Jump to content
  • Welcome to HigherLevel, the Dutch business forum

    Do you have a business question, do you want feedback on your business plan or do you want to advise others? Then you are at the right place at a higher level. Here entrepreneurs come together to take each other to the next level.
    Ask your question, get a quick answer and share your experiences with entrepreneurs. The moment it suits you!
    During the day, evening and weekend 24/7 free advice and exchange of experience with entrepreneurs who understand!
P.the.chicken

Personeel in een Personeel BV ?

Recommended Posts

Stel ik heb een Capital BV deze BV investeert in alle projecten welk ik opzet.

Daarnaast heb ik mijn pensioen BV.

 

En heb Bedijf x BV en Bedrijf z BV ik neem personeel aan, is het dan mogelijk om personeel in een aparte BV onder te brengen waardoor ik dit personeel in zowel bedrijf x als bedrijf z en toekomstige bedrijven kan inzetten ? of zitten hier vele ogen en haken aan ? Of moet ik deze BV Constructie anders opzetten ?

 

Graag tips en opmerkingen voor de constructie alvast bedankt

 

En is zo`n constructie ook gewoon mogelijk bij een LTD ?

 

En stel bedrijf x is voor 50 % eigenaar van iemand anders, ik breng personeel in via me Personeel bv, kan ik anderen eigenaar een overeenkomst laten tekenen waarbij hij de verantwoordelijkheid neemt van 50 % indien dit personeelslid moet worden ontslagen ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat ik dit soort zaken graag in eigen hand wil houden, vandaar, aan payrolling had ik al gedacht, maar zie het liever als structuur in mijn eigen bedrijf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

s het dan mogelijk om personeel in een aparte BV onder te brengen waardoor ik dit personeel in zowel bedrijf x als bedrijf z en toekomstige bedrijven kan inzetten ?

Volgens mij kan dat gewoon, heb ik dat al 's gedaan. Meerdere BV's, en het personeel zat allemaal in 1 BV en werkte afwisselend voor diverse BV's. Je moet wel de interne verrekening op orde houden anders gaat de fiscus moeilijk doen.

 

Maar als ondernemer raad ik je aan om voor dit soort dingen een accountant of fiscalist in de arm te nemen.

 

dagdag

Christine

Share this post


Link to post
Share on other sites
Let op: het laatste bericht in het topic waar je op wilt reageren is meer dan zes maanden oud. Onnodig oude topics omhoog halen wordt niet altijd gewaardeerd, maar natuurlijk mag je nog wel op oude topics reageren.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 0 leden online en 90 gasten

    There are no registered users currently online

    (See full list)    
  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept