• 0

Verhuur van (video)gameroom

Hallo,

 

Ik speel met het idee om een prachtig ingerichte "state of the art" gameroom te gaan verhuren.  Met o.a. groot scherm, de nieuwste gameconsoles, een heerlijke bank, etc. 

Ook wil ik dan maandelijks de nieuwste games op zo'n gameconsole installeren. 

Over dit laatste heb ik een vraag waarbij ik na lang speuren op internet,  het antwoord nog niet heb kunnen vinden. 

Hoe zit dat met licenties/rechten? Ik weet dat je (de meeste) software niet mag verhuren. Maar mag je de hardware, waar die software op staat dan wel verhuren? 

En zo niet, mag je  dan wel een kamer verhuren, waar deze software voor handen is? 

 

Wie kan mij antwoord geven op deze vragen? Of wie kan mij vertellen waar ik met deze vragen terecht zou kunnen? 

 

Met vriendelijke groet,

Rob

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Misschien heb je hier iets aan, ook al is het artikel 6 jaar oud: https://blog.iusmentis.com/2014/08/15/gastpost-videogames-na-usedsoft-v-oracle/
 

Quote

Zo stelde Blizzard, tot een aantal maanden geleden, spelers in staat virtuele goederen (of ja licenties) voor echt geld te verhandelen. Daarnaast biedt het zojuist besproken Steam sinds kort de mogelijkheid om via haar online platform videogames uit te lenen. Een handeling die voorheen alleen in traditionele eigendomsverhoudingen denkbaar was.

 

Ik doe als (SEO-)copywriter leuke klussen voor leuke bedrijven: http://www.hardcopy.nl.

Link naar reactie
  • 0

Het zal denk ik niet veel uitmaken hoe je het noemt. als duidelijk is dat je het binnen een onderneming inzet / exploiteert heb je een andere licentie nodig. De consumentenlicentie bevatten altijd beperkingen in het gebruik op grotere schaal dan de eigen woonkamer en vriendenkring..

Videogame leveranciers vinden het niet erg om in gamerooms of vakantieparken beschikbaar te zijn maar ze willen dan wel een andere prijs ontvangen van de ondernemer die voor elk uur spelen geld vraagt dan van een consument die het voor zijn eigen vermaak eenmalig aanschaft.. dat zou elke ondernemer toch ook moeten kunnen begrijpen..

Link naar reactie
  • 1

Welkom ;)

 

Leuk idee en gebeurd nog te weinig in Nederland. In het buitenland gebeurd dit veeeel meer. Mogelijk doordat Nederlanders meer in de mogelijkheid zijn om de faciliteiten voor zichzelf aan te schaffen. Hier zou je (markt)onderzoek naar kunnen doen.

 

Je bent uiteraard niet de enige met het idee. Er zijn al complete platformen gemaakt, waarmee je de spellen kan aanbieden. Hier bijvoorbeeld van Blizzard: https://cafe.blizzard.com/home

Leef je leven door te leven.

Geef om geven door te geven.

Traprenovaties | Treinkaartjes | DC Timmerwerken

Link naar reactie
  • 0
3 uur geleden, Ondernemeneer zei:

Welkom ;)

 

Leuk idee en gebeurd nog te weinig in Nederland. In het buitenland gebeurd dit veeeel meer. Mogelijk doordat Nederlanders meer in de mogelijkheid zijn om de faciliteiten voor zichzelf aan te schaffen. Hier zou je (markt)onderzoek naar kunnen doen.

Mijn idee was het om de faciliteiten van dusdanige kwaliteit en formaat aan te bieden, dat het niet voor iedereen is weggelegd om zelf aan te schaffen. Maar ik zal ook hier zeker nog onderzoek naar doen. 

Nogmaals vriendelijk bedankt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 206 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.