• 0

internet online winkel hoe???

goeden avond mensen,

 

ik ben hier nieuw op deze forum. :)

 

ik wilde een paar vragen stellen aan de experts onder jullie

 

binnekort wil ik mijn online shop maken en computer producten verkopen. Maar met welke programma kan ik dit het beste doen. Ook heb ik gekeken op mijnwinkel.nl etc. om me daar aan te melden. Weten jullie misschien welke progamma ik het beste kan gebruiken, of krijg ik dit meegeleverd op mijnwinkel.nl

 

mvrg\fred

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Welkom op het forum.

 

Je vraag is al een aantal keer voorbij gekomen op dit forum. Bovenaan de pagina onder 'extra' vind je de zoekfunctie. Als je zoekt op webshop, oscommerce (bekend pakket voor webshops) dan vind je een hele berg informatie. Niet alleen over de software trouwens maar alles wat er verder bij komt kijken.

 

Specifiek voor mijnwinkel.nl zou ik zeggen: probeer het gratis proefabonnement. Je kunt je dan drie weken lang kosteloos uitleven op hun software.

 

Mocht je ondanks de uitgebreide informatie die al beschikbaar is nog specifieke vragen hebben dan kun je ze hier natuurlijk stellen.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Je hebt verschillende opties om een webwinkel te starten: via software op je pc waarmee je lokaal de boel aanmaakt en dan naar de server uploadt, via software op de server en via een huurwinkel. Mijnwinkel is een huurwinkel. Da's makkelijk als je snel en zonder technisch gedoe online wilt zijn, maar is duur op de (middel)langere termijn. Je zou eens kunnen kijken naar ZenCart (www.zen-cart.nl) een gratis pakket dat veel en veel beter is dan het verouderde en gebruikersonvriendelijke OS Commerce. Maar het installeren van dergelijke software is lastig als je helemaal geen ervaring hebt met het installeren van server scripts, dus misschien zou je dan moeten laten doen. Als het eenmaal werkt, heb je met de techniek niks meer te maken.

 

Link naar reactie
  • 0

Zen-Cart ziet er inderdaad goed uit Jurgen. Ik ga deze zelf deze week eens goed testen. Zo te zien mooi alternatief voor OScommerce.

 

Verder denk ik dat de topicstarter inderdaad goed af zou zijn met een prof webdeveloper die er (naast een goedwerkende shop) voor kan zorgen dat de shop er ook aantrekkelijk en overzichtelijk uit ziet..en niet het standaard jasje.

TND media --> laatste project: ReisMee
Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Zen-Cart ziet er inderdaad goed uit Jurgen. Ik ga deze zelf deze week eens goed testen. Zo te zien mooi alternatief voor OScommerce.

 

Absoluut. OS Commerce teert eigenlijk nog op oude glorie, maar is inmiddels ten prooi gevallen aan de wet van de remmende voorsprong. De kern van OSC is al zo'n twee jaar niet meer geupdate en dat is behoorlijk lang op dit gebied. Zen Cart is jaren geleden afgesplitst van OSC en je ziet er nog wat dingetjes van terug in de admin. Maar dat is alleen visueel, want het is een nieuw ontwikkeld script dat continu geupdate wordt en dus veel moderner is dan OSC.

Link naar reactie
  • 0

Bedenk wel dat gebruiksvriendelijkheid heel erg branchegericht is. Wat voor huisvrouwen (met alle respect voor huisvrouwen) vaak simpel is, is voor jongeren niet helder en overbodig.

 

Ook moet je bedenken dat men geen vertrouwen in je zal hebben als je website (in grote lijnen) gelijk is aan welke andere site dan ook. Uniciteit is extreem belangrijk.

 

Zorg er verder voor dat het design goed (= aantrekkelijk en gebruiksvriendelijk) aangezien design een heel belangrijke factor is om daadwerkelijk sales te krijgen.

 

Tot slot moet je kijken of de standaard webshops wel geoptimaliseerd zijn voor zoekmachines. Dit scheelt je heel veel hits en kan met wat simpele aanpassingen verbeterd worden.

 

Good luck!

Technisch innovator.

Link naar reactie
  • 0

Naast OScommerce & zencart kun je ook gebruik maken van php-shop.

 

Het is een open-source module die je tevens kunt installeren in het Mambo of Joomla CMS. Klanten kunnen online afrekenen via bijvoorbeeld een credit card. Je moet dan zelf wel aardig thuis zijn configureren van het een en ander.

 

Wij gebruiken ook wel mijnwinkel, met een prima resultaat. Het voordeel is hier de mogelijke integratie met een boekhoudprogramma. Rondom mijnwinkel kun je ook je eigen "smoel" maken in de vorm van een eigen website, maar je kunt het ook als hoofdsite gebruiken.

Webdesign & development | www.mkbdigitaal.nl

Hosting | www.freetoolshosting.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 183 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.