• 0

Beoordeling website gevraagd [speelgoed]

(aangepast)
Omschrijving van je concept:

Graag zou ik jullie advies willen vragen over een website die ik heb opgezet. Op de een of andere manier valt de conversie onder 0,1% uit maar uit het gedrag van de bezoekers op de site kan ik dat niet herleiden. Het bounce percentage legt rond de 56% en de meeste bezoekers die blijven bekijken minimaal 2-3 pagina's  en besteden tussen 1:15 en 1:45 minuten op de pagina voor vetrek van de pagina. Als op analytics kijk zie je ook duidelijk dat mensen aan het "shoppen" zijn tussen de verschillende categorieën speelgoed

 

Werk in uitvoering:

 

  • De footer tekst en layout uitbreiden en opnieuw schrijven
  • Omschrijving bij het artikel uitbreiden

 

Website: www.onsspeelgoed.online

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:
  • Website op een snellere server gezet  
  • Website simpel gehouden zodat hij lekker snel is en mensen in dezelfde tijd meer producten kunnen bekijken
  • Drie verschillende betaalde wordpress thema's uitgeprobeerd zonder veranderingen (A vs B vs C)
  • Trust pilot toegevoegd aan de website
  • Nieuw logo laten ontwerpen
Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

 Leuk speelgoed tegen een redelijke prijs

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Een zo simpel mogelijke website om de drempel zo laag mogelijk te houden en de website geschikt te houden voor alle leeftijden

Wat voor feedback hoop je te krijgen:
  • Spreekt deze website ouders aan of sla ik de plank compleet mis
  • Wat kan er beter?

  

aangepast door Mikky Vrolijk
Titel aangepast
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0
(aangepast)

Mij - als webbouwer, maar ook als ouder - spreekt de site niet aan. Hij komt gewoon niet professioneel over.

Dat komt o.a. door die  groene balk met het woord "speelgoedwinkel" erin, het feit dat je maar 1 review hebt op trustpilot (die ook nog eens boven de categorieën staat), geen productreviews, de E van Categorie die niet meer op de regel past, de tekst "search" die niet vertaald is, de manier waarop je de slogan onder het logo hebt gezet, maar 2 menu items, slechts 95 producten, en ik zie zo snel geen mogelijkheid om contact op te nemen (telefoonnummer, e-mail adres, desnoods een contactformulier). Op mobiel kan ik niet eens filteren op categorieën (nou ja, het kan wel, maar die filter staat onder de producten dus die zien klanten niet) enzovoorts. 

Tenslotte zullen de mensen die wel in de winkelwagen belanden waarschijnlijk afhaken op de verzendkosten, ten eerste omdat die vrij hoog zijn in vergelijking met andere webshops en ten tweede omdat ik er pas op de winkelwagen pagina achter kom dat ik verzendkosten moet betalen. Ook is het niet duidelijk wat de levertijd is. Ja, dat staat allemaal onder het linkje "bestellen en verzenden", maar daar kijk ik als klant niet. Dat hoort gewoon op de productpagina te staan.

Gebruiksvriendelijkheid, vertrouwen winnen en een goed assortiment (en bijbehorende prijzen) zijn de belangrijkste onderdelen voor een webshop, en op alle drie die punten scoor je wat mij betreft een onvoldoende. Sorry.

aangepast door Bob de webbouwer

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Eens met Bob de Webbouwer. Je website komt inderdaad niet professioneel en daardoor niet betrouwbaar over.

 

  • TrustPilot één review, maar je gebruikt ook een logo met één sterretje. Nu ligt dat aan het logo, maar ik zou hem zo niet toepassen
  • Wisselend begin je de categorieën met een hoofdletter en een kleine letter
  • Wisselend Engels en Nederlands door elkaar heen
  • Behoorlijk typefouten. Voorbeeld: Wij rekenen geen verzendkosten bij bestellingen vanaf € 50,- geen verzendkosten.
  • Waarom "flipperen" die submenu opties zo?
  • De uitlijning op bijvoorbeeld de pagina: https://onsspeelgoed.online/product-categorie/feest-artikel/slingers/ klopt niet, de producten gaan trapsgewijs naar beneden.
  • Verzending klein is in de winkelwagen 6 euro, maar volgens de Bestelling en Verzending pagina zou het 4 euro moeten zijn.
  • Op de afreken pagina https://onsspeelgoed.online/afrekenen/ is het totaalbedrag wit, gelijk aan de achtergrondkleur en dus niet te lezen. 

