• 0

Eenmanszaak zonder inkomsten - BTW aftrek

Afgelopen jaar heb ik mijn onderneming gepauzeerd voor een tijdje. Op dit moment werk ik 40 uur in loondienst. In mijn vrije tijd ben ik nog wel bezig met mijn onderneming, waarvoor ik nieuwe producten ontwerp/ontwikkel en een plan aan het maken ben om deze in de markt te zetten. Met als toekomst doel mijn eigen onderneming weer op te starten en winstgevend te maken. Hiervoor heb ik een nieuwe computer nodig, voor een zakelijk doel dus. Mag ik van deze kosten de btw aftrekken? Aangezien ik verwacht dat ik de komende tijd geen inkomsten heb uit mijn bedrijf weet ik niet of dit mag?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 1

Als je bezig bent met serieuze voorbereidingen voor een nieuw product en je nu in loondienst werkt omdat je nu eenmaal niet alleen op zuurstof kan leven.

Dan zal de aanschaf van een computer wel uit te leggen zijn.

Er komt een punt dat de belastingdienst vaststelt dat je al jaren nul aangiftes doet of alleen btw terugvraagt en als ze dan komen vragen dan zul je moeten kunnen aantonen dat je ergens aan werkt wat lang duurt. Dan kun je niet zeggen "ach ik zit 3 avonden per week wat te pielen met computers en misschien ontdek ik ooit eens een mooi nieuw product dat ik kan gaan verkopen"

 

Kortom zijn je plannen serieus om binnen 1 tot 2 jaar weer te gaan ondernemen, dan kun je die btw wel aftrekken.

Vind je loondienst ook wel best en als je ooit misschien eens wat bij kan verdienen met je huidige probeersels, dan gewoon niet doen..

En als de computer incl btw te duur is. dan wacht je gewoon op een aanbieding van 20% korting heb je hem ook voor dezelfde prijs :winking-face:

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 127 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.