• 0

Mag dochter kwitantie maken aan de BV ipv via loonadministratie?

(aangepast)

Hallo allemaal!

 

Ik ben DGA van mijn Beheer BV. Mijn dochter, bedrijfskunde student, helpt af en toe mee met de administratie. Mag zij hiervoor ook een kwitantie sturen of mag zij alleen vergoed worden via de loonadministratie?

Alvast bedankt voor jullie reacties en een vriendelijke groet!

 

Joeri

aangepast door joerivanderwell
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

en om terug te lezen hoe dat te behandelen, zie handboek loonheffingen hoofdstuk 16 paragraaf 11.. over meewerkende kinderen..

https://download.belastingdienst.nl/belastingdienst/docs/handboek-loonheffingen-jan-2020-lh0221t01fd.pdf

 

zoals jij het beschrijft klinkt het niet als veel omvattend, als de hulp zich beperkt tot even samen een twee uurtjes aan de administratie zodat jij niet weer de hele zaterdag of zondag boven zit.. dan kun je de beloning ook in familiekring houden met extra zakgeld..

 

Maar als je de kosten wilt aftrekken in de BV dan zit je dus al heel snel op de route loonheffing.. maar als zij echt een dag in de week de boekhouding doet en daarmee jou werk uit handen neemt, kan daar ook het mes aan twee kanten snijden, zij hoeft minder te lenen voor haar studie en geen suf baantje bij de supermarkt aan te nemen en jij houd in het weekend een paar uur over omdat je de boekhouding niet hoeft te doen..

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 141 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.