• 0

Enkele vragen over inrichting administratie

Hallo,

 

ik ben startende webshop ondernemer en heb enkele vragen.

- ik verkoop via een webshop met boekhoudkoppeling. Alles wordt automatisch ingeladen, maar facturen zelf niet. Is het voldoende om de verkoopfacturen in een map online/op papier te bewaren of moet ik dit allemaal nog uploaden in mijn boekhoudprogramma?

-moeten inkoopfacturen ook geupload worden in het boekhoud programma, of is het voldoende om dit online/ op papier te bewaren?

-ik ben zoekende naar een accountant, wat is een normaal bedrag voor een accountant die alleen controle’s doet als ik de boekhouding zelf doe?

- moeten terugbetalingen van een order als aparte mutatie geboekt worden? Mijn boekhoudprogramma (e-boekhouden) boekt een terugbetaling als een wijziging op de originele mutatie. 

 

alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Belastingdienst.nl:

Quote

U bewaart de facturen in de vorm waarin u ze hebt verstuurd of ontvangen.

 

...

 

Quote

 

U mag facturen en bonnetjes ook scannen en digitaal bewaren. Er moet dan wel sprake zijn  van een juiste en volledige weergave van het origineel. Belangrijk hierbij is dat de echtheidskenmerken ook worden opgeslagen. U kunt dit nalezen in de brochure Uw geautomatiseerde administratie en de fiscale bewaarplicht.

 

Als u aan de voorwaarden voldoet, hoeft u de originele facturen en bonnetjes niet te bewaren. Ook deze digitale administratie moet 7 of 10 jaar worden bewaard en binnen een redelijke termijn controleerbaar zijn.

 

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 207 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.