• 0

KOR - vanaf 2e kwartaal

Tijdig heb ik bij de fiscus de nieuwe KOR - regeling aangevraagd omdat mijn omzetverwachting minder dan 20.000 is dit jaar. Nu is het zo dat de belastingdienst dit verzoek te laat verwerkt heeft waardoor het pas actief was vanaf het tweede kwartaal 2020. Het eerste kwartaal moest ik dus gewoon aangifte doen en heb ik ook BTW afgedragen. 

 

De verwachting is nog steeds dat de omzet minder dan 20.000 blijft en ik dus terecht mee doe aan de KOR, maar heb wel mijn eerste kwartaal dus betaald waar dat de overige kwartalen niet hoeft. Is dit dikke vette pech of kan ik dit aan het einde van het boekjaar terugvragen op basis van de KOR regeling?

 

Mocht terugvragen van het betaalde BTW bedrag geen optie zijn verwachten jullie dan dat het mogelijk is een bezwaarschrift in te dienen bij de belastingdienst gezien ik voor 20 november 2019 de aanvraag voor KOR heb gedaan, maar de fiscus dit zelf te laat verwerkt heeft waardoor het voor mij pas in kwartaal 2 is ingegaan?

 

Graag advies!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0
4 minuten geleden, Gerwin1990 zei:

Is dit dikke vette pech of kan ik dit aan het einde van het boekjaar terugvragen op basis van de KOR regeling?

Nee, dat is gewoon dikke pech.

 

Maar je hebt toch ook gewoon btw doorberekend en op de factuur gezet. Die heb je nu dus af moeten dragen voor het eerste kwartaal. En als je aan ondernemers geleverd hebt dan hebben die het ook weer teruggevraagd. Dus jij kan dat niet ook nog eens met een regeltje terugkrijgen.

 

Of een bezwaarschrift zin heeft weet ik niet (maar ik denk het niet).

 

Link naar reactie
  • 0
12 uur geleden, Rik · zei:

Nee, dat is gewoon dikke pech.

 

Maar je hebt toch ook gewoon btw doorberekend en op de factuur gezet. Die heb je nu dus af moeten dragen voor het eerste kwartaal. En als je aan ondernemers geleverd hebt dan hebben die het ook weer teruggevraagd. Dus jij kan dat niet ook nog eens met een regeltje terugkrijgen.

 

Of een bezwaarschrift zin heeft weet ik niet (maar ik denk het niet).

 

Rik, bedankt. Hier kan ik mee verder. Ik snap dat ik de btw heb doorberekend, maar dat had niet gehoeven als de fiscus het verzoek tijdig had verwerkt. Beetje zonde :(

Link naar reactie
  • 0

Als je aan bedrijven levert dan maakt het allemaal niet zoveel uit. Want jij rekent btw die je afdraagt en zij krijgen dat weer terug. Saldo is 0 (behalve iets meer werk met aangifte).

 

Als je aan particulieren levert dan had het voor jou wel uit kunnen maken. Je had de verkoopprijs dan eventueel met 21% kunnen verhogen en dat ben je dan nu in het eerste kwartaal misgelopen. Alleen in deze situatie zou je 'schade' opgelopen hebben.

 

Ze hadden inderdaad de deadline op 20 november 2019 gezet. Vervelend dat ze het dan zelf niet eens gehaald hebben voor het eerste kwartaal.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 223 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.