• 0

slot aangifte omzetbelasting formulier

Ik weet dat ik na het opzeggen van mijn bedrijf een slot aangifte omzetbelasting moet invullen. Mijn probleem is dat ik geen expliciet verzoek van de belastingdienst heb gekregen en dat ik geen formulier slot aangifte kan vinden.
Mijn vraag is: waar kan ik die slot aangifte formulier invullen? Moet ik een Suppletie omzetbelasting invullen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 1
(aangepast)

Wanneer was je laatste handelsactie?

Heb je je ook bij KvK al uitgeschreven?

 

Quote

6. REKEN AF VOOR DE BTW (OMZETBELASTING)

KVK geeft uw gegevens door aan de Belastingdienst. De Belastingdienst stuurt u een brief als u ondernemer bent voor de btw. Als u nog een laatste btw-aangifte moet doen, staat dat in de brief van de Belastingdienst.

 

Quote

KVK geeft aan de Belastingdienst door dat u stopt. De Belastingdienst stuurt u een brief over de gevolgen voor de btw. 

https://www.starttogrow.nl/kennisbank/bedrijf-stoppen-of-verkopen/bedrijf-stoppen-in-10-stappen

 

Maar als je wel uitgeschreven bent en nog niets ontvangen hebt van de belastingdienst, dan moet je de belastingdienst dus zelf inlichten over het stoppen.

 

Quote

KVK geeft uw gegevens door aan de Belastingdienst. Zo worden uw omzetbelastingnummer en uw btw-identificatienummer (btw-id) stopgezet. U krijgt van de Belastingdienst een bevestiging van uw bedrijfsbeëindiging. Als u de bevestiging niet krijgt, moet u zelf aan de Belastingdienst doorgeven dat u stopt met uw bedrijf.

https://stopzettenbedrijf.nl/stoppen-met-je-bedrijf/

 

 

aangepast door Rik ·
Link naar reactie
  • 0

Bedank voor jouw antwoord Rik, ik ga de situatie verder uitleggen :
1 juni 2019 bedrijf bij de KVK stopgezet
1 maart 2020 jaarlijks BTW aangifte ingevuld
1 augustus 2020 inkomstenbelasting  aangifte ingevuld

De voorraad en materiaal is naar privé gegaan. Dat was nog niet in de BTW aangifte van 1 maart 2020 vermeld.

In feite heb ik op 1 maart al een slot aangifte btw gedaan als ik het goed begrijp. Moet ik dan een Suppletie omzetbelasting van jaar 2019 invullen?

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 202 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.