Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
H@ns
H@ns
Beste mensen,
Mijn -binnenkort te starten- cateringbedrijf is kleinschalig. desondanks heb ik wel en nevenvestiging in Frankrijk...
Ik wil namelijk producten importeren die ik in Frankrijk inkoop en daar ook reeds toebereidt.
Vervolgens worden die "halfproducten" hier in Nederland opgeslagen en daarna verder af-bereidt op locatie.
Nu krijg ik ongetwijfeld te maken met import regels. Weet iemand hier een informatieve link over? Of beter nog; heeft iemand ervaring hiermee?
Daarnaast heb ik dus feitelijk twee bedrijfspanden. De oorspronkelijke functie van de locatie Frankrijk was een vakantiewoning (en zal dat ook deels blijven)
Moet ik iets aanpassen / opgeven om de locatie aan te merken als bedrijfspand?
Omdat ik in startfase van mijn bedrijf zit zal het eerste jaar de omzet laag zijn, mogelijk zelfs negatief.
Is het dan wel te verantwoorden dat je twee vestigingen hebt waarvan één zelfs over de grens?
Vanwege de kleinschaligheid is het zelfs mogelijk dat de omzet jaarlijks aan de lage kant blijft (d.w.z. genoeg om het nodige salaris te genereren)
Is de verhouding Bedrijfsmiddelen en omzet dan nog te verantwoorden voor de belastingdienst?
Veel vragen maar ik hoop dat het verhaal duidelijk is...
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
14 antwoorden op deze vraag