• 0

Zijn er starters in de energie sector?

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

In de tijd van de internet hype, werden er veel services voor consumenten voorgesteld. deze kunnen nog wel gaan werken als meer mensen internet gebruiken en wellicht ook continu asan hebben staan. In de enrgiesector werd toen het meteropnemen en advies over energiegebruik en goedkopere energieleveranciers voorgesteld.

Een voorbeeld is www.energiebedrijven.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik heb altijd begrepen dat de vroegere kolossen door de privatisering en de liberalisering opgesplitst moeten worden in zelfstandige cellen: productie, distributie, verkoop en zo. Gaat met nogal wat ellende gepaard, geloof ik: vijftige jaar (of langer) een beschermde monopoliepositie gaat je niet in de koude kleren zitten. Klantgerichtheid? Hoe bedoelt u dat precies?

 

Terzakekundigen hebben me onlangs verteld dat de partijen die de klantencontacten hebben in de toekomst het geld gaan verdienen. Zij kunnen geld gaan verdienen als ze de markt beter bewerken dan hun concurrenten.

 

En omdat grootgebruikers nu kunnen gaan kiezen voor een energieleverancier, wordt het voor hen interessant om echt gedetailleerd inzicht te krijgen in hun energieverbruik: waar gebruik ik veel/weinig; wanneer is dat continu of peiken en dalen; kan ik een maatgesneden contract met een leverancier krijgen etc..

 

Er is dus markt (ook voor kleintjes) voor partijen die (grote) energiegebruikers kunnen helpen om bovenbeschreven inzicht te krijgen en te monitoren. Mogelijkheden op het gebied van meten en analyseren (software & systemen) en wellicht op het gebied van procesverbetering en procesbeheersing.

 

Maar goed, ik roep ook maar wat. Maak je je echter niet te druk over de giganten: die hebben het veeeeeeeeeel te druk met zichzelf!

 

Gr.

 

 

 

Bengel.

Vijf minuten "babbelen" met de juiste persoon, levert vaak meer op dan 3 dagen zelfstudie. Opnieuw het wiel uitvinden is zonde van je tijd .....!

Bengel.

Link naar reactie
  • 0

Als ik het goed begrijp hebben jullie het wel voornamelijk over werk in de consultancy sector? Het (slim) opnemen van meterstanden en daar advies over geven.

 

Ik zit nog steeds vast als het komt op andere ideeen? Wat kan je nou voor innovatieve dingen doen die dan eens niet met meterstanden te maken hebben?

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Die adviezen leiden echter vaak tot "fysieke" aanpassingen in productueprocessen of gebruikte machines apparaten etc..

 

Laat ik (als niet terzakekundige) 'ns wat roepen:

 

Ontwikkeling (& exploitatie van) nieuwe:

 

- energieverbruiksmeters en -sensoren;

- afgaszuiveringstechnieken;

- katalysatoren;

- onderdelen van windenergiesystemen (rendement; aerodynamica; akoustische overlastbeperking; funderingen; besturings- en onderhoudssystemen op afstand (straks staan de molentjes misschien 20 km offshore ....); etc.....

- technieken voor afvalverbranding & energieopwekking;

- wie helpt ..... :P?

 

Gr.

 

 

Bengel.

Vijf minuten "babbelen" met de juiste persoon, levert vaak meer op dan 3 dagen zelfstudie. Opnieuw het wiel uitvinden is zonde van je tijd .....!

Bengel.

Link naar reactie
  • 0

Hier een starter in de energiebrance (tenminste, ik ben er als "hoofd automatiseringen" bij betrokken). Al te veel kan ik er helaas niet over vertellen, aangezien er concurrentie is die graag meer van onze plannen af wil weten :)

 

Helaas geen revolutionaire bedrijfsplan, maar de toekomst lijkt er redelijk positief uit te zien. Op ditg moment ben ik bezig de laatste punten op het gebied van de automatiseringen (marketing en billing) uit te werken. Financiering is al rond, evenals de contracten met de toeleveranciers :). Zodra er nieuws is zal ik jullie op de hoogte houden...

Link naar reactie
  • 0
Gast Martin de Beer

Hier nog een geintereseerde voor het opstarten van een bedrijf in de energie sector. Mijn specialiteit is kleine gasturbines in de catagorie tot 30000KW . Ik denk bij een een juiste verdeelsleutel tussen een aantal kleine bedrijfjes waardoor deze elkaar op een adequate wijze aan kunnen vullen op technologies gebied, service, onderhoud en advies er een redelijk potentieel onstaat.

Link naar reactie
  • 0

Bij starten in de energie sector zal je toch al snel beginnen met advies geven aan de verbuiker.

Overigens moet je strak aansluiten bij innovatie aangezien dat non-stop veranderd.

 

Mocht je je intereseren in innovatie moet je je inderdaad bezig houden met het versoepelen van productie processen.

 

Ik zelf ben bezig met een opzet voor deze sector alleen ben ik hier nog erg jong in ondanks mijn elektrotechniese geschiedenis.

er is een hoop taboo over energie zuinig " Installeren" installateurs die beweren bij de opbouw van een werk al enorme invloed zeggen te hebben op het verbruik is veel al een leugen.

 

Bij de opbouw kan je namelijk warmte wissel techniek toepassen wat een " CV-installateur" en in architectuur kan de indeling van de ruimtes een groot verschil maken. en de woning opdelen in sectoren van belang zodat de tempreatuur te regelen valt op diversen plaatsen zodat. bijv. je berging zolder of zelf bad/slaapkamers niet verwarmt worden mocht je daar de hele dag niet hoeven zijn. all in all heeft dit allemaal zeer weinig te maken met elektrotechnische werkzaamheden op de voorzieningen na.

 

Een stopcontact is een stopcontact. hier verander je niets aan. het enige wat je kan doen is de gebruiker bewust maken van wat hij hier aan hangt. dit zelfde geld voor verlichting. voor particulieren is het heel aantrekkelijk om te investeren in energie zuinige accent verlichtng.

 

Hier zit naar mijn visie het werk in als starter in deze sector. de monopoly van de grote energie bedrijven in het groen opwekken van energie is al te ver gevorderd.

 

 

It's not about howmany hours you put in it, its about what you put in the hours

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 260 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.