Jump to content
ironny
Verberg

Feedback over website gevraagd

Description of your concept:

Bofa telefoondienst houdt zich bezig met telefoonbeantwoording voor bedrijven.

Wanneer bedrijven niet bereikbaar willen of kunnen zijn, kan men gebruik maken van onze telefoonbeantwoording.

Middels een doorschakeling van hun telefoon naar een telefoonnummer van ons,  komen de inkomende gesprekken bij ons uit.

Wij beantwoorden deze uit naam van het bedrijf en verwerken deze volgens het protocol welke de klant ons heeft opgedragen. 

Describe what you have done up to now for this:
  • Website diverse keren aangepast en telkens blijven monitoren om zo tot het juiste recept te komen.
  • Zoveel mogelijk transparantie proberen te scheppen zodat men weet wat men heeft en wat het kost.
  • De echtheid van het team en de werkzame mensen in beeld brengen.  Geen stockfoto's dus maar vooral laten zien wie voor de klant de telefoon kan opnemen. 

 

What is the challenge you want to solve with your concept:

We zorgen er voor dat onze klanten bereikbaar zijn wanneer ze dat zelf niet zijn.

Door beantwoording van het gesprek loopt een eventuele prospect minder snel naar een concurrent. ( de bellers weten immers dat ze worden teruggebeld) 

Daarnaast zijn ook huidige klanten tevreden dat de telefoon wordt beantwoord en zijn ze gerust nu ze weten dat iemand met hun "probleem" aan de slag gaat. 

How does this differ from existing concepts:

Transparant in alles, wie we zijn, wat we doen en wat het kost

Qua tarief zitten we net iets boven in het midden t.o.v onze concurrenten.

We werken ook enkel met ervaren telefonistes en de meesten hiervan zitten op middelbare leeftijd. Dit is in mijn ogen zeer belangrijk omdat zij snel kunnen schakelen en hun ervaring de kwaliteit ten goede komt.

What is the kind of feedback you are hoping to get:

Ik wil graag weten hoe jullie tegen mijn website aankijken. Waar zou je op afhaken.

Over het algemeen krijg ik veel bezoekers op basis van mijn organische vindbaarheid. Echter de conversie is te laag. 

We hebben al veel gedaan deze omhoog te krijgen maar het lukt niet voldoende.  

Uit analytics blijkt dat ook veel bezoekers afhaken op de tarievenpagina.

Aangezien de tarieven niet veel verschillen met die van mijn concurrentie ( die overigens niet allemaal alle tarieven tonen) begrijp ik niet goed waarom men juist daar niet doorpakt of offertes aanvraagt. 

Dus graag vanuit het perspectief vanuit een prospect feedback, waarom je af zou haken.

 

Alvast bedankt voor jullie feedback.

 

Groet Ronny 

 

ps het gaat dus om https://bofatelefoondienst.nl/ 

  


www.bofatelefoondienst.nl

Link to post
Share on other sites

5 answers to this question

Recommended Posts

  • 1
6 minuten geleden, ironny zei:

Echter de conversie is te laag.

Te laag ten opzichte van? Historische cijfers? Concurrentie? Gevoel? Marktonderzoeken?

 

6 minuten geleden, ironny zei:

Uit analytics blijft dat ook veel bezoekers afhaken op de tarievenpagina.

 

Aangezien de tarieven niet veel verschillen met die van mijn concurrentie ( die overigens niet allemaal alle tarieven tonen) begrijp ik niet goed waarom men juist daar niet doorpakt of offertes aanvraagt. 

Ik kan me voorstellen dat iemand die overweegt zo'n telefoonservice te nemen flink aan het vergelijken is, helemaal als de tarieven online staan. In dat licht vind ik het niet vreemd dat dit je pagina is waar relatief veel afhakers zijn, dat zullen je concurrenten ook hebben. Hoe kun jij er dan toch net meer weten te behouden en/of ze contact op laten nemen met je?

