• 0

Mede eigenaar worden LTD bedrijf

Goedenavond allemaal!

 

Ik heb de kans om mede eigenaar te worden van een engelse LTD, nu kom ik er zelf alleen niet echt uit hoe ik dit het beste kan gaan doen. Hoop dat een van jullie mij hier mee kan helpen.

 

Zal de situatie zo goed mogelijk proberen uit te leggen. Ik een mijn huidige baas (komt uit schotland) zijn een nieuw bedrijf aan het opzetten. Dit bedrijf staat ingeschreven in de UK, vandaar dat het een LTD is. Nu is het plan dat ik daar mede eigenaar van ga worden.

 

Nu ben ik aan het uitvogelen hoe wij dit het beste kunnen doen. Mijn eigen accountant gaf aan dat het het makkelijkste is om in NL een bv te starten en met de BV eigenaar te worden in de LTD.

Zo behoud je eigenlijk alles via het Nederlandse recht.

Het zal niet een probleem worden om het DGA salaris te halen, maar je zit natuurlijk aan meerdere en grotere kosten vast met een bv dan met een eenmanszaak.

 

Zelf schoot mij te binnen om alleen aandeelhouder te worden in de LTD en een eenmanszaak te starten in NL. Dan kan ik via de eenmanszaak mijn salaris/uren factureren aan de LTD?

 

Ik hoop dat ik het een beetje goed heb uitgelegd en dat iemand mij kan helpen!

 

Bedankt alvast!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0
2 uur geleden, Joost Rietveld zei:

Om hoeveel % van de aandelen zou het gaan?

En vergeet die eenmanszaak maar, als de Ltd. je enige klant is, zeker als je daar ook nog aandelen in houdt. Dat maakt fiscaal geen onderneming (zo'n eenmanszaak op deze manier). Zie alle topics op HL over factureren van eenmanszaak aan eigen BV. 

 

Groet, Joost

 

Het gaat om 33% van de aandelen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 164 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.