• 0

webwinkel- waar op te letten?

Ik wil graag een webwinkel koppelen aan mijn website waarin ik voornamelijk software wil gaan aanbieden.

 

Ik heb daarover de volgende vragen:

 

Waar moet ik op letten als ik een webwinkel open?

 

Volgens een kennis van mij bijvoorbeeld krijg je zodra je aan consumenten zou verkopen, van een of andere consumenten organisatie opeens een factuur in de bus die je verplicht bent om te betalen en het bedrag is niet mals ( het gaat om honderden euro's ).

 

Is dit zo en zijn er nog meer van die "grappen" waar ik aan moet denken?

http://websitejudge.com/nl/home

Meld nu gratis uw website aan in onze index en laat uw site beoordelen door websitebezoekers!

 

www.optimised.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

heyhey,

 

 

Bedoel je van die aanklaag grappen van de consument of iets anders?

Ik ben ook een webshop aan het opstellen. Wat je kunt doen om die grappen te voorkomen vanuit de consument is duidelijke randvoorwaarden te geven.

 

voorbeeld van die grappen is:

 

Een vrouw in amerika heeft een keer een baby in de oven gestopt om de baby op te laten drogen. De baby is uiterraard gestorven en de vrouw heeft de fabrikant aangeklaagd.

 

Om zulke grappen te voorkomen kun je dus beter goede randvoorwaarden hebben, dus het uitsluiten van risico' s. Dus aangeven waarvoor het product NIET gebruikt kan worden en uitsluiten voor gevolg schade van het gebruik van het product.

 

aantal andere punten waar je moet opletten bij maken van webshop (bij B2C):

 

-transparante site (duidelijk en makkelijk, dus een leek moet het ook kunnen)

-Zorgen dat je betrouwbaarbent (belangrijk aspect, kun je doen door keurmerk op je site te laten zetten en kvk nummer erop zette, enz)

 

Dit zijn 2 belangrijke punten voor webshop, want als de klant niet makkelijk zijn weg kan vinden gaat hij ergens anders heen en bij twijvel aan de betrouwbaarheid al helemaal.

 

groeten,

 

Harmen

Link naar reactie
  • 0

Volgens een kennis van mij bijvoorbeeld krijg je zodra je aan consumenten zou verkopen, van een of andere consumenten organisatie opeens een factuur in de bus die je verplicht bent om te betalen en het bedrag is niet mals ( het gaat om honderden euro's ).

 

Misschien doel je op het thuiswinkel waarborg. www.thuiswinkel.org

Maar deze organisatie stuurt echt niet zomaar een factuur. Het lidmaatschap is echter wel prijzig.

 

Link naar reactie
  • 0

Het kan zijn dat je verplicht lid moet worden van een bedrijfsschap. Op de site van de kvk kun je zien van welke bedrijfsschappen je verplicht lid moet zijn http://www.kvk.nl/sectie/sectie_brancheindex.asp?sectieID=200. Voor de detailhandel is dat de HBD (hdb.nl), hiervoor betaal je contributie. Zie ook de site van het CRK. Daar vind je dat de basisheffing 70 euro is. Ook staat er op deze site een omschrijving van detailhandel:

Detailhandel: "Het bedrijf van het verkopen van waren aan particulieren"*. Het al dan niet hebben van een (web)winkel doet hierbij niet terzake.
Link naar reactie
  • 0

 

 

Waar moet ik op letten als ik een webwinkel open?

 

 

Op oscommerce.nl vind je niet alleen veel info over het programma oscommerce, maar ook over een webwinkel beheren in het algemeen. Dus gebruik je het programma niet, dan kan je er toch wel interessante info vinden.

 

(oscommerce is een hoog aangeschreven softwarepakket, waarmee je een online winkel kunt bouwen)

Link naar reactie
  • 0

let er ook op dat je aan alle informatie plichten voldoet van de wet koop op afstand. Deze verplicht het hebben van allerlei gegevens en informatie voor de consument. Heb je deze niet dan krijgt de consument mogelijk allemaal extra rechten. Bijvoorbeeld het verkeerd gebruik van het herroepingsrecht kan voor de consument betekenen dat hij in plaats van 8 werkdagen opeens 3 maanden de tijd heeft om zich te bedenken. (De getallen kan ik niet met 100% zekerheid zeggen).

Link naar reactie
  • 0

Let er wel op dat je niet zomaar je klant gegevens mag doorverkopen aan andere bedrijven en als je dat wel van plan bent te doen, dat je dat dat dan duidelijk op je internetsite vermeld of in de algemene voorwaarden.

 

Het is echter niet aan te raden als je dat van plan bent, want ik zou om die reden nooit iets bij jou kopen.

 

 

Succes met de webshop

Nieuwe internetsite?

www.design4web.nl

Link naar reactie
  • 0

Je moet bij verkoop aan consumtenten altijd even opletten. Vroeger moest je daar een middenstandsdimploma voor hebben, is dat nog zo? Voor B2B verkoop niet, maar B2C toen wel, of is dat inmiddels teruggedraaid.

 

Overigens is er binnenkort bij Media Plaza een interessante (gratis) seminar voor o.a. webwinkels over innovaties in betaalmethoden. Gericht op winkels en webwinkels. Ik weet niet of ik daar hier 'reclame' voor mag maken, maar het sluit wel aan bij de vraag: 'waar moet je op letten?'

 

http://www.mediaplaza.nl/mp.php/seminars/seminars/seminar?id=236

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 292 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.