• 0

Hoe ons YouTube kanaal vrouwvriendelijker maken?

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 1
(aangepast)

Op het eerste gezicht oogt het heel industrieel. Ook zie ik vooral mannen die met zware dingen slepen. Ook de kleurstelling en vormgeving (rechte hoeken) ogen mannelijk. Nu vraag ik me af of dit een probleem is. De doelgroep die je kennelijk aanspreekt is ook een mooie toch? Zitten de kopers van jouw product ook vooral in deze doelgroep?

 

Als je meer vrouwen wilt aanspreken, zou je er een kanaal naast kunnen zetten waarin je vrouwen laat zien hoe ze met jouw product toch zware dingen kunnen liften. Moet een beetje Girrrrl Powerrrrr uitstralen zeg maar. Als je daar een concept omheen maakt en er slimme marketing aan toevoegt, zou het mij niet verbazen als het opgepakt wordt door influencers in de doelgroep. Maar wellicht helpt het als er iemand uit je doelgroep feedback geeft. 

aangepast door StefanO
Link naar reactie
  • 1
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479
11 minuten geleden, StefanO zei:

Moet een beetje Girrrrl Powerrrrr uitstralen zeg maar. 

Héél vrouwvriendelijk :face-with-tears-of-joy:  :face-with-hand-over-mouth:  :face-with-tears-of-joy:

 

Ik zou op zowel youtube als je website ook wat foto's van tillende vrouwen plaatsen.
Ga er daarbij vanuit  dat er ook vrouwen zijn die zware tilberoepen hebben en neem daar wat (branche)voorbeelden in mee.  Maar dan wel zonder pffff.... en powerrrr emotie. Want trust me.... er zijn genoeg mannen die ook puffen als ze moeten tillen. Maar die bereik je al.

 

 

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0
23 uur geleden, StefanO zei:

Op het eerste gezicht oogt het heel industrieel. Ook zie ik vooral mannen die met zware dingen slepen. Ook de kleurstelling en vormgeving (rechte hoeken) ogen mannelijk. Nu vraag ik me af of dit een probleem is. De doelgroep die je kennelijk aanspreekt is ook een mooie toch? Zitten de kopers van jouw product ook vooral in deze doelgroep?

 

De kopers zijn veelal mannen maar toch ook behoorlijk veel vrouwen..

In de laboratorium branche zelfs meestal vrouwen. 

Mijn ervaring is dat vrouwen er veel makkelijker en intuïtiever mee werken.

 

De vormgeving is volledig door een vrouw gedaan en de hele marketing ook, dus  vraag ik me af wat  er  mist.

Link naar reactie
  • 0
6 minuten geleden, herman van der helm zei:

Mijn ervaring is dat vrouwen er veel makkelijker en intuïtiever mee werken.

 

Reden genoeg om dat dan ook weer in filmpjes te laten zien?

Tegelijkertijd.. vrouwen met een hulpmiddel maakt misschien weer dat (stoere en sterke) mannen er liever niet mee werken. Ik weet het, dat klinkt ouderwets maar sommige oergevoelens zijn lastig te overwinnen voor ons mannen :face-with-tongue:
 

Link naar reactie
  • 0
21 uur geleden, herman van der helm zei:

De kopers zijn veelal mannen maar toch ook behoorlijk veel vrouwen..

In de laboratorium branche zelfs meestal vrouwen. 

Mijn ervaring is dat vrouwen er veel makkelijker en intuïtiever mee werken.

 

De vormgeving is volledig door een vrouw gedaan en de hele marketing ook, dus  vraag ik me af wat  er  mist.

 

Was al bang dat het te gemakkelijk gedacht was. Je hebt de voor de hand liggende stappen al wel genomen. 

 

Wellicht kan je eens gaan kijken hoe je klanten tot hun aankoop zijn gekomen (customer journey). En met klanten in gesprek daarover, vooral met de doelgroep. Waarom kopen zij wel/niet? Wat vinden zij belangrijk, missen ze iets en ook welke media raadplegen zij?

