Ik verkoop al ruim 2 jaar mijn producten aan particulieren vanuit mijn opslag naar Australische klanten.
Ik wil graag de stap maken om naast B2C ook B2B aan te bieden.
Ik begrijp het principe van B2B uiteraard, maar ik ben benieuwd of er iemand is die weet of er nog (wettelijke) onderdelen zijn van B2B, waar ik rekening mee moet houden.
Vragen die dan in mij opkomen zijn:
- Moeten de facturen aan een bepaalde voorwaarden voldoen?
- Versturen jullie normaliter een test item naar jouw klant om te kijken of zij tevreden zijn met de kwaliteit? Anders moet je wellicht honderden units terugnemen?
- Het is gebruikelijker om op rekening te bestellen. Zijn hier nog haken en ogen aan?
- Hoe bouwen jullie een relatie op met een B2B klant? Bij B2C is het gericht op kleine hoeveelheden, email marketing etc. Is dit bij B2B anders?
Indien ik nog iets mis, dan hoor ik dat natuurlijk graag.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Wvd1994
Wvd1994
Hi all!
aangepast door Wvd1994Ik verkoop al ruim 2 jaar mijn producten aan particulieren vanuit mijn opslag naar Australische klanten.
Ik wil graag de stap maken om naast B2C ook B2B aan te bieden.
Ik begrijp het principe van B2B uiteraard, maar ik ben benieuwd of er iemand is die weet of er nog (wettelijke) onderdelen zijn van B2B, waar ik rekening mee moet houden.
Vragen die dan in mij opkomen zijn:
- Moeten de facturen aan een bepaalde voorwaarden voldoen?
- Versturen jullie normaliter een test item naar jouw klant om te kijken of zij tevreden zijn met de kwaliteit? Anders moet je wellicht honderden units terugnemen?
- Het is gebruikelijker om op rekening te bestellen. Zijn hier nog haken en ogen aan?
- Hoe bouwen jullie een relatie op met een B2B klant? Bij B2C is het gericht op kleine hoeveelheden, email marketing etc. Is dit bij B2B anders?
Indien ik nog iets mis, dan hoor ik dat natuurlijk graag.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/67883-van-b2c-naar-b2c-%C3%A9n-b2b/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuw accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen