Jump to content
  • Welcome to HigherLevel, the Dutch business forum

Do you have a business question, do you want feedback on your business plan or do you want to advise others? Then you are at the right place at a higher level. Here entrepreneurs come together to take each other to the next level.
    Ask your question, get a quick answer and share your experiences with entrepreneurs. The moment it suits you!
    During the day, evening and weekend 24/7 free advice and exchange of experience with entrepreneurs who understand!
Frankz0r

Stage opdracht

Recommended Posts

Hallo,

ik ben student marketing en communicatie 3e klas en ik look stage bij een bedrijf dat onderandere zorgt voor sportkleding voor verenigingen

Nu is er het volgende idee om sportkleding te verleasen zodat verenigingen met een kleiner budget ook sportkleding kunnen hebben.

Nu moet ik dat bekend maken zodat mensen hetook werkelijk gaan gebruiken ik heb al een enquete gehouden waaruit naar voren kwam dat voornamelijk ze er geen informatie vanaf wisten en dachten dat het teveel geld zou gaan kosten.

Ik ben van plan om een website op te gaan zetten en dan door middel van een direct mail in combinatie met pennen die daarbij worden verstuurt maar bij veel direct mail acties word gesproken over een actie waardoor de klant weer "terug" komt bij ons..zal dit idee aanslaan en zal het werken?? Tips en Comments graag en kraak het aub niet direct helemaal af ;D

Aangezien dit geen huiswerk opdracht of iets dergelijks is dacht ik dat ik dat ik het beter hier kon posten

Beste Frank,

In Vught zit medilease.

Zij leasen al jaren op deze basis kleding aan de medische sector.

Wees brutaal en bel ze eens, misschien hebben jullie iets aan elkaar ?

http://www.medilease.nl/

Naast de 'promotie' middels de website en direct mails zal er waarschijnlijk meer gedaan moeten worden om enige bekendheid te verwerven.

Enkele tips:

- Het is misschien een idee om een bepaald team te voorzien van tenues met daarop shirt-sponsering.

- De peride dat je start, nu waarschijnlijk is zeer moeilijk. Rekeninghoudend dat de meeste teams ondertussen wel voorzien zijn van sportkleding.

- Probeer ook free publicity te verkrijgen.

- De klanten aan te trekken is een, maar zet ook alvast een CRM programma op, zodat je de huidige klanten ook kunt behouden!

Succes!

Heel erg bedankt voor de reacties, het idee is ondertussen iet wat veranderd aangezien we nu gaan voor een Direct Mail actie met daarbij een flyer en ze via daar dan ze naar de website linken.

De pennen actie die word nog wel gedaan maar de pennen worden alleen maar verstuurt naar de mensen die mee hebben gedaan aan de enqeute.

We hebben ons doelgebied ook nog aardig vergroot naar heel Nederland.

Hoi Hoi,

Je hebt de doelgroep uitgebreid naar heel Nederland. Natuurlijk levert dit een grotere populatie op, maar is dat voor een eerste actie wel handig? Ik denk dat om naamsbekendheid te krijgen de olievlek methode beter gaat werken.

Laurens

Wat bedoel je precies met de olievlek? Als je daarmee bedoelt stukje voor stukje te gaan doen dan moet ik er wel bij vertellen dat we eerst beginnen met Noord nederland (Drenthe Groningen Friesland Overijsel) Ik hou jullie op de hoogte hoe het ermee staat :).

Let op: het laatste bericht in het topic waar je op wilt reageren is meer dan zes maanden oud. Onnodig oude topics omhoog halen wordt niet altijd gewaardeerd, maar natuurlijk mag je nog wel op oude topics reageren.