Bramsaar 0 Posted October 9, 2020 Share Posted October 9, 2020 (edited) Ik heb een vraag. een verlies uit het recente verleden in mijn eenmanszaak, 1 jaar geleden Euro 75.000,= (heb een verliesbeschikking, box 1) kan ik compenseren met een winst (box 1) uit 2019 Euro 25.000,= dus hiermee hoef ik geen IB te betalen. Maar hoe zit dit nu met oa. de premies zvw. 2019. Worden deze bepaald voor de verrekening van het eerdere verlies of er na.? Moet ik wel de verplichte premies betalen, ongeacht het te compenseren verlies in 2019? Dank HG Brt Edited October 9, 2020 by Bramsaar Link to post Share on other sites
0 Norbert Bakker 1,673 Posted October 9, 2020 Share Posted October 9, 2020 Beste Bramsaar, allereerst welkom op Higherlevel! De zorgverzekeringswet kent geen verliesverrekening over de jaargrens (zie Art 43 Zorgverzekeringswet) ; je moet de verplichte premies dus wel betalen over de gerealiseerde winst van € 25.000,- Waarmee kan ik je helpen? Ik adviseer ondernemers over betrouwbare en betaalbare verzekeringen tegen arbeidsongeschiktheid en aansprakelijkheid. Meer weten? Contact Mijn laatste blog: De AOV premies stijgen, wat doe je er aan en wanneer? Link to post Share on other sites
Ik heb een vraag.
een verlies uit het recente verleden in mijn eenmanszaak, 1 jaar geleden Euro 75.000,= (heb een verliesbeschikking, box 1)
kan ik compenseren met een winst (box 1) uit 2019 Euro 25.000,= dus hiermee hoef ik geen IB te betalen.
Maar hoe zit dit nu met oa. de premies zvw. 2019. Worden deze bepaald voor de verrekening van het eerdere verlies of er na.?
Moet ik wel de verplichte premies betalen, ongeacht het te compenseren verlies in 2019?
Dank
HG
Brt
Edited by BramsaarLink to post