• 0

toe treden tot Werk BV met eigen holding

Hallo allemaal,

 

Ik heb een best wel unieke kans om aandeelhouder te worden bij het ICT bedrijf waar ik op dit moment werk.

Een van de directeuren is met pensioen gegaan waardoor er nu nog 1 directeur is die het bedrijf uiteraard wilt continueren en daar hulp van mij bij wilt.

De directeur die overblijft is straks voor 100% eigenaar (die neemt 50% over van degene die met pensioen gaat)

 

Aangezien het voor mij voor het eerst is dat ik zoiets ga doen zie ik even niet hoe ik moet starten en wil jullie dan wat vragen voor leggen:

 

Aangezien het om een holdingstructuur gaat begrijp ik dat ik een Holding BV moet oprichten waarmee ik toe treed tot de werkmaatschappij.

 

Ik wil er in eerste instantie naar toe werken om met mijn holding BV 25 % aandelen te verwerven en ik heb in het eerste verkennende gesprek voorgesteld om de komende jaren ieder jaar een bepaald percentage te krijgen als bonus echter wil ik wel meteen voor 25% zeggenschap hebben (en uiteraard minimaal voor die 25% dividenduitkering :-P) hoe is dat te regelen? en is dit uberhaupt een handige manier?

 

Als DGA krijg ik straks een managementfee, hoe bepaal je dat bedrag? zijn daar hulptools voor of is het echt een overeenkomst tussen mij en mijn toekomstige zakenpartner waarbij ik zelf rekening moet houden met alle kosten die ik straks met mijn holding bv heb?

 

Hoe zit dat met pensioen? ik regel dat nu zelf via een spaarbeleg constructie (met hulp van de belastingdienst) kan ik dat aanhouden of moet ik dat anders gaan regelen.

Hoe zit het met verzekeringen waar moet ik precies rekening mee gaan houden?

 

Ik zoek eigenlijk een beetje naar een start punt waar begin ik?, Hebben jullie nog verdere tips (bedrijfsadviseur? belastingadviseur inschakelen?) 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

0 antwoorden op deze vraag

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 216 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.