 

Overigens zijn jouw YT stats wel heel sterk gesegmenteerd. Dat vind ik wel heel bijzonder om te zien, wellicht zit daar gewoon een fout?

 

Link naar reactie
  • 0

De statistieken zijn wel heel erg 100%.
Neem aan dat er niet maar 1 kijker was die een hartaanval kreeg een een maand lang met zijn neus op de F5 heeft gelegen? :winking-face-with-tongue:

Dat de marketing en het design door een vrouw wordt gedaan staat eigenlijk los van of het vrouwen 'aantrekt'.
Een goede marketeer en een goede designer weet gewoon hoe je een doelgroep aanspreekt.
Hoe zijn de buyer persona's omschreven?

Wat ik uit onze gesprekken herinner is dat je je voorheen heel erg probeerde te richten op de 'testosteron-tillers', maar die waren grotendeels doof voor jouw verhaal, want ze 'zijn geen watjes'. De focus heb je volgens mij met succes verlegd. Nu is het waarschijnlijk tijd om de scope van de content te verbreden en eventueel ook kijken of je via facebook of LinkedIn vrouwen makkelijker kunt bereiken, als het ook met meer op vrouwen gerichte content op YouTube niet lukt.

Heb je een paar tevreden vrouwelijke klanten?
Is het een idee om hen met camera te interviewen?
Testimonials zijn sowieso een mooie manier om ervaringen te delen.

Daarnaast: representatie kan ook zeker helpen bij de soort video's die je nu hebt.

Btw, thumbnail design van de video's kan wel een upgrade gebruiken: daarmee kun je aanklikken ook wat aantrekkelijker maken. (Al zal de uitstraling wat industriëel blijven: niet overdrijven en foute roze thumbnails gaan gebruiken.)

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 0

Is wel echt een hele duidelijke doelgroep met 2 statistieken vol op de 100%. Staan de gegevens niet gefilterd op een video met 3 weergaven?

 

Even wat ideeën.. Wellicht wat (vrouwelijk) aansprekende thumbnails toevoegen aan de video's. Video's delen op platformen met vrouwen en eventueel zelfs bestaande vrouwelijke klanten betrekken/interviewen voor op jullie kanaal.

Leef je leven door te leven.

Geef om geven door te geven.

Traprenovaties | Treinkaartjes | DC Timmerwerken

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat het kijken van uitsluitend mannen  tussen 45 en 54 jaar op ons YouTube kanaal komt door het algoritme van YouTube.

Het lijkt erop dat Arjan Lubach dit duidt met de term "Fabeltjes Fuik" in zijn recentste uitzending.

Kijkers krijgen door You Tube alleen nieuwe filmpjes voorgeschoteld uit hun eigen bubbel.

 

Hoe zouden we dit kunnen doorbreken?

 

 

Link naar reactie
  • 0
6 minuten geleden, RubenT zei:

Wellicht door buiten de bubbel van YouTube je kanaal te promoten. 

Dat doen we ook. Bijvoorbeeld op LinkedIn zoals dit:

https://www.linkedin.com/posts/hermanvanderhelm_tiller-patient-omkeren-activity-6657396284439228416-Ab59

Daar krijgen we veel respons van vrouwen. Alleen worden de views op ons YouTube filmpje niet gezien door Youtube, omdat LinkedIn het filmpje op zijn platform zet ipv door te linken naar Youtube

Link naar reactie
  • 0

Dat filmpje staat gewoon op youtube en is gewoon embeded, en wordt dus wel gezien in youtube.

Je zegt dat vrouwen dat ding gebruiken in labs, maar waarom heb je daar dan geen filmpje van?

 

De views per filmpje zijn gewoon te laag om er echt iets zinnigs over te zeggen. Begin eens met het promoten via instagram, daar halen wij verrassend genoeg meer en meer leads uit.

Persberichten opmaken en versturen - logo & grafisch design

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 239 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.