• 0

Graag advies Bedrijfsaansprakelijkheid verzekering import China

Hallo, 

Wij zijn een start up en lopen tegen het probleem aan dat wij graag een bedrijfsaansprakelijkheid verzekering willen afsluiten, maar dat bijna niemand dat wil doen omdat wij producten vanuit China importeren. Wij hebben de volgende kanalen al benaderd, maar lopen steevast vast.

 

- Knab doet geen import vanuit China verzekeren 

-Centraal Beheer wil ons niet verzekeren omdat ze het risico niet willen dekken.

- Toen kwam ik via dit forum er op uit dat Interpolis dit wel wil doen bij import uit China maar dat deze gekoppeld is aan de Rabobank, Maar de Rabobank wil dat je een zakelijke rekening bij hun afsluit, nu is dat geen probleem dan gaan we daar zakelijk bankieren, screening gehad geen bijzonderheden, echter omdat wij niet particulier bankieren bij de Rabobank willen ze ons geen zakelijke rekening geven en dus geen verzekering.  Als we ook particulier gaan bankieren bij de Rabo dan willen ze het misschien in overweging nemen, maar dat is niet zeker. 

 

Kortom we lopen  vast en willen graag een bedrijfsaanprakelijkheidsverzekering, maar het is erg lastig omdat wij importeren vanuit China.  Wie van jullie wil ons alsjeblieft op weg helpen?  

 

Groetjes Judith 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Judith, allereerst welkom op Higherlevel.

 

Om te kunnen beoordelen of er relatief makkelijke mogelijkheden zijn buiten Aegon (= KNAB) of Achmea (= Centraal Beheer én Interpolis, huisverzekeraar van Rabo)  zijn 3 dingen relevant:

  1. Wat ga je importeren 
  2. Welke omzetverwachting heb je (en dan gaat het heel ruw om de ordegrootte: minder dan 50.000, tot 250.000-,  tot 500.000 of véél meer) 
  3. Wat ben je bereid te betalen voor zo'n verzekering? Een paar honderd Euro, paar duizend Euro? 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo Norbert, 

 

Dank dat je wil helpen. 

 

1  een ionisator  ( lucht reiniging ) 

2 Ik gok met de huidige ontwikkelingen 50.000 per jaar, maar dat kan heel veel meer worden na gelang het oppakt 

3  Maand bedragen zover ik kan zien zitten tussen de 10 en 15 euro per maand, dus dat moet een paar honderd euro zijn op jaarbasis

Link naar reactie
  • 0

Beste Judith,

 

Ik vrees dan dat dan best  lastig wordt. Enerzijds vanwege het product (is de ionisator ozonvrij of ozonarm, is het  CE& RoHS getest door een erkend testinstituut in China zoals SGS, TÜV of intertek)  en anderzijds vanwege de prijs van de verzekering: bij de professionele productaansprakelijkheidsverzekeraars zullen minimumpremies al snel tegen de € 1.500 - € 2.500,- per jaar liggen. 

 

Mijn advies daarom is tweeledig:

  1. Ga toch nog een keer praten met Rabo en wees bereid daar ook privé te gaan bankieren mits Rabo een passende dekking biedt voor jouw productaansprakelijkheidsrisico via een Interpolis ZekerVanJeZaak-verzekering. Als ze die dekking bieden, is het namelijk geen dure verzekering!
  2. Neem anders contact op met  de Vereende ; dat is de Nederlandse verzekeringspool voor lastige(r) verzekerbare risico's. Echter: Vereende accepteert niet alles. Recent kreeg een importeur van opladers uit een ander topic daar nee te horen. Maar niet geschoten is altijd mis

Mochten beide opties niet lukken, dan is het een kwestie van keuzes maken: of de hogere premies accepteren, of niet zelf importeren, of helemaal niet handelen.... 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 1

Inmiddels is het ons gelukt om tegen een goede prijs een bedrijfsaansprakelijkheid verzekering af te sluiten bij importeren vanuit China. 

 

Wij zijn via ZZP Nederland verzekerd bij de Nationale Nederlanden voor 180 euro per jaar

 

De Goudse wilde het ook doen voor 125 euro per jaar, maar wij hadden al gekozen voor Nationale Nederlanden.  

 

Ik dacht laat ik de "oplossing" delen 

 

Groetjes Judith 

Link naar reactie
  • 1

Beste Judith,

 

Dank voor de terugkoppeling. Als het inderdaad een passende dekking is, is het een hele mooie oplossing voor een erg lage prijs. Goed om te weten voor toekomstige lezers 

 

Maar ik heb nog wel enige twijfel. Die premies komen mij erg laag voor  voor het type product uit China. Daarom toch ter controle de vraag of je in de polis en/of voorwaarden ziet staan dat er dekking bestaat voor productaansprakelijkheid en dat je niet per abuis alleen verzekerd bent als verkoper of groothandel (zonder import)? 

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 1

Het heeft iets langer geduurd

 

Ja wij zijn verzekerd als webwinkel  met import buiten Europa 

 

Wel is het zo dat ZZP Nederland ons als bijouterie heeft verzekerd en na aanvullende informatie hebben we de goedkeuring  hebben gekregen. Dit omdat de elektronica in de hanger hetzelfde is als in bekende merken koptelefoons. ( weinig risico ) Het is echt niet makkelijk te verzekeren, en we hebben ook de technische rapporten moeten overleggen, maar het is gelukt. 

 

Als Tip wil ik nog meegeven, als je een verzekering zoekt voor producten  die wat moeilijker te verzekeren zijn , maak dan gebruik van een tussenpersoon, dit heeft ons in ieder geval enorm  geholpen. Zowel de NN en de Goudse werden beide aangedragen door tussenpersonen. 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
1 uur terug, JudithV zei:

Ja wij zijn verzekerd als webwinkel  met import buiten Europa 

Super! 

 

1 uur terug, JudithV zei:

Wel is het zo dat ZZP Nederland ons als bijouterie heeft verzekerd en na aanvullende informatie hebben we de goedkeuring  hebben gekregen. Dit omdat de elektronica in de hanger hetzelfde is als in bekende merken koptelefoons. ( weinig risico ) Het is echt niet makkelijk te verzekeren, en we hebben ook de technische rapporten moeten overleggen, maar het is gelukt. 

 

Hulde voor concullega ZZP Nederland! Toch niet hun gemiddelde risico, maar erg netjes opgelost (ik had deze oplossing eerlijk gezegd niet zo 1.2.3 bedacht) 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 235 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.