• 0

Inkoop voor meerdere handelsnamen

Ik heb een eenmanszaak met meerdere handelsnamen (zeg webshop A en webshop B) en voor alle handelsnamen één en hetzelfde BTW-nummer.

Ik heb een leverancier (binnen de EU) waar ik een account heb op naam van webshop B.

Nu verkopen zij ook producten die interessant zijn voor verkoop in webshop A.

Kan ik deze gewoon meebestellen op de naam van webshop B en dan in de boekhouding boeken op het grootboek van inkoop/voorraad webshop A? Of moet dit op een andere manier?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat is het handigste voor je bedrijfsvoering? Wat is het handigste voor je administratie? Als een nieuw account in 5 minuten is geregeld en het voorkomt veel koppijn in de administratie, dan zou ik dat doen. Als het je een maand kost en veel bloed, zweet en tranen om een nieuw account te maken, maar je ziet dat je e.e.a. in de administratie makkelijk kunt ontvlechten, dan zou ik het oude account blijven gebruiken.

 

Voorzie je dat je in de nabije toekomst naar een andere rechtsvorm zult overstappen?

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Ik voorzie niet in de nabije toekomst over te stappen naar een andere rechtsvorm.

 

Op zich kan ik het in de administratie prima splitsen door het op verschillende rekeningnummers te boeken.

Ik vraag me alleen af of dat ook zo mag voor bijvoorbeeld de belasting.

Uiteindelijk hebben alle webshops hetzelfde BTW-nummer, dus persoonlijk denk ik dat het dan weinig uitmaakt.

Link naar reactie
  • 0

Je bent helemaal vrij om je boekhouding in te richten zoals je wilt, als je maar aangifte kan doen voor de gehele eenmanszaak ineens voorzowel BTW als IB.

 

Bij inkoop in de EU moet je zorgen dat je besteld op de bedrijfsnaam die in het centrale europeese register staat, als dat de handelsnaam van webshop B is, prima.

Als de handelsnaam waar je op besteld niet matched bij het BTW ID dan loop je het risico dat de leverancier weigert de btw te verleggen..

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 185 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.