• 0

Bijtelling Bus van de zaak i.c.m. toegepaste WASO

Beste forum gebruikers,

Ik heb een vraag met betrekking tot de bijtelling van een bedrijfsbus van de zaak waarbij het volgende aan de hand is.
Jaar 1 is deze bus volledig afgeschreven onder willekeurige afschrijving startende ondernemers (20k aanschaf en 18k afgeschreven, restwaarde 2k).

Jaar 2, 3, 4 en 5 worden er fiscaal gezien geen afschrijvingen meer geboekt.

Wat is het uitgangspunt voor de bijtelling van de bus als we er vanuit gaan dat de werkelijke kosten in de jaren 2 t/m 5 lager liggen dan de bijtelling, wanneer er dus geen rekening met afschrijving van deze bus rekening gehouden wordt.
Ik vraag me af of deze willekeurige afschrijving op deze manier inderdaad ook doorwerkt in de werkelijke kosten van de bedrijfsbus en daarmee dan in dit geval ook in de bijtelling van deze bus.

In jaar 1 is het forfaitaire bijtellingspercentage toegepast van 22% (ook met een reguliere afschrijving zouden de autokosten namelijk iets hoger dan dit forfait liggen).

Alvast bedankt voor jullie expertise in deze.


Gr, Roel

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Werkelijke kosten zijn werkelijke kosten.. Als er geen afschrijving meer mogelijk is en de bijtelling is hoger dan de werkelijke kosten dan wordt de bijtelling dus gemaximeerd op het bedrag van de werkelijke kosten, effectief is er dus geen aftrek van kosten voor de auto (belastbare winst wordt hoger) en de bijtelling haalt de 22% niet..

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 138 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.