• 0

Welke webshop provider adviseren jullie mij?

 

Hoi,

 

Tijd voor een nieuwe vraag ;) , het wordt eindelijk tijd om mijn webshop te starten yes!, maar door zoveel  bomen is het bos  niet te zien. Dus, ik vroeg mij af wat zijn jullie ervaringen of tips voor een goede professionele webshop en toch betaalbaar, welke provider is het beste? Ik kom vaak Shopify of Jouwweb tegen met het meest positieve recensies, maar ieder heeft weer zijn voor en nadelen in mijn ogen en daar kom ik nog niet helemaal mee uit, ik ben benieuwd naar jullie eigen ervaringen, met welke provider hebben jullie webshop opgebouwd?

 

Ik heb inmiddels al een proef account aangemaakt bij Shopify, ik vind het prima werken en de opties en mogelijkheden die er zijn voor een webshop, maar dat zij geen e-mailhosting , en Nederlandse live ondersteuning bieden,  vooral de eerste vind ik weer erg minder.  In geval dat ik een email bij andere partij laat hosten, is dat straks een gedoe om het toch bij Shopify te laten instellen? Ik las bij hun ook veel over e-mail doorsturen instelling, maar dat begrijp ik nog niet helemaal, heeft iemand daar ook ervaring mee? 

 

Voor degenen die ervaring hebben met JouwWeb zou ik toch graag de ervaring willen horen, mocht je in de toekomst willen verhuizen naar een andere provider is dat geen probleem bij hun? want ik las ergens dat zij geen import of export producten ondersteunen? 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

23 antwoorden op deze vraag

  • 0
(aangepast)

op deze vraag zal je 20 verschillende antwoorden krijgen omdat iedereen zijn eigen favoriet heeft.

Om dit (zelf) te kunnen bepalen zal je zelf eerst wat zaken moeten doen.

 

Maak een overzicht van punten/functies die voor jou van belang zijn.

welke functies wil je direct hebben?

welke functies wil je in de toekomst mogelijk hebben

ben je zelf handig om te bouwen?

wil je maatwerk kunnen hebben in de shop of is een bestaand (basis) systeem goed genoeg zonder dat je zelf aanpassingen kan doen?

wil je zelf hosten of wil je SAAS (Software As A Service) gebruiken?

wat is je budget?

hoeveel producten moeten erin komen?

welke marketing opties wil je?

enz.

enz.

 

aan de hand van de antwoorden op die vragen kan je software gaan bekijken en beoordelen of dat wel of niet aan jouw verwachtingen voldoet.

 

je e-mail via andere server laten afhandelen als waar je webshop staat is niet zo een probleem, doe ik zelf ook. In de DNS kan je ene deel verkeer voor domeinnaam doorsturen naar ene server en het mailverkeer naar andere server.

aangepast door Daniel_Nijmegen
Link naar reactie
  • 0

Hallo Bernna,

 

Die vraag kan ik helaas niet beantwoorden, dit heeft ook met jouw lijstje te maken.

Wel kan ik  je helpen om een keuze te maken (zie ook mijn handtekening). Iedere aanbieder heeft andere opties en prijsstellingen. Kijk daarom ook zeker naar de mogelijkheden die je misschien in de toekomst nodig hebt. Denk bijvoorbeeld aan een boekhoudkoppeling of met een fulfillment leverancier. Het wisselen van webshop pakket ga je niet zomaar meer doen.

 

Maak voor jezelf een lijst met wensen en eisen, aan de hand van verschillende webshop vergelijkingen kun je deze tegen elkaar afzetten.

Er zijn ook communities voor webwinkels of fora waar je je kunt aanmelden en je deze vraag ook kunt neerleggen.

 

Globaal gezien zijn er drie opties op het gebied van webshop software: open-source webshop software, software waarvoor je eenmalig betaalt of een pakket in abonnementsvorm (Software as a service of Saas). Welk type software het beste bij jou past is niet alleen afhankelijk van je budget, maar ook van je technische vaardigheden. Open-source software is gratis te gebruiken, maar het vraagt veel technische kennis en tijd om je webshop goed te laten werken. Het duurt dus lang voordat je klaar bent om orders te accepteren. De tweede en derde optie zijn niet gratis, maar laten je meteen beginnen met het opzetten en vullen van je webshop. Ook zonder technische kennis maak je in deze software snel en eenvoudig een geoptimaliseerde webshop. Voor je het weet zijn de eerste orders binnen.

 

Ohw, en je email zou ik gewoon via Gmail laten lopen door een Gsuite account, de transactionele mails gaan gewoon via het platform wat je kiest.

 

WebwinkelCommunity forum is nu #GRATIS : De gratis webshop community

Patrick Heijmans:  Online marketing specialist en consultant

Link naar reactie
  • 0

Hangt van de ervaring van de klant af, maar ik probeer direct de goede software te kiezen omdat overzetten van de ene naar de andere software van alle producten soms erg lastig kan zijn. Maar ik heb wel iets gemaakt in Opencart dat later is overgezet naar Magento, maar dat was een klant met specifieke opties bij de producten.

Link naar reactie
  • 0

ik heb zelf al heel wat verschillende pakketten gebruikt voor verschillende webshops.

tussentijds ook wel eens gewisseld, dat kon diverse oorzaken hebben als dat het niet verder naar wens aan te passen was tot het kosten aspect tot bepaalde functies die niet bleken te werken zoals voorheen voorzien.

Momenteel gebruik ik magento 2 maar vind het persoonlijk een drama (andere vinden het geweldig). Nu bezig met hele nieuwe bedrijfssoftware en dan gaat magento er weer uit, ga dan kiezen voor woocommerce. die keuze is weer vanwege de aansluitbaarheid daarvan op andere software en vanwege keuze van partners voor toekomstige bouw van webshops gekoppeld aan andere software.

 

Of je met paar producten moet starten of met heel veel is ook van factoren afhankelijk, ga je zelf producten handmatig aanmaken of koppel je productfeeds met duizenden producten.

 

Na de keuze van je software (zeker als je met klein budget moet starten) is de kans altijd dat je later moet wisselen, hoeft niet altijd erg te zijn maar kost wel veel tijd en geld. Maar als je klein start en met winst steeds kan uitbreiden kan het zijn dat je 1 of meer keer moet wisselen. kan niet altijd gelijk perfect zijn als starter he.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben zelf een webbouwer en heb de afgelopen 10 jaar webshops voor zowel grote als kleine bedrijven gerealiseerd.  Met Magento, Prestashop, Wordpress, CS-Cart en diverse Saas oplossingen.

 

Ieder pakket heeft zo zijn voor & nadelen. Een goed voorbeeld is Wordpress, prachtig CMS om snel vindbaar te zijn in Google maar de instabiliteit is een groot nadeel. Vooral bij een webshop wil je continue online zijn. Magento is erg zwaar en vereist enige kennis om een goede webshop neer te zetten. Ik adviseer je CS-Cart.

https://www.cs-cart.com/

 

Bij CS-Cart betaal je 385 dollar aan licentiekosten. Maar daarvoor krijg je een zeer compleet webwinkelsoftware pakket. De achterkant en voorkant zijn volledig in het Nederlands beschikbaar. CS-Cart brengt ongeveer 1x in de maand een update uit. Deze wordt goed gecontroleerd dus je kunt in 99% van de gevallen veilig en probleemloos updaten. Mocht er toch een probleem ontstaan dan kun je terecht bij de CS-Cart helpdesk (Engelstalig).

 

Succes met je webshop!

Link naar reactie
  • 0
20 uur geleden, Bridge zei:

Shopify is heel fijn, maar ik vind het duur; (29,95 voor basic = 360 per jaar!) Mail door laten sturen is makkelijk te regelen. 

wat de ene duur vind vind de ander heel goedkoop.

Ik betaal enkel voor Hosting van webshop al ruim 300 euro per maand plus vele bijkomende kosten.

 

Belangrijker dan de prijs is wat je ermee doet, hoeveel omzet je eruit haalt, wat het je dus oplevert en hoeveel tijd je misschien bespaard ten opzichte van andere software.

Als voor hobby project is waarmee je 1 a 2 orders per maand hebt is het mogelijk duur maar voor een serieuze webshop is dat natuurlijk helemaal niks

Link naar reactie
  • 0
21 uur geleden, Bridge zei:

Shopify is heel fijn, maar ik vind het duur; (29,95 voor basic = 360 per jaar!) Mail door laten sturen is makkelijk te regelen. 

 

 

Na veel surfen valt mij op dat er maar paar euro's of hooguit tientje per maand verschilt, maar als ik daar tegenover een professioneler uitstraling van mijn webshop kan verwachten, onbeperkte aantal producten, met meer groei en marketingsmogelijkheden dan vind ik zo'n bedrag  moeite waard, en bovendien 29,99 is in dollar, Shopify abonnementen zijn maandelijks opzegbaar en dat is ook mooi flexibel voor een starter, mocht de verkoop lang tegenvallen ofzo kan ik nog altijd tijdig switchen naar goedkopere alternatief

Link naar reactie
  • 0
28 minuten geleden, Daniel_Nijmegen zei:

wat de ene duur vind vind de ander heel goedkoop.

Ik betaal enkel voor Hosting van webshop al ruim 300 euro per maand plus vele bijkomende kosten.

 

Belangrijker dan de prijs is wat je ermee doet, hoeveel omzet je eruit haalt, wat het je dus oplevert en hoeveel tijd je misschien bespaard ten opzichte van andere software.

Als voor hobby project is waarmee je 1 a 2 orders per maand hebt is het mogelijk duur maar voor een serieuze webshop is dat natuurlijk helemaal niks

 

Toevallig ook Shopify?   Levert dat ook mooie resultaten hopelijk?  

 

Ik vind zelf kwaliteit, uitstraling en indruk van de onderneming heel erg belangrijk, en daarom ga ik bewust niet naar de goedkoopste grijpen alleen om wat te besparen. Geen aandacht van consument zolang er geen aantrekkelijke webshop of producten zijn, heel simpel. En dat vraagt toch wat investeringen uiteraard, zolang je je onderneming waard vindt en erin gelooft zou je dat ook wel verstandig moeten doen.  

 

Ik zie ook bij Mijndomein hele jaar een gratis pakket voor ondernemers (?!), Mooi voordelig natuurlijk zeker voor starters, maar ik vraag mij af over de kwaliteit en kenmerken... 

iemand ervaring mee?

Link naar reactie
  • 0

ik gebruik nu Magento 2 maar ben in het proces om over te gaan naar andere software.

Dit heeft vele oorzaken en redenen, maar ik ben niet een typische webshop gebruiker die dat op standaard manieren gebruikt (zo zal toekomstige systeem de backend niet rechtstreeks gebruikt worden maar allemaal vanuit andere externe systemen beheerd worden) en inzet dus ik ben niet perse het juiste voorbeeld voor anderen.

 

Link naar reactie
  • 0

Zelf goed ervaringen met CCV shop qua functionaliteiten, gebruiksgemak en koppelingsmogelijkheden. Uiteraard gaat dit gepaard met (hoge) maandelijkse kosten. Producten als Magento of Woocommerce (in combinatie met Wordpress) ben je onafhankelijk. Raad tussen die twee WooCommerce aan.

Leef je leven door te leven.

Geef om geven door te geven.

Traprenovaties | Treinkaartjes | DC Timmerwerken

Link naar reactie
  • 1

Zelf goede ervaringen met Lightspeed. Zou ik ook zeker even naar kijken. Wellicht een idee om overal even een proefversie aan te vragen en te testen.

 

Wel even een lijst maken van functionaliteiten die je zeker nodig hebt om vervolgens te kijken welk platform hieraan voldoet. 

 

Je wilt er niet op een later moment achterkomen dat je iets mist. 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Ik heb zelf al een aantal WooCommerce shops gebouwd, dat is behoorlijk gebruiksvriendelijk en als je functionaliteit nodig hebt die niet standaard in WooCommerce zit zijn er tal van plugins waarmee je die functionaliteit voor een paar tientjes kunt toevoegen. Het opzetten van een WooCommerce shop vereist wel wat (technische) kennis.

Als je kijkt naar de statistieken heeft WooCommerce  het grootste marktaandeel, gevolgd door Shopify. Als je gaat kijken naar sites met veel traffic (top 100k en top 10k) zie je echter dat Shopify het grootste marktaandeel heeft. Daaruit zou je kunnen opmaken dat WooCommerce haar populariteit deels te danken heeft aan het feit dat het gratis is, en dat Shopify meer geschikt is voor grotere sites... maar met die top 100k en top 10k heb je het wel over hele grote sites natuurlijk (die statistieken zijn wereldwijd), dat duurt nog wel even voordat je zover bent ;-)

aangepast door Bob de webbouwer

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Je hebt de keuze uit meer dan 450 e-commerceplatforms waarvan een kleine 200 in Nederland worden gebruikt. Verder heb je nog enkele white label-oplossingen waarmee hostingproviders kunnen doen of ze hun eigen webshop-oplossingen hebben. Voordat je die allemaal hebt uitgeprobeerd, ben je een jaar verder.

 

Het beste advies is daarom eerder al gegeven: maak eerst een lijst met eisen (musthaves) en wensen (wannahaves).

 

Op Wikipedia vind je een Engelstalig overzicht van features dat daarbij van pas kan komen. (Het is een beetje verouderd, want bijvoorbeeld social selling via Instagram ontbreekt, maar er staan vast features tussen waar je nog niet aan hebt gedacht.) 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor het meedenken :D 

Ik  ga ook een uitgebreide lijst maken met musthaves en wannahaves inderdaad, maar ik begrijp een dingetje niet zo namelijk om daar beter rekening mee te houden;  Is het de software verantwoordelijk voor de betalingsmethode's die mijn webshop straks te bieden heeft? Of kan ik dat later ook door middel van plugins de ontbrekende methode alsnog aan toevoegen of aanpassen, zijn er dan ook wel kosten aan verbonden? En liggen er ook altijd transactiekosten of dat verschilt ook weer per software? 

 

Hetzelfde ook met post en pakket verzendingsmethodes, ik dacht moet ik daar zelf achteraan gaan en zelf abonnementen aansluiten, maar dat schijnt toch al redelijk in de software pakketten (soms) inbegrepen te zijn, dat maakt het toch stukje makkelijker gelukkig

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Bij WooCommerce heb je de keuze uit vele betaalplatformen, maar Stripe is wel 1 van de grootste die vrijwel altijd ondersteund wordt. Daarmee kun je heel veel betaalmogelijkheden aanbieden, waaronder iDeal, PayPal, Sofort / Bancontant, credit cards enzovoorts. Als je graag een Nederlandse betaalprovider wilt is Mollie een prima keuze. Bij zowel Stripe als Mollie betaal je per transactie, zie hun sites voor de tarieven.

 

Voor de verzendmethoden heb je binnen WooCommerce niet perse een plugin nodig, maar een (gratis) plugin als Sendclound maakt het logistieke proces wel een stuk makkelijker door bijvoorbeeld automatisch track en trace codes naar de klant te sturen en verzendlabels aan te maken.

aangepast door Bob de webbouwer

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 1

Ik ben zeker geen webbouwer, maar heb er wel veel mee te maken gehad. Wat ik zelf een belangrijke pre vind is dat je het snel live moet kunnen krijgen. Van daaruit kan je omzet maken en bouw je ook een ranking op. Vervolgens door ontwikkelen, nieuwe producten opnemen, etc. Je leert je business begrijpen door handel te drijven en marketing te doen. Veel e-commerce initiatieven komen niet verder dan het bouwen van de shop en draaien nauwelijks omzet. Zinloos. 

 

Verder begrijp ik de kostenafweging. Maar zolang deze redelijk is, vind ik het van ondergeschikt belang. Als de kosten een issue zijn, dan zit er aan de opbrengstenkant iets niet goed. 

 

Ik zou kiezen voor een out of the box oplossing zoals bijv. Shopify. Voordeel is dat er al heel veel add ons voor te krijgen zijn en ook kan je een standaard theme gebruiken die je voor een groot deel naar wens kunt aanpassen. Dat is niet ingewikkeld, ik heb zelf een keer een middagje in Booster theme zitten klooien. Een theme dat helemaal geoptimaliseerd is voor conversie. Hierdoor ben je snel live en kan het feest beginnen. Bovendien heb je de handen vrij omdat je niet hoeft te bouwen e.d. en kan je al je energie steken in marketing, inkoop, etc. Daar ga je het echte verschil maken. 

Link naar reactie
  • 0

Hier moest ik nog even op terug komen ipv nieuwe post te plaatsen: emailhosting! 

 

Wil iemand me uitleggen voor de duidelijkheid hoe dat precies werkt? 

Ik neem aan de klant ziet de emailadres die ik aanpas aan mijn eigen domeinnaam zoals info@mijnnaam.nl, als ik op zijn email reageer, vanuit welke emailadres gaat dat? Ziet hij gewoon de aangepaste emailadres of iets anders?  Beetje verwarrend... 

 

Ik wacht op jullie antwoord :)

Link naar reactie
  • 0

Dit gaat over het algemeen via dezelfde provider als waar je de website host. Bij wie zit je nu?

 

Bij de provider maak je een mailbox aan; hoe dat werkt, verschilt per provider.

 

In de instellingen van je e-mail-programma neem je twee servers van de provider op, de SMTP-server (voor het verzenden) en de IMAP- (of POP-)server voor het ontvangen van e-mail. Ook die gegevens zijn bij je hostingprovider bekend.

 

Er zijn mensen die het prettig vinden om alle mail vanuit hun Gmail-account te beheren, maar ik behoor niet tot die groep, dus dat zou ik je niet durven uitleggen.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 189 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.