• 0

Alleen studenten in dienst, mag dat?

Hoi,

 

Heb een ideetje (weet niet of ik deze tot uitvoering ga brengen maar ben erover aan het nadenken) en wil eigenlijk alleen studenten aannemen omdat zij een OV hebben (wat voor mij weer goedkoper zou zijn). Mag dit? Of heb je binnen de kortste keren een proces aan je broek hangen van iemand die graag bij jou zou willen werken maar zich gediscrimineerd voelt omdat hij/zij geen student meer is.......

 

[titel verduidelijkt - admin]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Uhm volgens mij wel. Alleen discirmineren op geloof, huidskleur ed mag niet.

 

Discriminatie op leeftijd mag ook niet. Geen idee overigens wat het risico op een proces is. Maar als je het salaris zo laag stelt dat alleen studenten er voor gaan is er weinig risico lijkt me.

Link naar reactie
  • 0

Tja, een functie waarbij je veel moet rondreizen maar geen reiskostenvergoeding krijgt... dat is alleen aantrekkelijk voor mensen in het bezit van een ov jaarkaart. Op zich zou een dergelijke arbeidsvoorwaarde al een prima reden zijn om niemand anders binnen te halen, zonder dat je expliciet studenten eist.

 

Uiteraard kun je ook iets als 'studerend aan universiteit of hbo' als functie-eis neerleggen, zou niet weten wat daar mis mee is.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 160 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.