• 0

Starten webshop partner heeft wao uitkering

Al enige tijd zit ik er over te denken om een webshop te beginnen maar stel mij zelf de vraag of dit invloed kan hebben op de uitkering die mijn man ontvangt.

Mijn man is  voor 50 % afgekeurd en ontvangt dus een deel van zijn salaris via het UWV,  binnen mijn eenmanszaak zal hij mij misschien een maal per maand mij naar de groothandel brengen omdat ik geen rijbewijs heb.  Kan dit kwaad of moet ik toch een VOF aanvragen. En wat zijn de gevolgen voor zijn uitkering?

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Hallo Anna Maria,

 

Welkom op Higherlevel.

 

Jou inkomen heeft geen invloed op de WAO uitkering van je man. Voor deze uitkering is het inkomen van de partner niet relevant.

En als jou man jou af en toe naar de groothandel brengt omdat jij geen rijbewijs hebt kan dat ook prima, zelfs als het 1 of 2 keer per week is.

Vergelijk het maar met als jij een baan zou hebben dan zou je man je misschien ook moeten brengen en dat mag gewoon.

Hij mag zelfs af en toe zonder jou even naar de groothandel als het zo weinig voorkomt.

Maar het is wel goed dat je bekijkt hoe dat zit. Want als jou man structureel gaat meewerken dan kan het zijn dat hij dat moet melden bij het UWV.

want zolang jij een bedrijf start en je man helpt je af en toe, zoals elke man zijn vrouw zou helpen dan mag dat gewoon.

In jullie geval is het dus normaal dat je man je af en toe ergens heen brengt omdat je geen rijbewijs hebt. Hij gaat dus niet opeens iets nieuws doen dat gevolgen kan hebben voor zijn gezondheid of mogelijkheden om werk te vinden. En als je een bedrijf aan huis hebt is het ook normaal dat hij soms helpt met wat hand en spandiensten.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 134 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.