• 0

Aanloopfase onderneming KIA (kleinschaligheidsinvesteringsaftrek)

Een naar mijn idee simpel vraagje, waar ik met uren googlen nog geen concreet antwoord op kan vinden.

Ik ben voornemens mij op zeer korte termijn in te schrijven bij de KVK, maar wil goed voorbereid zijn en alle zaken op een rijtje hebben.

 

Ik heb reeds een machine van >€450 ex. BTW aangeschaft welke duidelijk voor de te starten onderneming aangeschaft is (betreffende machine is afgelopen donderdag afgeleverd). Nu vind ik de volgende twee punten:

  • Privé aangekochte zaken welke voor de te starten onderneming zijn aangeschaft kunnen opgevoerd worden in de administratie, BTW kan worden verrekend en ik mag erop afschrijven, helder.
  • De KIA (kleinschaligheidsaftrek) is niet van toepassing op privé ingebrachte bedrijfsmiddelen. Helder als we het hebben over bijvoorbeeld een privé laptop, mobiel et cetera.

 

Dit zorgt bij mij nu voor enige verwarring, het bedrijfsmiddel is privé, doch voor de onderneming aangeschaft en niet voor privé zaken ingezet. Is punt twee dan heel zwart/wit, wordt dit gezien als privé ingebracht en kan ik daardoor dit niet als investering voor de KIA aanmerken? Of kan ik deze ook voor de KIA meerekenen gezien het voor de onderneming is aangeschaft?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0
27 minuten geleden, Joost Rietveld zei:

De grens is sowieso 2400 euro voordat je in aanmerking komt voor de kia. Ik zou deze investering overigens wel mee tellen ja

Bedankt voor het antwoord.

Dat de grens €2.400 is, is mij bekend, ik heb nog enkele andere aanschaffen gepland staan en het wel of niet meerekenen van bovengenoemde is waarschijnlijk dit jaar bepalend voor het in aanmerking komen van de KIA.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 204 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.