• 0

Financiering gebaseerd op verkoopcontract?

Beste lezers,

 

Elk artikel dat ik lees over investeringsmogelijkheden vermeldt dat om een investeerder te vinden een of ander super ondernemingsplan nodig is met een super concept.

 

Nu heb ik een importbedrijf, het idee is niet nieuw, de producten die wij verkopen zijn ook niet nieuw en ons ondernemingsplan is ook niet super. Dit omdat wij tot op dit moment op zoek waren naar het product dat met een goede winst te verkopen was (marktonderzoek). Wij hebben ons bedrijf alvast geregistreerd omdat het marktonderzoek gemakkelijker uit te voeren is.

 

Nu hebben wij een product gevonden, en een afnemer die enorme hoeveelheden van een bepaalde grondstof wil inkopen uit het buitenland. Geen risico (is tot op de bodem uitgezocht), grote winsten en een investeringstekort van 400.000 euro. Dit geld is niet nodig voor onzin dingen (promotie, reclame, etc), alleen voor het inkopen van de betreffende grondstof en het vervoer naar de afnemer.

 

Mijn probleem is nu dat dit geen standaard bedrijfsconcept is, wij kunnen deze grondstof alleen aan deze afnemer verkopen, het is een van de weinige bedrijven die deze grondstof gebruikt. Wel is de afnemer een gerenomeerd bedrijf en wil het meerdere jaren van ons afnemen.

 

Een ondernemingsplan is naar mijn weten nooit gebaseerd op 1 contract. Mijn vraag is dan ook hoe groot onze kans is een investeerder te vinden op basis van 1 solide contract en de waarheid dat er geen risico aan vast zit, ipv een goed ondernemingsplan met een goed concept met meerdere afnemers? en hoe kunnen wij dit het beste aanpakken?

 

Bij voorbaat dank,

 

De Graaf

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je die ene afnemer nou gewoon 400.000 laat vooruit betalen tegen een kortingspercentage op de toekomstige omzet?

 

Dan ben je er toch ook?

 

Toch zal je om een financier te vinden iets meer op papier moeten zetten dan dit stukje tekst. Als je eenmaal begint met schrijven, en je alle aspecten van de 'deal' beschijft, zul je zien dat er vanzelf een 'ondenemingsplan' ontstaat. Aangezien elk plan uniek is, is jouwe dat ook.

 

succes!

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 194 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.