• 0

BTW Australië en USA

(aangepast)

Hi all! 

Een vraag omtrent BTW verplichtingen bij Australië en USA. 


Hoe zit het met BTW (VAT) die je betaalt als je leverancier in Shenzhen zit en je verkoopt (B2B, B2C) aan Australië of/en USA. Ik weet dat je een sales tax hebt in de USA, maar hoe werkt dit precies als je producten importeert zoals kleding? 

Ik heb het volgende online gevonden over de Australische VAT (GST):  Until your business exceeds an annual minimum turnover of AUD $75,000, you are not required to register for GST. In this case, you do not charge GST to your customersIf your annual turnover surpassed the threshold of $75,000, you are required to register for GST using your Australian Business Number (ABN). You also need to charge GST to your customers.

Betekent dit dat zodra ik boven de 75.000 AUD zit, ik mij moet registreren bij de Australische overheid? 

 

 

 


Hoor het graag!

aangepast door Wvd1994
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hi Bert.

 

Dankjewel voor je reactie!

 

Ik heb het ook even rondgevraagd en ik krijg te horen dat je geen BTW betaald buiten Europa, wat logisch klinkt. Ik begrijp echter niet of ik mij moet registeren bij GST. 

Aan welke leveringscondities zou ik moeten voldoen om mij wel/niet te registeren? 

Link naar reactie
  • 0

Hi Bert, dankje voor de follow up. Ik begrijp bij DDP dat de verkoper de goederen inklaren en de rechten betalen. 

Ik heb het volgende online gevonden: 

Als jij je producten koopt bij een leverancier in China, ben jij invoerrechten en invoer BTW verschuldigd over de douanewaarde (tenzij de leverancier zorgt voor invoer). De douanewaarde is de waarde van het product plus invoerrechten en bijkomende kosten als verpakking en vervoer.

Die invoer BTW betaal je in het land waar je de producten invoert, meestal het land waar je klant woont. Voor die verkoop moet je lokale BTW rekenen en je moet dus registreren en aangifte doen in het land van je klant.

Je kunt ook het product vanuit China voor rekening van je particuliere klant laten vervoeren en invoeren. De levering van het product aan jouw particuliere klant vindt dan plaats in China. Je hebt dan niet te maken met NL btw en je hebt niets te maken met btw en invoerrechten in het land van je klant.

Bij verkoop in een niet-EU-land heb je niets te maken met de Nederlandse BTW (maar wel met de regels in dat niet-EU-land).

Dus kortom, laten registreren bij alle landen waar mijn klanten zitten en ik mijn producten naartoe verzend?

Link naar reactie
  • 0

Bronbelasting moet je inderdaad betalen aan landen die vinden dat je zaken met hun burgers doet.

 

Je hebt ook altijd de optie geen zaken met die landen te doen.

 

Zoals je zelf al hebt ontdekt, hoeft het voor geringe bedragen vaak niet (ik gok vanwege de rompslomp).

 

Maar je zult het wel moeten uitzoeken (of het risico nemen dat je ermee wegkomt).

 

Lever je via grote online marktplaatsen? Daar lijkt soms de kennis over belastingen in huis.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Bronbelasting is volgens de BD (ik heb het helaas nog nooit hoeven te betalen.......) al ingehouden belasting  op rente, royalty's of dividend uit een ander land :).  Een vorm van inkomstenbelasting lijkt me, niet te vergelijken dus met BTW, dat is een indirecte belasting op consumptie.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 271 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.