• 0

Webwinkel voor levensmiddelen

Goedeavond allemaal,

 

Tijdens het opstellen van een plan om een webwinkel te openen voor levensmiddelen was ik altijd van de veronderstelling dat er in mijn geval weinig regelgevingen zijn. De logistiek besteed ik uit aan een partner (opslag, verpakken en verzenden). De artikelen haal ik bij Nederlandse importeurs en leveranciers. Soort van doorgeefluik naar de consument toe. Heb ik als webshop hier dan ook certificering of iets van aanmelding (NVWA) nodig? Is het nog belangrijk dat de logistieke partner nog een HACCP of iets dergelijks nodig heeft. Ik kom hier gewoon niet mee uit. Als iemand mij hierbij kan helpen, heel graag. Dit is echt het laatste puntje alvorens ik live ga. 
 

Mvg,

Hins

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0
1 uur geleden, Dethuistoko zei:

Heb ik als webshop hier dan ook certificering of iets van aanmelding (NVWA) nodig?

Aanmelding bij de NVWA.

 

1 uur geleden, Dethuistoko zei:

Is het nog belangrijk dat de logistieke partner nog een HACCP of iets dergelijks nodig heeft.

Ja. Je logistiek partner slaat je producten op, verpakt/verwerkt, en transporteert deze. Dat maakt jouw partner een verwerker van levensmiddelen en daardoor is jouw partner verplicht tenminste een HACCP te voeren.

 

Jij bent verantwoordelijk (of word verantwoordelijk gehouden) voor de traceability. Kortom: Jij weet welk verkocht product waarvandaan komt. Maar meestal neemt een goed logistiek partner een deel hiervan uit handen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 187 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.