• 0

Betalen ambassadeurs voor aanleveren nieuwe klanten

Goeie zondag allemaal!

 

Mijn compagnon en ik willen een ambassadeursnetwerk opzetten.

Om jullie een duidelijk beeld te geven van de constructie:

 

1. Ons netwerk levert ons nieuwe klanten (in dit geval bedrijven) aan. Dit netwerk bestaat voornamelijk uit particulieren dus mensen zonder een eenmanszaak o.i.d.

Per gewerfde klant willen wij de betreffende persoon een aanleveringsbedrag betalen.

 

2. Door middel van kortingscodes op onze webshop kunnen onze relaties ook mensen aandragen. Elke ambassadeur heeft dan een bepaalde kortingscode en zo kunnen wij zien hoeveel consumenten zij hebben aangedragen.

 

De vraag is nu echter alleen, hoe kunnen wij deze personen uitbetalen?

Wat zijn de regels omtrent dit soort ambassadeurs constructies? Kunnen wij een kwitantie uitschrijven en de ambassadeur uitbetalen op hun prive rekening en daarna regelen zij het zelf met hun inkomstenbelasting aangifte?

 

In het geval dat de ambassadeur wel een eenmanszaak heeft. Dan kan hij ons een factuur uitschrijven voor 'wervings consultancy' o.i.d?

 

Ik hoor graag hoe jullie dit zouden opzetten en/of verwijzingen naar de site van de belastingdienst waar ik hier meer over kan lezen.

Alvast bedankt en een fijne dag!

 

Gr

Frank

Een jonge ondernemer

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 263 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.