 

Al met al, er schort gewoon teveel aan. 

Link naar reactie
  • 1

Er zijn al de nodige punten aangedragen, ik zal me proberen te beperken tot aanvullingen.

 

  • Er wordt in de header enorm veel ruimte verspild, erg veel wit (of groen) ruimte. Vooral de slogan onder het logo doet dat, maar ook de groene balk vind ik veel te groot. Je ziet hierdoor veel minder snel iets van producten of categorieën, en daar hoort je website juist over te gaan.
  • 'Winkelmand' en 'Afrekenen' zweven daar ook maar rechtsboven als kale tekst, terwijl ze wel een oranje achtergrond krijgen als je je muis erop houdt. Ik zou het dan duidelijkere knoppen maken, dus altijd een achtergrondkleur geven.
  • Die groene balk smeekt erom om als menubalk gebruikt te worden. Ik raad je aan om je categorieën daarin te tonen. Na nog wat klikwerk kom ik erachter dat je het broodkruimelpad erin heb gezet. Die zou ik dan onder die groene balk zetten, als je er een menubalk van maakt.
  • Zolang je weinig reviews hebt, zou ik ze niet zo prominent tonen, dan werkt het averechts. Als je er meer hebt verzameld, zou je ze ook beter in de header kunnen verwerken, nu is het zonde dat je zoekbalk en categorieën er minder duidelijk zichtbaar van worden.
  • Ik vind de productafbeeldingen erg druk en inconsistent. Ik kan me voorstellen dat je niet van alle producten een foto in exact dezelfde stijl hebt, maar ik zie op de homepage in de bovenste rij producten bijvoorbeeld 'barbie dierenarts' en 'barbie journaliste', twee barbies zouden toch dezelfde soort afbeelding moeten kunnen krijgen. Van consistentie wordt je website rustiger.
  • Ik had op de homepage niet verwacht om meteen in het volledige assortiment te komen. Het zorgt ook voor onrust. Je wil immers dat iemand een keuze maakt richting een bepaalde categorie, maar daar leidt je ze nu niet naartoe. Op een homepage kun je inspireren, belangrijke productgroepen uitlichten, een actie promoten én zorgen dat je vindbaar kan zijn in zoekmachines.
  • Ik zie erg weinig kansen om vindbaar te zijn in zoekmachines. Er is nergens content die geïndexeerd kan worden: geen algemene teksten op de homepage over het feit dat er speelgoed te koop is, geen content in de categorieën dat je (bijvoorbeeld) naar baby speelgoed aan het kijken bent en op de productpagina's geen enkele tekst die een product omschrijft of aanprijst. Met content kun je je bezoekers vertellen wat ze je allemaal hebt, ze verleiden om iets te kopen en om gevonden te worden in zoekmachines. Zonder enige vorm van content wordt het een dure aangelegenheid om bezoekers te krijgen, die zullen dan voornamelijk via betaalde kanalen moeten komen.
  • Er ontbreekt verplichte informatie op de website, zoals contactgegevens. Heb je de checklist voor verkoop via internet van de ACM al eens gezien?
  • Bij het afrekenen staat 'Verzenden naar een ander adres' standaard aangevinkt, waardoor je twee formulieren moet invullen. Ik neem aan dat de meeste klanten hun factuuradres ook als verzendadres willen gebruiken.
  • Bij de winkelmand en afrekenen staat bovenaan 'posted 9 days ago' en het aantal keer dat die pagina bekeken is. Het wekt de indruk een blog o.i.d. te zijn.
  • Het privacybeleid bij het afrekenen leidt naar https://onsspeelgoed.online/privacy-policy__trashed/
  • Mollie verzorgt zo te zien de betalingen. Hebben zij niet de plicht om te controleren of een website aan wetgeving voldoet? Er mist cruciale informatie.
  • Er worden producten aangeboden voor erg lage prijzen. Dat is op zich mooi, maar dan vallen de verzendkosten al helemaal smerig tegen. Ik heb een mooi Paw Patrol Potlood in m'n winkelmand zitten, voor slechts € 1,25. Dan zijn € 4,- verzendkosten niet mals. Voor een potlood dat door de brievenbus kan vind ik het erg hoog.
  • Je wil ouders aanspreken en leuk speelgoed aanbieden. De website oogt nu nog erg kaal en dat nodigt niet uit. Speelgoed moet leuk zijn, dat plezier mis ik op de website. Het hoeft allemaal niet enorm bont te worden (je richt je immers niet op kinderen), maar het mag wel wat meer uitstraling krijgen.

 

Ik vind het mooi dat je Analytics al in bent gedoken, maar ik denk dat bouncepercentage, aantal bezochte pagina's en tijd op de pagina op het moment niet je grootste zorg zijn. De basis van deze webshop staat echt nog niet, in de reacties zie je dat er echt nog een hoop moet gebeuren. Als er een solide basis staat is het goed om te gaan kijken wat je kunt optimaliseren, maar dat komt nu echt te vroeg. Mooier kan ik het helaas niet maken, ik wens je veel succes!

Link naar reactie
  • 0

Een kleine opmerking, en nog één echte aanvulling op bovenstaande.

 

Kleine opmerking:
Bij het plaatje van Alex de Leeuw is een blauwe cirkel met "aanbie". Op zich weet ik wel dat dit aanbieding moet zijn, maar het oogt toch een beetje half.

 

Aanvulling:

Ik mis enige vorm van consistentie. Het productaanbod lijkt nu heel erg een beetje wat los bij elkaar geraapte dingen dat geheel of half in de categorie speelgoed zou kunnen vallen, maar het voelt een beetje net niet. In de categorieën staan een paar bij elkaar geraapte producten, maar binnen de categorie weinig tot geen echte variatie. Ik zou eerder geïnteresseerd zijn in een webshop die de helft van de categorieën heeft, maar binnen die categorie dan nog een beetje variatie. Bij Barbie doe je dat bijvoorbeeld wel, 5 verschillende barbies. Maar als ik kijk bij de dinosaurussen, dan is het 1 variant van elk. Leuk als je van de T-Rex houdt, maar ik zou dan eerder kijken of ik bijvoorbeeld naast T-Rex opgraven ook Triceratops opgraven en Brachiosaurus opgraven kan toevoegen (om maar een voorbeeld te geven).

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Eens met bovenstaande punten, slechte foto's van het speelgoed en onoverzichtelijk. 

 

Wat ik helemaal vreemd vind is dat als ik het spel Risk wil bestellen voor € 39,95 kost dit € 6,00 verzendkosten, totaal € 45,95. Als ik het wil afhalen wordt de prijs ineens € 39,95 + BTW = € 48,34

Pas bij het daadwerkelijk betalen (bij bezorgen) wordt er ineens btw gerekend dus dit zie je pas als je in je bankieren app zit. Als de site wel perfect zou zijn zou ik alsnog meteen afhaken als ik ineens iets anders moet betalen dan eerder vermeld.

aangepast door DeWit83
Link naar reactie
  • 0

Ik zou het fijn vinden om op een homepage te komen om een fijne intro te lezen over wat je precies aanbied:  ik ben benieuwd waarom jij uniek bent en waarom ik via jou zou moeten bestellen (ik mis ook een about page). Daarnaat vind ik afrekenen an kassamand dubbel en zie ook een 'geen catagorie' in je menubalk links. Door de slordigheid en geen about page voel ik geen connectie om op deze website te bestellen waar ik weet wie de website draait of naar een bol.com te gaan waar ik reviews kan lezen

Proud owner of thecollectionone.com

 

Link naar reactie
  • 0

Je zou verwachten dat zo een kale website supersnel is, dit is niet het geval, zelfs traag. Met de juiste plugin is dat echt niet nodig.

 

Je checkoutpagina is een drama. 

 

Verder is er al veel gezegd. Ik zou zeggen, met het enorme aanbod van goede templates, begin helemaal opnieuw.

 

Spendeer een paar euro's aan een goede Wordpress template en neem alle feedback mee die hier al is vermeld.

 

En waarom deze domeinnaam? Waarom een .online extensie? Bij die naam zou ik denken dat je je eigen speelgoed online hebt gezet. Dan had je nog beter onsspeelgoed.com kunnen kiezen, of nog beter, een .nl domeinnaam.

 

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 206 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.