  • Meet je of er bijvoorbeeld wel op de 'Vraag informatie aan'-knop wordt geklikt? Zo ja: kun je daar de drempel nog verlagen om dat formulier echt in te vullen? Een formulier voelt toch altijd als een verplichting. Kan de drempel nog lager door bijv. te benadrukken dat het vrijblijvend is, hoe snel iemand reactie krijgt, etc?
  • Ik zou die basisdiensten duidelijker uitlichten bij alle vier de pakketten, laat daar duidelijker zien dat iemand van alles krijgt voor z'n geld.
  • Je zou het maandbedrag gevoelsmatig kleiner kunnen maken: Comfort kost slechts € 1,71 per gesprek / € 2,99 per werkdag.
  • Premium is per gesprek het duurste pakket, dat voelde vreemd. Later zag ik die 24/7 bereikbaarheid, dus ik neem aan dat het daardoor komt. Ik zou die 24/7 bereikbaarheid dan meer uitlichten, dat lijkt me onderscheidende service en een duidelijk argument waarom iemand wat meer betaalt.
  • Waarom heeft  Comfort een andere achtergrondkleur? Ik neem aan omdat 'ie meest gekozen is (of je die indruk wil wekken). Dat zou ik er dan expliciet bij zetten.

 

38 minuten geleden, ironny zei:

We werken ook enkel met ervaren telefonistes en de meesten hiervan zitten op middelbare leeftijd. Dit is in mijn ogen zeer belangrijk omdat zij snel kunnen schakelen en hun ervaring de kwaliteit ten goede komt.

Laat dit dan ook duidelijk terugkomen op je tarievenpagina, aangezien dat de pagina is waar je ze moet overtuigen.

 

26 minuten geleden, ironny zei:

Qua tarief zitten we net iets boven in het midden t.o.v onze concurrenten.

 

Wat bied je meer dan concurrenten die goedkoper zijn? Probeer daar meer nadruk op te leggen, zodat die vergelijkende bezoeker snel z'n keuze kan maken voor jullie.

 

Nog twee losse dingen die ik tegenkwam:

  • Op de meeste pagina's zie ik in die blauwe balk de volgende zin: Ook ongewenst telefoonverkeer houden wij voor u tegen. Is dat echt het allergrootste issue waar (potentiële) klanten tegenaanlopen en/of is dat jullie onderscheidende kenmerk? Als dat niet zo is: kun je die (prominente) ruimte niet beter gebruiken om jullie onderscheidend vermogen uit te lichten?
  • De contactpagina lijnt over de hele breedte van de pagina uit en is daarom niet consistent en vooral niet lekker leesbaar.

 

 

Al met al vind ik de website er eigenlijk goed en duidelijk uit zien, daarom ben ik ook echt benieuwd waarom je je conversiepercentage te laag vindt en of dat t.o.v. concurrentie/de markt ook wel echt zo is. Het lijkt me gewoon een enorm vergelijkende markt. Verder lijkt me de focus op jullie onderscheidende vermogen extra belangrijk en de laagdrempeligheid om in contact te komen of meer informatie te krijgen. Kleine dingen als 'Offerte per WhatsApp' aanpassen naar 'Vragen? WhatsApp ons' zou je al kunnen testen. Een offerte voelt meteen als een heel formulier dat ik moet invullen en waarbij ik al een halve (gevoelsmatige) verplichting aan ga, maar gewoon een snelle vraag stellen voelt laagdrempeliger. Vanuit daar kun je contact op gaan bouwen en ze hopelijk converteren tot klanten.

Link to post
Share on other sites
  • 1

Op een pagina kom ik de volgende pay-offs tegen:

 

"Telefoondienst"

 

"De oplossing voor bedrijven met thuiswerkende collega's"

 

"Een eigen telefonist tegen de fractie van de kosten"

 

"Een telefonist op afstand voor uw bedrijf"

 

en de volgende calls-to-action:

 

"Bel ons"

 

"Meer informatie"

 

"Offerte per Whatsapp"

 

"Chat with us"

 

Ik vind dat druk overkomen, alsof vier mensen tegelijk op me in proberen te praten.

