• 0

Belgisch distributiecontract

Beste mede-forumleden,

 

Mijn bedrijf distribueert sinds 2011 medische apparatuur in Nederland o.a. voor een Belgische producent.  Mijn laatste contractverlenging (3 jaar)  met deze partij is verlopen per 1-1-2019. Ruim vóór die tijd heb ik verzocht om een nieuwe contractverlenging  wat altijd een beetje werd afgehouden. Tot op vandaag is de samenwerking altijd met succes gecontinueerd maar sinds de dagelijkse leiding recentelijk in Amerikaanse handen is gekomen, is de ondersteuning voor mij en mijn Europese collega-distributeurs zeer slecht geworden. Hierdoor is voor het eerst in de geschiedenis de omzet van de producent gedaald.  Talloze verzoeken om verbetering van de ondersteuning hebben niet mogen baten. Normaal zou ik dit bij een advocaat neerleggen, maar ik vraag me af of dit bij een verlopen contract wel zin heeft. Of wordt dit contract toch nog als bindend gezien omdat er na het verlopen ervan alweer bijna 2 jaar gewoon is doorgegaan met de samenwerking?

 

Heeft iemand goede raad?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 1

Wat houd zo'n contract en/of verlenging in?
Feit is dat indien er geen contract voor bepaalde tijd is en er wordt na afloop van een contract gehandeld alsof er nog steeds een contract was dat er dan ook gewoon sprake is van een overeenkomst met wederzijdse verplichtingen.
Dus ja als je het bij een advocaat legt heb je in principe een vergelijkbare situatie dan wanneer er nog een lopend contract zou zijn. Belangrijkste risico is natuurlijk dat men alsnog opzegt en beëdidigt maar die advocaat zal ook kunnen aangeven wat in dat geval redelijk is.

 

Kortom ik zou gewoon die advocaat benaderen en zijn mening vragen. Stil zitten en niks doen is ook geen optie als de omzet bijna stilvalt, dan kun je beter zekerheid hebben. ook als die is dat ze niet meer verder willen met jou.

 

uiteraard kun je de zaak ook omdraaien.. zoek een andere producent om mee samen te werken en zodra die omzet stabiel is beëindig je de haperende samenwerking met de huidige producent.. voor de opzeg / beëindiging kun je dan aansluiten bij wat daar in de eerdere overeenkomst stond. Daarvan weet je zeker dat beide partijen het op moment van ondertekenen redelijke voorwaarden vond.

 

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 219 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.