben vrijwel allemaal steeds meer dierenproducten te koop. Hoe wil je met die steeds meer opkomende concurrentie omgaan?

 

Persoonlijk: Verder vind ik veel dierenwinkels een beetje oudbollig overkomen. Ik zie iets als moderne dierenwinkels met producten, beetje meer richting life-style. Je zou eens kunnen kijken of dit iets is.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 308 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.