• 0

Startperiode UWV

Hallo,

In de hoop dat hier een UWV-adviseur/webcare meeleest voor advies:

Mijn werkgever en ik gaan uit elkaar met een vaststellingsovereenkomst. Op initiatief van werkgever.
Ik heb een WW-uitkering aangevraagd, maar in de afgelopen weken heb ik weloverwogen besloten dat ik wil beginnen als ZZP'er. 
Vanuit de WW kan dat o.a. met behulp van de startperiode, heb ik geleerd in de online training. Dat lijkt me ideaal, omdat ik dan met een steuntje in de rug kan starten.

Ik zou graag per 1 oktober (mijn eerste dag als werkloze) meteen starten, omdat ik al 1 mooie opdracht aangeboden heb gekregen. 

Ik heb de online training al gevolgd en het ondernemingsplan daarna gemaakt, dus dat ligt klaar.
 

Ik kan het alleen nog niet sturen naar aan adviseur, omdat de aanvraag voor mijn WW-uitkering nog uit staat.

 

Nu is mijn vraag:
Ik kon mijn WW-uitkering pas 1 week van te voren aanvragen. Is het mogelijk om op tijd (dus voor 1 oktober), toestemming te krijgen van het UWV voor mijn startperiode?
Zodat ik ook echt 1 oktober kan beginnen bij die eerste opdrachtgever?

(Volgens het UWV mag ik namelijk nog geen activiteiten ondernemen zonder toestemming, maar ik wil deze opdracht ook niet laten schieten).

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Teodoro, allereerst welkom op Higherlevel!

 

3 uur geleden, Teodoro zei:

In de hoop dat hier een UWV-adviseur/webcare meeleest voor advies:

 

Helaas voor jou en ons heeft UWV besloten de webcare activiteiten op o.a. dit forum te stoppen per 01-01-2020. 

Je kunt wel proberen UWV webcare via Twitter (tip: of een persoonlijk twitter-bericht) te benaderen 

 

Maar het antwoord op jouw vraag is  voor 99,99% zeker nee: je kunt niet eerder overleg met een adviseur werk van UWV krijgen  vóórdat je WW rechten daadwerkelijk zijn ingegaan. 

 

Advies daarom: overleg met je opdrachtgever dat je niet per 01-10 kan beginnen, maar 1 of 2 weken later, en benader op of na 01-10 UWV om een afspraak te maken met jouw adviseur werk. 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0
11 minuten geleden, Bojjob zei:

Op de site van het uwv komt niet duidelijk naar voren of de startperiode ook geldt voor de start vanuit een rechtspersoon. Weet iemand dit? 

 

Beste Bojjob, allereerst welkom op Higherlevel! 

 

Het antwoord is ja: de startersregeling is niet beperkt tot personenvennootschappen maar geldt ook voor alle rechtspersonen 

 

Hier een voorbeeld op de KvK-site van een Starter met een BV die gebruik maakt van de  WW startersregeling 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 240 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.