 

Op de tarievenpagina zou ik misschien de gratis proefperiode in de productkolommen vermelden. Wat mij hier gebeurde was dat ik de eerste 3 keer dat ik de pagina bekeek, de inleiding over het hoofd zag.

 

Als ik jullie site en die van je concullega's bekijk, dan zie ik dat er bijna altijd met een soort intake wordt gewerkt. Wat is daar het idee achter?

Als ik nog aan het oriënteren ben, heb ik nog helemaal geen behoefte aan het invullen van formulieren. Dan wil ik de dienst van verschillende aanbieders vergelijken, misschien in mijn eigen netwerk vragen wat zij gebruiken en misschien pas als ik voor de derde of vierde keer op je site kom heb ik de knoop doorgehakt. Ik vraag me af hoe anderen dat doen.

 

Voor mij is het bij dit product in elk geval niet evident dat het conversiedoel bij een eerste bezoek zou bestaan uit een aanvraag of bestelling.


Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link to post
Share on other sites
  • 1

Ik vind de website er in de basis best ok uit zien. Voldoende contactmogelijkheden (die inderdaad wel wat rommelig op de website zijn geplaatst), duidelijke call to action knoppen, USPs, Google beoordelingen, aanvraagformulier direct op de homepage, je tarieven duidelijk vermeld... je doet al best veel goed. 

Ik zie echter ook wel wat verbeterpunten. De header is bijvoorbeeld veel te hoog. Die Google beoordelingen hoeven niet perse daar te staan, als die onder het contactformulier rechts staan is dat ook prima. Die bel ons button kan dan naast het logo (rechts uitgelijnd), maar dan wel in een wat opvallender kleurtje en misschien echt als knop vormgegeven.  Bovendien is die hele header nu sticky waardoor die veel te veel schermruimte in beslag neemt.

Daarnaast zou ik enkele klantenreviews op de homepage plaatsen, en ook al wat prijzen (bijvoorbeeld de goedkoopste 2 pakketten). 

Kijk verder ook even kritisch naar introtekst.

Kies dan voor een telefoonteam OP afstand van Bofa!
 

Bij ons staat personeelstevredenheid bovenaan. Ik zou verwachten dat klanttevredenheid bovenaan staat :winking-face:


Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link to post
Share on other sites
  • 1

Niet slecht. Het werkt, laadt snel en ziet er modern uit.

 

Op je eerste 2 zinnen die, zo lijkt me, vragen zijn zonder vraagtekens: "Ik wil graag weten hoe jullie tegen mijn website aankijken. Waar zou je op afhaken."

 

Ik kijk enkel naar signalen van betrouwbaarheid. Ik lees niks. Google reviews klik ik wel aan. 

 

Ik zie namen van mensen die ik niet aan kan klikken. Wie zijn dit? Bestaan deze mensen? Wat is hun verdere identiteit? Ik wil informatie over hun verkrijgen, dwz: achtergrond, uitdaging, keuze traject, etc. liefst zie ik zowel tekst als een video.

 

Natuurlijk kan ik he-le-maal naar beneden scrollen en naar google reviews zelf gaan om te kijken wie dit zijn. Maar dat duurt allemaal veel te lang en bevat tevens niet de informatie zoals hierboven beschreven.

 

Ik haak gewoon af.

Link to post
Share on other sites
  • 0

Allemaal vast hartelijk dank voor de input. Ik ga er mee aan de slag!

@Ruben,  het aantal mensen wat daadwerkelijk offertes aanvraagt tov het aantal bezoekers is gewoon erg laag.  Onder het gemiddelde ( van wat ik heb begrepen)

Wanneer men eenmaal een offerte heeft ontvangen en ik met de prospect heb gesproken, is het aantal daadwerkelijke aanmeldingen wel hoog.

Maar zover komt het dus vaak niet. 

 

Met jullie punten kan ik wel wat mee dank. 

 Ik hou er wel van als je kritisch bent, dus alle reacties zijn welkom! 

 

Gr Ronny


www.bofatelefoondienst.nl

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Answer this question...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 5 leden online en 138 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept