• 0

Lage conversie, wel bezoekers

Omschrijving van je concept:

Ik heb al een tijdje een webshop en sinds half maart een winkel geopend. Mijn webshop heb ik eerst altijd gecombineerd met een baan die ik er naast had, maar sinds ik de winkel heb moet ik van de winkel en online shop leven. Nu door de corona crisis is de online shop nog belangrijker geworden, om die reden heb ik hem een tijdje geleden ook vernieuwd  zodat die gebruiksvriendelijker is. Maar; mijn conversieratio is is nog steeds laag (in Q3 was de conversie percentage maar  0,5%)

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Ik werk samen met een bureau die mij helpt met SEO, ik heb de prijzen van verzending duidelijk op de productpagina staan en een pagina met verzendkosten en ik bied een 'store pickup' optie aan bij afrekenen

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Een gecureerde selectie van vintage en duurzame merken, waarbij ik ook uitleg geef over waarom de kleding duurzaam is (zie transparancy page op mijn webshop)

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Ik verkoop een combinatie van duurzame merken en vintage, die is cureer in zachte en natuurlijke kleuren 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Algmene feedback over mijn website (wat valt op als je mijn webshop bezoekt) en tips hoe ik de mijn conversie percentage kan verhogen.

 

Website: The Collection One

  

Proud owner of thecollectionone.com

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi Lisa-TCO

 

Redactionele  tip: neem een duidelijk link naar je site op in de tekst (dat kan en mag in dit board).

Reden is dat veel lezers van dit forum dat doen op tablet of mobiel, en daar niet altijd (zeker niet op mobiel) de handtekening met de link naar je site onder de posts staat. Die lezers zien dan dus wel jouw vraag, maar niet welke site het betreft.

 

Mocht het je niet lukken om de link in te voegen, stuur dan een persoonlijk bericht of doe een modmelding: dan zet ik of een van de collega mods de link er in 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Wow, prachtige website hoor :smiling-face-with-heart-eyes:  Stijlvol, kleuren passen prima bij de producten, mooi! 

Maar dan de conversie, die is wel erg laag natuurlijk. Waar komen de meeste bezoekers vandaan? Welk percentage haakt pas af op de checkout pagina?  Je biedt namelijk maar een paar betaalmogelijkheden aan, en dat zijn wellicht niet de meest gebruikte betaalmogelijkheden. Waarom geen creditcards (kan ook via PayPal maar dat weet niet iedereen), en als je veel Nederlandse bezoekers hebt iDeal? 

Wellicht ook enkele populaire producten op de homepage plaatsen, en de prijs ook op desktop meteen zichtbaar in plaats van alleen bij hover?

aangepast door Bob de webbouwer

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Norbert Bakker bedankt voor de tip! Ik heb op 'meld aan moderator' geklikt op mijn orginele post en aangegeven om de website (www.thecollectionone.com) toe te voegen :)

 

Bob de webbouwer bedankt voor je compliment! Ja inderdaad, de conversie is inderdaad te laag. Laast stond ik een een krant en kreeg ik veel verkeer, maar amper verkoop, ook zie bijvoorbeeld in Q3 dat 158 sessies (1,73%) items  in hun winkelmandje leggen, daarvan gaan 58 sessies naar checkout en 46 hebben uiteindelijk gekocht. Ik stuur ook abandoned cart mailtjes uit maar dit zorgt niet altijd gelijk weer voor verkoop (maar dit natuurlijk alleen als ze zover zijn gekomen als de checkout en hun gegevens al hebben ingevuld).

 

Goed om te weten dat je niet ziet dat je met creditcard kan betalen, dit kan namelijk wel. Alleen geeft hij een Paypal optie aan omdat mensen dan kunnen kiezen voor een 'fast checkout'.  Dus ik ga denk ik toch maar even alle betaalopties duidelijker neerzetten en de hover weghalen! Dankjewel!

Proud owner of thecollectionone.com

 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

@Lisa-TCO dan haken er toch niet zo heel veel mensen af op de checkout pagina, dat is dan waarschijnlijk niet je voornaamste probleem. Misschien helpt het als je add-to-cart buttons op de shop pagina toevoegt in plaats van alleen op de productpagina? En voor de duidelijkheid een winkelwagen icoontje toevoegen aan de cart in de header? 

Overigens is het percentage mensen dat items in hun winkelwagen legt ook vrij laag... wellicht krijg je niet de juiste doelgroep op je site? Als bezoekers al snel je site verlaten en je een hoog bounce percentage hebt zou dat het geval kunnen zijn.

aangepast door Bob de webbouwer

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

In de winkelwagen toon je slechts een subtotaal.

 

1215108830_Screenshot2020-10-02at16_38_58.png.185776f338d511f979464c429f6c61a9.png

Die "Shipping & taxes calculated at checkout" is vermoedelijk de reden waarom velen doorklikken naar de checkout: men wil de bijkomende kosten en het totaalbedrag weten. Je moet dat in een eerder stadium duidelijk maken, in elk geval in de winkelwagen of liever nog eerder op productpagina.

Link naar reactie
  • 0

Het is een mooie website, met rustige kleur.
Het is wel duidelijk dat ik (man) niet tot de doelgroep behoor. Dus als ik al op deze website zou komen, ben ik vlot weer vertrokken. Maar dat is wel zo helder.

 

Wat mij opvalt is dat er een duidelijke keuze is om de website in het Engels te hebben.

Dit gecombineerd met de Paypall-button suggereert dat Nederlandse kopers niet de doelgroep zijn.

 

Verder begrijp ik dat er nieuwe en tweedehands kleding verkocht wordt. Is dat een logische combinatie in een kledingwinkel? Voor mij zit er een fors verschil in deze twee categorieën.

Bij vintage verwacht ik meer foto's van het betreffende item. Het liefst van alle kanten, zodat de mate van slijtage ook gezien kan worden.

Bij de kleding mis ik een maattabel van het betreffende kledingstuk/merk. Dit hoeft alleen niet als de kopers-doelgroep reeds bekend is met het betreffende merk. Maar is dat de doelgroep van de website (en dus geen andere klanten)?

 

Ik weet overigens niet of een conversie van 0,5% laag is voor een winkel als deze. Misschien is het ook een etalage voor de fysieke winkel?

 

Link naar reactie
  • 2

Allereerst, een mooi concept met een mooie website die daar goed op aansluit.

 

Gezien de cijfers die je deelt lijkt het grootste probleem (en dus de grootste kans) in het aantal klanten dat iets in de winkelmand stopt (add-to-cart rate). Het gedeelte dat vanuit de winkelmand naar de checkout gaat is niet slecht en het gedeelte dat dan uiteindelijk echt afrekent lijkt me ook op orde. Ongetwijfeld te verbeteren, maar niet het grootste pijnpunt. Dus, als een bezoeker eenmaal aanslaat, lijkt het wel goed te komen.

 

3 uur geleden, Bob de webbouwer zei:

Misschien helpt het als je add-to-cart buttons op de shop pagina toevoegt

Dit is natuurlijk nooit een slecht idee, maar ik vraag me in deze situatie af of het echt iets verbetert. Het zal de add-to-cart rate verhogen, maar ik twijfel sterk of de uiteindelijke conversies er ook van zullen toenemen. Ik vermoed dat je het probleem slechts verschuift.

 

Ik zie bij dit concept, duurzame en vintage kleding en accessoires, een doelgroep die bewust goede keuzes maakt en ook lekker tussen alle vintage kleding wil rondneuzen. De producten hebben echter best forse prijzen (ik ben geen expert in deze markt en neem dus aan dat de prijsstelling prima is), dus dit zijn geen spullen die je impulsief zult kopen. Nogal wat anders dan een middagje op zo'n vintagemarkt met kiloprijzen (1 kilo kleding voor € 10,-) met een volle tas thuis komen. Dus, ik denk dat er weinig impulsieve kopers zullen zijn (bewuste consumenten + hoge prijzen). Dat maakt per definitie dat je conversiepercentage lager zal zijn dan een webshop met 'gewoon' goedkope(re) vintage kleding.

Ik ben benieuwd, bezoeken je bezoekers veel pagina's? Bekijken ze (veel) verschillende productpagina's? En op welke pagina's stappen ze het meeste uit?

Misschien kun je met een favorite-button of wishlist een laagdrempelige optie bieden om je bezoekers een product te laten onthouden/opslaan. Aangezien de aankoop waarschijnlijk niet direct (impulsief) zal zijn, kun je ze zo helpen door het product later makkelijk terug te vinden. Wellicht kun je ze zelfs verleiden om hun e-mailadres daar achter te laten, bijvoorbeeld door aan te bieden dat een bezoeker z'n wishlist naar zichzelf kan mailen.  Geen idee of dit binnen de mogelijkheden van Shopify valt. Maar dan kun je ze later nog eens benaderen, zoals je nu ook al (goed!) met de abandoned carts doet. Vertel daarbij nog iets meer over de achtergrond van het artikel (herkomst, materiaal, etc.) zoals je verder op je transparency-pagina en productpagina al mooi doet. Die bewuste shopper kun je daarmee misschien over de streep trekken.

 

2 uur geleden, Lisa-TCO zei:

Ik heb de shipping cost al wel op de productpagina staan

Ik keek hier flink overheen, ik zag alleen het aantal leverdagen. Misschien lag het aan mij hoor, maar met een €-teken voor de prijzen wordt het wat duidelijker. Er hoeft geen extra nadruk op prijzen, maar duidelijkheid is wel mooi. Daarbij, heb je de mogelijkheid om die shipping information per product aan te passen? Aangezien shipping boven de € 100,- gratis is, kun je dat bij alle producten die boven die prijs vallen niet al extra uitlichten? Dat zijn er best wat volgens mij, dus daar kun je je onderscheiden door de pijlen op die gratis verzending te richten, in plaats van op de standaardtarieven.

 

Ik zei al, extra nadruk op prijzen lijkt me niet nodig, want geld uitgeven doet toch pijn. Daarom raad ik je aan om, als je iets in je winkelmand hebt gedaan, dat bovenin de menubalk te tonen door het aantal items in de cart, in plaats van de totale prijs. Ik voegde een willekeurig product toe, het doet nu toch al minutenlang pijn om de hele tijd € 227,50 bovenin m'n scherm te zien staan.

 

1 uur geleden, Frank v C zei:

Wat mij opvalt is dat er een duidelijke keuze is om de website in het Engels te hebben.

Hier liep ik ook tegenaan. Het zal een bewuste keuze zijn geweest en misschien sluit het ook wel goed aan op je doelgroep. Anderzijds denk ik dat de Nederlander toch ook wel zo'n type is die graag bij nationale (web)winkels komt en koopt. We zijn er goed in en je kunt er alles krijgen, dus waarom de (gevoelsmatige) grens over. Heb je overwogen (en/of de mogelijkheid bekeken) om je site meertalig aan te bieden? Dus met een taalkeuze, zodat je bezoeker tussen Nederlands en Engels kan kiezen.

 

Tot slot ben ik benieuwd hoe je zichtbaar probeert te zijn voor jouw doelgroep. De gemiddelde vintage kiloshopper is dat niet en ook in een krant denk ik dat je een hoop verkeer genereert dat zich niet tot jouw doelgroep rekent. Mijn aanname is dat je vooralsnog veel kijk-publiek weet te trekken, maar die kopen helaas niet. Als je website vooral voor zichtbaarheid van je fysieke winkel moet zorgen lijkt me dat prima, in je winkel kun je ze vast goed en persoonlijk helpen en hopelijk tot aankoop over laten gaan. Maar als je webshop ook echt voor sales moet zorgen lijkt het me vooral goed om je zo gericht mogelijk op jouw doelgroep te gaan focussen in advertenties/zichtbaarheid.

Link naar reactie
  • 0

Wat ik zou doen als het mijn shop was...

 

Bovenste banner carrousel eruit en direct de shop vintage en shop sustainable brands boven de vouw tonen. Call to actions hier er meer uit laten springen, laten knallen.

 

Ook meer producten op de homepage.

 

Ook direct de categorieën zichtbaar.

 

Ik mis ook keurmerken en logo's, ben ook nog niet overtuigd om hier veilig te bestellen. 

 

Bij afrekenen kom ik er niet direct door. Loop vast met de postcode check.

 

SHIPPING RATES
The shipping rates for the selected location could not be gathered
Available shipping zones

Netherlands

GATHER SHIPPING RATES

 

De juiste taal bij het juiste land. Voor Nederland en België zeker de moeite waard te vertalen.

 

Buy with Paypal valt meer op dan de eigen knop. Had dit overigens sowieso weg gelaten en Paypal gebruiken in de check out

 

In de check out de optionele zaken verwijderen, en ook de kortingscode zodra je die niet gebruikt. 

 

Tevens goed filteren in bezoekers, bezoekers krijgen is niet moeilijk. Kopers vinden heeft meer nut. 

 

Dit is zo in een blik wat ik zou veranderen. 

Alles op loopt rolletjes... Alles op wielen... https://www.zwenkwielen.net

Link naar reactie
  • 0
Quote

Algmene feedback over mijn website (wat valt op als je mijn webshop bezoekt) en tips hoe ik de mijn conversie percentage kan verhogen.

 

Zoals bij ironny, ga ik ook hier in op de betrouwbaarheid van de website. 

 

 

Ik sla alles over en kom in de footer heel klein "reviews" tegen. Ik klik. Op trustpilot zie ik dat je uitmuntende reviews krijgt. Mooi. Ook dat je reageert, perfect. Waarom zie ik dit niet terug op je homepage? Bewuste keuze? Waarom denkt de "SEO" partij niet aan dit onderdeel? 

 

Ik zie dat mensen ook "charlie choe" bekijken. Als ik naar die website ga, zie ik heel duidelijk dat zij hun trustpilot score zeer prominent in beeld brengen.

 

Ik weet bijzonder weinig van deze industrie af, maar kijk eens nauwkeurig naar de concurrenten, zowel nationaal als internationaal, hoe die hun betrouwbaarheid signalen inrichten. 

 

Succes

Gespecialiseerd in softwarestrategie en projectreddingsmissies: https://bonaroo.nl/

Link naar reactie
  • 0

 

RubenTBedankt voor je uitgebreide uitleg! Ik weet dat ik deze prijzen kan vragen , maar dat kan er inderdaad voor zorgen dat mensen te veel twijfelen om het online te kopen. Ik zie dat er best veel verder kijken dan de homepage en de  verlatingspercentage is heel specifiek bij bepaalde collecties. Ik heb hierdoor goed analytics weer even bekeken, dus al goed dat door dit door jouw reactie gebeurd: ik ga gelijk even deze pagina's noteren en kijken wat ik verbeteren op deze paginas.  

 

De wishlist pagina optie is een goed idee. Ik heb het een tijdje geprobeerd (een trial) maar die werd niet echt gebruikt, maar wellicht goed om deze nog even extra te promoten op Instagram (daar komen veel bezoekers vandaan) en de verschillende opties te kijken.  Het klinkt inderdaad wel logisch dat sommigen er mischien nog even over willen nadenken en goed om daar op in te spelen. Ook bedankt voor de tip over de prijzen.

 

De Engelstalige website is inderdaad een bewust keuze, toevallig dacht ik er gisteren ook over na of dit niet een idee is en gevraagd aan mijn NL volgers op Instagram via een poll of ze het fijner vinden om een NL vertaling te hebben, maar er werd aangegeven dat dit niet nodig is. 

 

Over zichtbaarheid: ik heb mij nu vooral op SEO gefocust en zet af en toe via Instagram advertenties aan, maar dit is zeker nog een punt waar ik meer mee wil doen.

 

Nogmaals dank voor de uitgebreide uitleg, hier heb ik zeker wat aan!

Proud owner of thecollectionone.com

 

Link naar reactie
  • 0

Frank v C Bedankt voor je feedback! Ik heb heel bewust inderdaad gekozen voor een internationele doelgroep, aangezien ik een bepaalde style verkoop (niche) leek mij het slim om mij op een grotere doelgroep dan NL te focussen,maar natuurlijk wil ik ook dat Nederlanders gaan kopen.  Goed idee van de maattabel, die heb ik wel als tab op de productpagina maar daar ga ik ook nog even naar referen in de productomschrijving. Dankjewel voor je reactie.

Proud owner of thecollectionone.com

 

Link naar reactie
  • 0

Martijn vd Beek Bedankt voor je feedback. Goed idee om die logo's ook meer te laten zien en misschien kan ik wat meer doen met Trustpilot. rh0 je hebt inderdaad een punt met de reviews in de footer, die valt misschien niet zo op. Geode vraag waarom de SEO partij hier niet aan denkt ;) Die Trustpilot is inderdaad op de website van Charlie Choe goed zichtbaar, ik ga ook even kijken hoe ik dat op mijn website meer zichtbaar kan maken. Bedankt voor de tip.

Proud owner of thecollectionone.com

 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Hoe denk je qua SEO te kunnen scoren in Nederland als je hele website in het Engels is?

 

Verder deel ik de mening dat dit een mooie shop is totaal niet. Lijkt op een standaard template en voordat ik begrijp wat je nu verkoopt ben ik al weer aardig wat tijd verder. Ik zou op de homepage meer met een aantal bulletpoints werken wat je nu eigenlijk verkoopt en daaronder kan je dan ergens een uitgebreider verhaal neerzetten. 

 

Dan zie ik uiteindelijk 2 buttons naar 2 verschillende shops? Waarom? En dan zie ik boekenplanken te koop aangeboden? Ik begrijp het niet.

 

Op de product pagina zijn al je teksten gecentreerd: https://thecollectionone.com/collections/sunstainable-brands/products/shelf-40x20-natural-oiled-frama, dat leest echt heel onprettig en ziet er lelijk uit.

 

€ 20,- verzendkosten voor een boekenplank?!?

aangepast door Think Twice

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Think Twice bedankt voor je reactie. Het is allebei dezelfde winkel trouwens, maar twee catagorieen:  duurzame merken en vintage. D

Het is inderdaad 20 euro verzendkosten voor een 'boekenplank' maar het is onderdeel van een heel systeem (word uitgelegd in de tekst), maar misschien te verwarrend zo los per product dus ik denk dat ik dat ga aanpassen en alles in een product ga zetten met meerdere varianten. Dan is het denk ik wat duidelijker. Ik snap dat dit wellicht wat verwarrend is om dat tussen de duurzame merken als los product te zien naast de kleding. Wellicht dat ik dit product ook wat verplaats naar een andere pagina. 

 

Over SEO: ik heb dit besproken met een bureau. Ik ben zelf bezig met verkopen en ook niet echt volledig verstand van SEO (weet wel wat het inhoud) en heb mij geadviseerd door een SEO bureau.  Bedankt in ieder geval voor je feedback, het heeft mij inzicht gegeven om dat onderdeel te verbeteren. 

 

 

aangepast door Lisa-TCO

Proud owner of thecollectionone.com

 

Link naar reactie
  • 1

Hoi @Lisa-TCO,

 

Allereerst ziet je homepage er goed uit. 

 

Een conversiepercentage van 0,5% is naar waarschijnlijkheid aan de lage kant. Echter dit kan aan verschillende dingen liggen:

 

1. Kwaliteit van de bezoekers: Zoals @RubenT al zei, waarschijnlijk vielen de mensen die de krant en jou website hebben bezocht niet in jou doelgroep en waren vermoedelijk meer nieuwsgierig zonder intentie om te kopen. Hierdoor zakt al gauw jouw conversiepercentage. Het is belangrijk om te kijken van welke kanalen bezoekers vandaan komen en wat bezoekers van bepaalde kanalen op je website doen. Dit kan je makkelijk met google analytics zien en filteren.  Ik zag in je privacy policy dat die ook gebruikt. Echter heb ik hierover nog wel een tip/opmerking. Ik kreeg geen melding dat je website cookies gebruikt dus als je google analystics gebruikt, wat valt onder analytische cookies, voldoet je website niet aan de GDPR/AVG wetgeving. Hier een link voor een cookiemelder voor shopify: https://apps.shopify.com/ultimate-gdpr-eu-cookie-bar. Bovendien las ik af en toe adverteert via facebook en instagram. Ik ga er dan ook vanuit dat je dan een facebook pixel op je website heb, zo niet is dat misschien wel handig. Dit valt ook onder cookies dus kijk hier nog even goed naar.

 

2. Product beschrijvingen: Toen ik keek naar jouw product omschrijvingen vond ik deze heel matig en dat bedoel ik niet gemeen. Echter hier laat je veel potentie liggen. Op dit moment zijn je product omschrijvingen een aantal zinnen wat meer product specificaties zijn. In je product omschrijving moet je meer een verhaal vertellen of het hebben over de voordelen van het kledingstuk. Dit zal ook bedragen aan je SEO score en helpen bij het verbeteren van je conversiepercentage. Hopelijk is dit ook geadviseerd door je SEO bureau.

 

3. Gedrag bezoekers: Terugkomend op bezoekers wil nog als tip mee geven verdiep je in het gedrag van je bezoekers op je website om te kijken waar mensen afhaken. Met de analystics van shopify en google zie je niet altijd even goed hoe mensen zich gedragen op je website. bijvoorbeeld op welke knoppen drukken veel mensen, waar en hoelang kijken mensen naar bepaalde dingen op een pagina. Dit zijn allemaal belangrijke gegevens die je niet direct uit beiden analystics kan halen. Ik raad aan om eens te kijken naar hotjar (https://www.hotjar.com/) zodat je heatmaps van je pagina's krijgt en opnames van bezoekers.

 

Als je nog vragen hebt en/of hulp nodig hebt, kun je mij altijd een persoonlijk bericht sturen. 

Link naar reactie
  • 0

Website doet stijlvol en gebruiksvriendelijk aan.

 

Lettertype

Ik zou het lettertype groter maken (minimaal 16), betaalmogelijkheden groter en prominenter tonen.

 

Betaalmogelijkheden

Betaalmogelijkheden groter en prominenter tonen. Je lijkt in de eerste stappen enkel met unieke betaalmogelijkheden te kunnen betalen, terwijl alle gebruikelijke betaalmiddelen ook mogelijk zijn.

 

Reviews / Keurmerken

Verder zou je kunnen werken met reviews en keurmerken. Internationaal gezien wellicht Trustpilot (wel duur).  Wellicht dat de Feedback Company een voordeligere keus is.

 

Kwaliteit van verkeer

Een andere minstens zo belangrijke factor voor het conversiepercentage is de kwaliteit van jouw verkeer. Je kan duizenden bezoekers ontvangen, maar als deze eigenlijk niet geïnteresseerd zijn in jouw producten zal het percentage opmerkelijk laag zijn. Doelgroep specificeren en gerichter targetteen kan een enorme impact hebben op jouw conversie.

 

Op basis van vermoedens en ervaring.. schat ik dat jouw doelgroep goed te bereiken is via Instagram, Pinterest, Facebook en natuurlijk Google Ads. Probeer zo specifiek mogelijk te targetten.

Leef je leven door te leven.

Geef om geven door te geven.

Traprenovaties | Treinkaartjes | DC Timmerwerken

Link naar reactie
  • 0

Wessel S Bedankt voor je tips! Goed dat je dat zegt van die cookie banner, die had ik er wel op staan maar ik zie hem nu niet meer inderdaad.
Dat ga ik gelijk even fixen! Scherp! 

 

Er zijn helaas geen tips gegeven hoe ik zelf de tekst kan verbeteren door het SEO bureau, eerlijk wil ik ook met hen stoppen maar dat kan helaas niet (ik zit nog vast aan een jaarcontract), maar dat is iets anders ;) Ik vind het vooral heel fijn dat je er kritisch op de teksten bent. Dan weet ik dat ik daar even goed naar moet kijken en verbeteren! Bedankt ook voor de tip van Hotjar. Ik heb besloten een dag in te plannen om vol te kijken naar mijn alaytics met Hotjar erbij. Bedankt! 

 

Ondernemeneer Ook heel erg bedankt voor jouw tips. Ik heb het lettertype gelijk aangepast! Ik ga ook even kijken hoe ik de betaalmiddelen beter zichtbaar te maken, ik denk er nu aan deze ook te verwerken ergens op de productpagina. Goed idee, bedankt voor alle tips.

Proud owner of thecollectionone.com

 

Link naar reactie
  • 0
14 uur geleden, Wessel S zei:

Dit kan je makkelijk met google analytics zien en filteren.  Ik zag in je privacy policy dat die ook gebruikt. Echter heb ik hierover nog wel een tip/opmerking. Ik kreeg geen melding dat je website cookies gebruikt dus als je google analystics gebruikt, wat valt onder analytische cookies, voldoet je website niet aan de GDPR/AVG wetgeving.

Er zijn dan wel weer mogelijkheden om Google Analytics zo in te stellen dat expliciete toestemming van de bezoeker niet nodig is en het informeren over het gebruik van GA via de privacy policy kan, waardoor het niet nodig is om (het plaatsen van) deze analytische cookies in een cookiemelding op te nemen. Daar zijn diverse stappenplannen over te vinden, zoals hier, hier en hier.

 

14 uur geleden, Wessel S zei:

Ik ga er dan ook vanuit dat je dan een facebook pixel op je website heb

Tracking cookies zoals een Facebook pixel mogen daarentegen alleen na toestemming worden geplaatst, dus die zul je inderdaad wel in je cookiemelding moeten opnemen.

 

 

Op 5-10-2020 om 12:57, Lisa-TCO zei:

Over SEO: ik heb dit besproken met een bureau. Ik ben zelf bezig met verkopen en ook niet echt volledig verstand van SEO (weet wel wat het inhoud) en heb mij geadviseerd door een SEO bureau.  Bedankt in ieder geval voor je feedback, het heeft mij inzicht gegeven om dat onderdeel te verbeteren. 

Ik ben erg benieuwd wat dit SEO bureau voor je heeft gedaan en wat ze nog voor je gaan doen. In grote lijnen bestaat SEO uit drie onderdelen: techniek, autoriteit en content. Techniek gaat o.a. over snelheid, mobiele site/responsive en of je website technisch gezien goed leesbaar is voor Google. Ik heb zelf geen ervaring met Shopify, maar ik verwacht dat ze daar op zich een goed uitgangspunt voor bieden. Anderzijds verwacht ik niet dat je SEO bureau daar het meest mee bezig is. Autoriteit gaat erover of er over jouw website wordt 'gepraat', dus linken er andere websites naar jouw website? Meest voor de hand liggende voorbeeld is linkbuilding, het zit er dik in dat jouw SEO bureau druk bezig is om linkplaatsingen in te kopen en blogs te laten schrijven met linkjes naar jouw website. Dat kan je vindbaarheid dus ook verbeteren. Dan content: heb je iets interessants op jouw website te melden en kan Google daar iets mee om het aan zijn zoekers voor te schotelen? Ik bekijk een paar pagina's in je menu en kom op één (https://thecollectionone.com/collections/tops-vintage) echte content tegen. Zulke content biedt goede kansen om op gevonden te worden, maar in dit geval is het wel jammer dat het ervoor zorgt dat er (op desktop) geen zichtbaarheid van producten meer is, omdat er zoveel tekst staat dat alles naar beneden is geschoven. Op andere pagina's kom ik helemaal geen content tegen, dus Google vindt het lastig om die pagina's te begrijpen, dus zal ze niet zo snel voorschotelen aan zijn zoekers. Ik weet niet of je het met je SEO bureau over content hebt gehad, maar ik zou je adviseren om daar mee aan de slag te gaan. Schrijf voor iedere categoriepagina een tekstje die bovenaan komt met een korte introductie over dat onderwerp (vintage broeken, bijvoorbeeld) waarin de belangrijkste keywords van dat onderwerp zitten verwerkt. Schrijf dan onderaan de pagina nog uitgebreider, het liefst minimaal een paar honderd woorden, over dat onderwerp. Google zal die tekst dan wel indexeren, en dus beter begrijpen waar de pagina over gaat, maar je voorkomt dat die tekst ervoor zorgt dat je bezoekers je producten niet zien (of ver moeten scrollen).

Daarmee kan Google je pagina's langzamerhand beter gaan begrijpen en indexeren en dan word je beter gevonden als iemand bijvoorbeeld op vintage tops zoekt. Bespreek met je SEO bureau of je website qua techniek verder goed is weggezet (sitemap, robots, etc.), dan kun je hier echt voordeel uit gaan halen. Dit is dan ook 'gratis' (behalve jouw tijd) verbetering, een stuk aantrekkelijker t.o.v. het inkopen van links/blogs of advertenties. Die kun je natuurlijk niet voorkomen, maar een gezonde mix is mooi.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

RubenT Bedankt voor je reactie! De grap is: die tekst is juist geschreven door het SEO bureau ;)  Ik betaal voor een vast bedrag per maand (en zoekwoorden)  en daarvoor heeft het bureau de  SEO teksten geschreven. Vandaar dat op de rest  (nog) niks staan want mijn plan is deze zelf te schrijven en deze pagina als voorbeeld te nemen. Alleen jammer idd dat de producten veel 'wegvallen' op mobile (goed dat je dat zegt!). Goed om de tekst inderdaad onderin te plaatsen, ik ga kijken naar die mogelijkheden! 

Proud owner of thecollectionone.com

 

Link naar reactie
  • 0
4 minuten geleden, Lisa-TCO zei:

Ik betaal voor een vast bedrag per maand (en zoekwoorden)  en daarvoor heeft het bureau de  SEO teksten geschreven.

En wat doen ze nu voor jouw maandelijkse betaling, naast het eenmalig schrijven van één tekst?

 

4 minuten geleden, Lisa-TCO zei:

Vandaar dat op de rest  (nog) niks staan want mijn plan is deze zelf te schrijven en deze pagina als voorbeeld te nemen.

Erg verstandig! Een vrij kostbare zaak om je volledige content door een bureau te laten schrijven. Helemaal als jij de expert over de producten en materialen bent. Zoals ik je hier zie reageren ben je volgens mij prima in staat om zelf in de pen te klimmen en voor al je pagina's relevante content te schrijven. Slim om hun ene tekst als voorbeeld te nemen. Op de vintage tops pagina zou ik die eerste alinea bovenaan laten en de andere twee alinea's aan de onderkant van de pagina plaatsen. Eventueel nog één alinea erbij proberen te schrijven, qua indexeerbaarheid is hij nu wat aan de korte kant. Probeer daarnaast in je H2-titels een keyword terug te laten komen (ontbreekt in de onderste, ik neem niet aan dat mix and match een keyword voor je is) en laat dat keyword ook in de eerste zinnen van die alinea nog eens terugkomen, eventueel aangevuld met synoniemen. De linkjes die in de tekst zitten zijn ook slim, alle informatie die in/achter je transparency-pagina zit is erg relevant om naar te linken in de content op je pagina's.

 

10 minuten geleden, Lisa-TCO zei:

Alleen jammer idd dat de producten veel 'wegvallen' op mobile

Dit is niet alleen op mobile. Ook 'gewoon' op een computerscherm zie ik alleen die tekst als ik op de pagina kom, ik moet scrollen om de eerste producten te zien. Voor mobile is zo'n lange tekst bovenaan nog dodelijker, dan ben je echt lang aan het scrollen voordat je ziet welke producten er zijn.

Link naar reactie
  • 0

@Lisa-TCO Hier een link voor badges onder de bestel knop. Hiermee kan je makkelijk aangeven wat de betaalmethode zijn. Ik zal wel de standaard header weg laten of vervangen.

 

https://apps.shopify.com/ultimate-trust-badges?surface_detail=trust-and-security&surface_inter_position=1&surface_intra_position=1&surface_type=category

 

12 minuten geleden, RubenT zei:

En wat doen ze nu voor jouw maandelijkse betaling, naast het eenmalig schrijven van één tekst?

 

Daar ben ik ook wel heel benieuwd naar.

 

13 minuten geleden, RubenT zei:

Dit is niet alleen op mobile. Ook 'gewoon' op een computerscherm zie ik alleen die tekst als ik op de pagina kom, ik moet scrollen om de eerste producten te zien. Voor mobile is zo'n lange tekst bovenaan nog dodelijker, dan ben je echt lang aan het scrollen voordat je ziet welke producten er zijn.

 

Op mijn 1440p monitor zie ik nog wel de eerste rij van de collectie. Echter op mobile en 1080p moet je wel even scrollen. Ik heb geen idee of dit aan te passen is. Dit ligt er maar net aan welk Thema je hebt bij shopify. Dit zou ook een reden kunnen zijn dat mensen afhaken en van je site gaan. Dit kan je bij google analystics goed terug zien aan je bouncepercentage.  

Link naar reactie
  • 0

Dankjewel RubenT: echt super bruikbaar al je tips! Hier ga ik zeker achteraan! Over het SEO bureau; niet alleen. Ik krijg ook een rapport elke maand  en ze bellen mij elke maand (al moet ik zeggen dat dit nog niet is gebeurd) om te sparren en te kijken wat er nog verbeterd kan worden. Ook hebben ze een Google Ads advertentie opgezet, alleen staat deze nu op pauze omdat ik hem deze maand een halve maand wil aanzetten (ivm kosten per dag).

 

Ook hebben ze een technisch rapport gemaakt wat ik kan laten verbeteren/verwijderen door een websitebouwer (denk aan verwijderen ongebruikt javascript). Maar nu ik dit allemaal lees in dit topic, had ik beter met een ander bureau kunnen werken ;) In ieder geval goed om mij scherp te stellen en ook dit aan te geven een dit bureau!

 

Proud owner of thecollectionone.com

 

Link naar reactie
  • 0

Wessel S, ik betaal 200 euro per maand. Ik heb hogere bedragen gezien en toen ik dit bedrag zag en zag dat ze partner van Google waren dacht ik gelijk: top!  Uitleg over wat ze doen is hierboven te lezen in mijn reactie op Ruben. Maar misschien is dat ook wel wat ik kan verwachten voor dit bedrag?  Ik zit er in ieder geval nog een jaar aan, dus  veel kan ik er niet aan doen ;) 

 

Ik heb een webbouwer die aanpassingen kan doen op mijn website dus ik ga dat even aan hem vragen (naast natuurlijk checken in de 'handleiding' van het thema of dit mogelijk is onderaan de pagina te plaatsen. Ik ben in ieder geval blij dat ik dit topic begonnen ben: echt hele fijne tips die ik heb gekregen! 

 

Proud owner of thecollectionone.com

 

Link naar reactie
  • 1

Dat is gelukkig geen astronomisch bedrag, al hangt het natuurlijk van je omzet af. Voor zo'n bedrag is dit inderdaad misschien wel wat je kunt verwachten. Zo'n bureau levert vaak bij de start een technische analyse aan, die is altijd waardevol om (met je webbouwer) door te lopen en aandachtspunten aan te pakken. Of het verder het geld waard is om maandelijks een rapport (van de vindbaarheid op belangrijke keywords?) te krijgen en wat te sparren is de vraag, dat zal voor iedereen anders zijn.

 

Ik ben van mening dat je, gezien jouw omvang en die maandfee, minstens zoveel resultaat kunt halen door je zelf verder te gaan verdiepen in SEO en SEA. Het internet, waaronder dit forum, biedt je een hoop mogelijkheden. Een opstart met een bureau is altijd goed, maar ik vraag me af of het de moeite waard is om te verlengen na je jaarcontract met ze. Met die technische analyse ben je, met je webbouwer, nog wel even zoet. Content kun je zelf gaan schrijven (met behulp van hun 'voorbeeld'-tekst en o.a. tips hier). Als het schrijven je goed afgaat en je vindt het leuk, kun je wat linkbuilding betreft kijken of je zelf blogs of artikelen op andere sites wil schrijven en laten plaatsen. Betaalde linkbuilding werd toch nog niet opgepakt door het bureau, dus daar verlies je dan ook niks op.

Verder adviseer ik je om je maandfee aan het bureau nu zo goed mogelijk te gebruiken om van hun te leren: laat ze je uitleggen hoe en waarom ze die ene Google Ads advertentie hebben opgezet en hoe je die kunt laten renderen. Ga dan zelf proberen om meer campagnes aan te maken (online ook genoeg over te vinden), en gebruik het bureau eventueel om daar soms over te sparren of ze mee te laten kijken. Tegen de tijd dat je jaarcontract afloopt kun je dat waarschijnlijk zelf ook (tenzij je het niet interessant vindt en het liever uitbesteed, dat kan natuurlijk ook) en dan kun je dat goedkoper dan zo'n bureau voor een pittig uurtarief.

 

24 minuten geleden, Lisa-TCO zei:

Ik ben in ieder geval blij dat ik dit topic begonnen ben: echt hele fijne tips die ik heb gekregen! 

Graag gedaan, daarvoor is iedereen hier op dit forum. Ik vind 't ook mooi om te zien hoe groot de behulpzaamheid is van alle leden!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 252 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.