• 0

marktonderzoek groothandel voor webshop's

Gast Verwijderd account

Hallo webshop eigennaren van nederland.

Wij zijn bezig met een marktonderzoek voor een nieuw te starten bv, misschien kunnen jullie hier ons mee helpen.

De bedoeling is om een groothandel c.q. distrubutie bedrijf te oprichten voor webshop's.

Wij kopen dan producten in van groten merken zoals philips, sony, tefal, e.d., zo dat webshop's deze producten bij ons goedkoop kunnen inkopen een geen last hebben van inkoop in groten aantallen.

Tevens bestaat de mogelijkheid dat wij de producten onder u naam rechtstreeks naar de klant sturen zodat jullie de producten snel bij de klant hebben.

De verkoop marge ligt bij jullie, dus de klant betaald aan jullie.

Wij sturen u een rekening voor de inkoopprijs en de verzendkosten naar de klant.

Ook kunnen wij dan de garantie van de producten via ons laten verlopen.

 

Nu is onze vraag of hier en markt voor is, dus of jullie z'n dienst zouden willen afnemen als dit bestond.

Sturen jullie de producten liever zelf naar de klant of besteden jullie dat liever uit.

Welke producten en merken willen jullie in ons leverings progamma zien.

 

IK hoop dat jullie mij kunnen helpen met mijn markt onderzoek.

MVG, Samm de Ruiter (Inter Holding BV)

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0
Gast Verwijderd account

Ik vindt dit een goede idee. mits jullie natuurlijk ook goedkoper zijn dan de groothandelaren.

 

Maar ik vraag me af of iedereen kan kopen of heb je een kvk nummer nodig?

 

Zoniet dan kan iedereen bij jullie kopen en verliezen de ondernemers potentionele klanten.

Link naar reactie
  • 0

Het is een mooie gedachte.

Ik wil geen pessimist zijn, maar dit gaat je niet lukken.

Waarom niet zul je je dan afvragen.

 

Alle bekende merken/fabrikanten verkopen hun producten aan de retailers en webshops via groothandels/distributeurs. Als jij dus dezelfde inkoopprijzen wilt hebben moet je dus een officiële distributeur van hun worden. Als je geen grote jongen bent zoals de huidige distributeurs bijv. in NL op dit moment kun je het schudden, want om hiervoor in aanmerking te komen moet je:

 

- een flink magazijn hebben ( en dan heb ik het over echt groot )

- ettelijke miljoenen op de bank hebben, dit ivm met inkooporders die je bij hun zult moeten neerleggen. En dat zijn geen orders van een paar duizend euro, dit gaat om orders die beginnen bij 50k en soms wel tot 500k gaan. En dan heb ik het dus maar over 1 order.

- je moet een goede naam hebben want ze gaan niet zomaar met iemand in zee ook al hebben je genoeg geld

 

Stel dat je aan bovenstaande punten voldoet dan heb je dus die scherpe inkoopprijzen maar dan zit je dus nog maar net op het niveau van alle andere grote distributeurs/groothandels. Betere prijzen dan hen krijg je echt niet, hoogstens dezelfde prijzen.

 

Voor retailers en webshops heb je dus dezelfde prijzen en maak het hun niets uit want de prijzen zijn hetzelfde. Echter hebben die grote jongens een hele gestroomlijnde logistiek, backoffice systemen en magazijnen waardoor jij sowieso duurder zal moeten zijn want jij moet dit allemaal nog zien te verwezenlijken en dus dient op te zetten.

 

Aanloopkosten zijn dus torenhoog en automatisch jouw prijzen kunnen niet tippen aan die van de huidige distributeurs.

 

Maar zoals ik al zei, ik wil geen pessimist zijn om jouw ideeën de grond in te boren, ik vertel je alleen hoe het wereldje in elkaar steekt. En geloof me, ik schud dit niet zomaar uit mijn mouw, want ik heb zelf ettelijke jaren bij een groot IT-merk gewerkt die overal in de wereld gevestigd is en dus ken ik ook alle grote distributeurs en de gesprekspartners persoonlijk daar die over dit soort zaken gaan.

 

Als je het toch wilt doorzetten wens ik je veel succes want het zal niet makkelijk worden. En zorg er in ieder geval voor dat je genoeg geld op de bank hebt staan want dat is sowieso een vereiste want een kredietcheck zal er ook gaan komen.

Link naar reactie
  • 0

Beste Samm,

 

Begin eens aan een businessplan om te kijken of dit rendabel is, ik zie namelijk weinig in jullie plannen.

Oplossingen zoals jullie die aan willen bieden zie je nu veel toegepast onder de aanbieders van computer hardware.

Dit wordt gedaan door grote ondernemingen met veel kapitaal.

 

Ik denk dat je onderschat dat jullie dus voorraadhouder en distributeur moeten gaan worden, en dit moeten (voor)financieren.

De handel in klein huishoudelijk is nou niet echt florisante handel.

Megapool heeft zijn deuren enge tijd gesloten, en andere ketens maken ook geen super winsten.Mensen die bij webshops kopen doen dit vooral op prijs. Klanten zijn de webshops die de feitelijke levering in jullie handen leggen.

 

Je zult dus eerst op zek moeten gaan naar webshops als klant.

Vervolgens zullen die webshops zodanig veel omzet moeten genereren dat jullie groot genoeg ik kunnen kopen om de prijs aantrekkelijk te houden. Je zult leveringscontacten af moeten sluiten voor minimale afnames, welke webshop doet dat ?

Kijk eens op kieskeurig of kelkoo om te zien wat voor shops dit zijn, en bepaal dan of je nog kansen ziet.

Wat je in ieder geval nodig hebt is een flinke zak geld om in orderverwerking en facturatie te kunnen steken, en niet te vergeten voorraad en gebouwhuur.

 

Lees de columns van Ties eens voor het financieringsverhaal.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Ik vindt dit een goede idee. mits jullie natuurlijk ook goedkoper zijn dan de groothandelaren.

 

Maar ik vraag me af of iedereen kan kopen of heb je een kvk nummer nodig?

 

Zoniet dan kan iedereen bij jullie kopen en verliezen de ondernemers potentionele klanten.

Goedkoper dan de groothandels die er nu zijn zullen we niet echt zijn, het voordeel dat webshops bij ons kunnen behalen zal zijn dat wij de paketten verzenden, retour nemen en de garantie afwikeling daar van.

Natuurlijk mogen onze klanten enkel bestellen als zij een kvk nummer hebben, enkel zullen wij producten die bij ons nog in vooraad zijn die uit de levering gehaald zijn en producten met kleine beschadigingen via een outlet rechtstreeks aan consumenten verkopen.

 

Om even op de verhalen van Merkava en guru terug te komen.

Om producten op te slaan verwacht ik niet echt problemen, op dit moment hebben wij genoeg leegstand in onze o.g. bv dat wij ons zelf van opslagruimte kunnen voorzien.

Qua financiering zal het wel wat moeilijker zijn aangezien wij wel een paar ton kunnen inversteren maar geen miljoenen.

 

Echter liggen mijn plannen niet zo grootschalig, ik ben zelf ook maar een beginner die binnen onze holding (een familie bedrijf) voor het eerst zelfstandig een bv zal gaan runnen binnen de holding.

Zelf zie ik de onderneming meer als een soort van tussenpersoon tussen de distributeur en webshophouder.

Mijn winst wil ik gaan genereren uit specialen diensten gericht voor webshophouders.

Zo probeer ik zo groot mogelijk in te kopen bij de distributeur zo dat mijn klanten misschien wel een paar procent meer betalen maar dat ik ze doormiddel van de diensten die ik lever hun daar in compenseer.

Zo wil ik de risico van het retour brengen van goederen op mij nemen, wat immers een recht is van de consument.

De garantie voor hun afwikkelen.

Proberen goedkoop PR middelen voor ze in te kopen.

Zelf heb ik gemerkt dat distributeurs niet echt zin hebben in webshops vandaar dat ik hier eigelijk wel eens soort van markt in zie, enkel vraag ik me af of die markt wel groot genoeg is.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Goedkoper dan de groothandels die er nu zijn zullen we niet echt zijn, het voordeel dat webshops bij ons kunnen behalen zal zijn dat wij de paketten verzenden, retour nemen en de garantie afwikeling daar van.

Natuurlijk mogen onze klanten enkel bestellen als zij een kvk nummer hebben, enkel zullen wij producten die bij ons nog in vooraad zijn die uit de levering gehaald zijn en producten met kleine beschadigingen via een outlet rechtstreeks aan consumenten verkopen.

 

Om even op de verhalen van Merkava en guru terug te komen.

Om producten op te slaan verwacht ik niet echt problemen, op dit moment hebben wij genoeg leegstand in onze o.g. bv dat wij ons zelf van opslagruimte kunnen voorzien.

Qua financiering zal het wel wat moeilijker zijn aangezien wij wel een paar ton kunnen inversteren maar geen miljoenen.

 

Echter liggen mijn plannen niet zo grootschalig, ik ben zelf ook maar een beginner die binnen onze holding (een familie bedrijf) voor het eerst zelfstandig een bv zal gaan runnen binnen de holding.

Zelf zie ik de onderneming meer als een soort van tussenpersoon tussen de distributeur en webshophouder.

Mijn winst wil ik gaan genereren uit specialen diensten gericht voor webshophouders.

Zo probeer ik zo groot mogelijk in te kopen bij de distributeur zo dat mijn klanten misschien wel een paar procent meer betalen maar dat ik ze doormiddel van de diensten die ik lever hun daar in compenseer.

Zo wil ik de risico van het retour brengen van goederen op mij nemen, wat immers een recht is van de consument.

De garantie voor hun afwikkelen.

Proberen goedkoop PR middelen voor ze in te kopen.

Zelf heb ik gemerkt dat distributeurs niet echt zin hebben in webshops vandaar dat ik hier eigelijk wel eens soort van markt in zie, enkel vraag ik me af of die markt wel groot genoeg is.

 

Uit jouw verhaal begrijp ik dat je weinig werk ervaring hebt, dan mis je dus een stuk werkervaring,en daarmee een stuk inzicht

Ik raad je aan om eerst eens aan een businessplan te beginnen.

Kijk vooral kritisch naar wat al deze handelingen kosten..

Ga op zoek naar mensen die deze kennis hebben en het goed in kunnen schatten.

Je praat nogal makkelijk over zaken als garantie afhandeling, wettelijk is de webshop de leverancier, en dus het bedrijf dat de afhandeling doet.

Als jij dit voor de handelaar overneemt en het niet goed doet, is toch de handelaar aansprakelijk. In hetzelfde verband schrijf je nogal makkelijk over retourzendingen, wie gaat daar de kosten van dragen ?

Hoe ga je om met geweigerde zendingen vanwege transsportschade, met als gevolg het cancellen van de bestelling door de klant.

 

En wie bepaalt nu het assortiment ?

wat gebeurt er uiteindelijk met verkeerd ingekochte partijen, op de één of andere manier gaat iemand dat betalen.

Hoe je PR in wilt inkopen voor verschillende webshops is mij ook niet duidelijk.

 

Het lijkt wat op een inkoopcombinatieformule zoals expert of combifoto.

Dat iedere stad zijn eigen combifoto heeft is logisch, maar wat heeft dat voor nut op het internet, om vele winkels te voeden die elkaars concurrenten zijn, het gaat vaak om prijs.

 

Als je toch ruimte en geld ter beschikking hebt, kun je misschien beter zelf een prijsstuntersite beginnen, je koopt dan overtolloige partijen en verkoopt die via jouw site.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

 

Uit jouw verhaal begrijp ik dat je weinig werk ervaring hebt, dan mis je dus een stuk werkervaring,en daarmee een stuk inzicht

Ik raad je aan om eerst eens aan een businessplan te beginnen.

Kijk vooral kritisch naar wat al deze handelingen kosten..

Ga op zoek naar mensen die deze kennis hebben en het goed in kunnen schatten.

Je praat nogal makkelijk over zaken als garantie afhandeling, wettelijk is de webshop de leverancier, en dus het bedrijf dat de afhandeling doet.

Als jij dit voor de handelaar overneemt en het niet goed doet, is toch de handelaar aansprakelijk. In hetzelfde verband schrijf je nogal makkelijk over retourzendingen, wie gaat daar de kosten van dragen ?

Hoe ga je om met geweigerde zendingen vanwege transsportschade, met als gevolg het cancellen van de bestelling door de klant.

 

En wie bepaalt nu het assortiment ?

wat gebeurt er uiteindelijk met verkeerd ingekochte partijen, op de één of andere manier gaat iemand dat betalen.

Hoe je PR in wilt inkopen voor verschillende webshops is mij ook niet duidelijk.

 

Het lijkt wat op een inkoopcombinatieformule zoals expert of combifoto.

Dat iedere stad zijn eigen combifoto heeft is logisch, maar wat heeft dat voor nut op het internet, om vele winkels te voeden die elkaars concurrenten zijn, het gaat vaak om prijs.

 

Als je toch ruimte en geld ter beschikking hebt, kun je misschien beter zelf een prijsstuntersite beginnen, je koopt dan overtolloige partijen en verkoopt die via jouw site.

 

 

 

 

Werk ervaring, ja die heb ik niet zo veel als een ondernemer van een jaar of 50, maar dat kan ook niet aangezien ik pas 24 ben.

Wel heb ik toch enigen ervaring zo heb ik 2 maal onder begleiding een onderneming mogen starten, waar onder een webshop en een aannemersbedrijf.

Dit moet mijn 3e project worden, dit is namelijk ook allemaal in de trans van ervaring opdoen om over 11 jaar de holding over te nemen.

 

Maar niet te min vind ik het we fijn dat jullie met mij mee denken, zo komen er zaken boven tafel waar ik nog nooit aan gedacht heb.

Zo als de wetelijke verantwoording van het retour nemen en de garantie, dit is dan toch iets wat ik met onze jurist moet bespreken om tot een oplossing te komen.

De kosten van de retourzendingen wil ik iig op me nemen, dit is naar mijn mening een van de punten waarom een webshophouder met mij in zee zal gaan.

Om de kosten van de overschot en de retourzendingen drukken ben ik van plan een outletshop te maken.

 

Het assortiment wil ik bepalen samen met de webshophouders, natuurlijk moet ik dan wel een goede afspraken kunnen maken met distributeur, aangezien de webshophouders ook niet gebaat zijn van te duren inkoop.

De PR wil ik delen met de webshophouders zo wil ik reclame maken op internet een speciaal progamma zorgt er dan voor dat bij elke klik de internetgebruiker naar één van de webshops gaat zodat iedereen even veel bezoekers krijgt op zijn site en wij maar één advertentie hoeven te plaatsen.

 

Nog een webshop maken heb ik eigelijk geen zin in omdat dat niet echt meer een uitdaging is voor mij.

Met mijn businessplan ben ik al van start gegaan, zo ben ik nu informatie aan het verzamelen bij div. bedrijven om te kunnen bepalen wat de kosten zijn.

Volgende week heb ik een gesprek met een distributeur van beeld, geluid en witgoed.

Link naar reactie
  • 0

Even een paar punten die mij opvielen:

 

Je zegt bezig te zijn klaar jezelf klaar te stomen om het familiebedrijf over te nemen. Naar mijns inziens zal het familiebedrijf niet korter dan 10 jaar bestaan anders noem je het niet echt een familiebedrijf die overgedragen wordt op generatie. Je zegt daarnaast geen moeite te hebben met investeringen van bijv. 100k aangezien dat er wel is.

 

Ik denk dat er geen enkele 24 jarige zoveel geld te besteden heeft en ook als je pa een familiebedrijf heeft die dat geld wel heeft jij dit geld echt niet krijgt om deze investeringen te doen. Ze kijken wel uit om hun zuurverdiende geld aan een beginnend project met een 24-jarige aan de basis uit te lenen.

 

Ander punt. Je wilt de retour ( de RMA's ) op je nemen en dus de daarbijbehorende kosten ook.

 

Ik denk dat je er geen flauw benul van hebt welke kosten dit met zich meebrengt. Moet je voor de gein eens informeren bij een distributeur welke kostenpost een doorn in het oog is bij ze. Bedragen die zij hier op maandbasis aan hebben daar moet jij als 24-jarige met een gemiddeld inkomen een paar jaar voor werken. Wil jij dit gaan opvangen, ik denk het niet.

 

Wat doe je met overstock? Oude producten krijg jij niet meer verkocht. Met andere woorden dien je ze dus af te schrijven. En je wilt niet weten hoe snel dit gaat. Ook dus enorme verliezen die je moet kunnen opvangen.

 

Jij zegt direct te kunnen leveren aan de eindgebruiker zonder dat het naar de webshop eerst gaat. Ja...en? Is dit iets nieuws, ben je dan ineens uniek zodat iedere webshop bij jou gaat inkopen. Het antwoord is: Nee!

Dit is een service die iedere distributeur levert. Dit heet dropshipment. Iemand die in deze branche werkt of een bedrijf erin wilt runnen hoort dit te weten of middels door marktonderzoek zou je dit al moeten weten als dit een belangrijk punt is van je unieke formule. Blijkbaar mis je dus enige kennis die toch belangrijk eens waardoor ik steeds grotere twijfels krijg aan het opzetten van je idee.

 

Bovenstaande punten zijn maar enkele issues waar je mee te maken krijgt. En als beginneling als 24-jarige zonder eigen geld en zonder ervaring moet je dit gewoon simpelweg niet doen. Zeker omdat ik aan je manier van schrijven merk dat je geen kaas hebt gegeten van deze branche en dus weinig know how hebt hoe het allemaal inelkaar steekt. Kijk, verkopen is een algemeen begrip maar dat wil niet zeggen dat je een geweldige salesperson of marketeer bent.

 

Begin daarom ook met een businessplan te schrijven en als je vragen hebt of je hebt 'm klaar post 'm hier dan kunnen HL-leden je attenderen op verbeteringen. Dat is het begin van ondernemerschap.

 

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Het loskrijgen van de financiering bij de holding is niet z'n probleem mits ik een goed plan heb.

Als voor de rest mijn kwartaal cijvers er goed uit blijven zien, ben ik vrij om te handelen wat ik wil.

 

Idd heb ik niet veel ervaring in deze branche aangezien wij normaal o.g. en b.v.'s kopen, verhuren verkopen.

 

Misschien moet ik mijn plannen bijspijkeren en mij meer richten op een soort van franchise formule wwar bij ik zelf de inkopende en verkopende partij ben en dan ondernemers de mogelijk bieden om voor mij de producten via internet te verkopen.

Dit misschien één website waar bij iederen ondernemer zijn eigen stukje site krijgt met zijn eigen product groep.

Link naar reactie
  • 0

Kennisdeling is nooit verloren.

 

Ik begrijp dat u ervaring heeft met het opzetten van webshops.

 

Graag zou ik de webshop die ik heb opgezet willen evalueren.

 

Mogelijk dat uw plannen van de webshop daarbij van dienst kunnen zijn.

 

Graag zou ik de plannen eens doorlezen om te kijken of we nog iets kunnen verbeteren.

 

Met vriendelijke groet,

Dave Fokkinga

Link naar reactie
  • 0

Even wat gemaakt voor op het web teven een beetje een plan.

http://www.alektro.nl

 

Inter,

 

Met alle respect, maar die alektro site ziet er niet uit en de tekst is ook amateuristisch. Als ik jou was, zou ik dat hele plan uit mijn hoofd zetten en een andere business zoeken.

Er zijn reeds heel goede grossiers die de internetbranche bedienen, ook zijn er zgn. fulfilment services die het hele logistieke proces voor webwinkels kunnen afhandelen.

 

Mvg

Hendrik

Link naar reactie
  • 0

Helaas moet ook ik zeggen dat ik die website van je niet goed vind.

Of het nu gaat om de website of dat het nu gaat over de opzet van jouw toekomstig bedrijf......maakt niet eens uit.

 

Nu ben ik toch wel zeker van mijn zaak. Stop met dit idee en ga iets anders doen. Ga goed nadenken wat je echt wilt en ga ergens werken/of begin een bedrijf waar je echt kennis van hebt.

 

Is een hoveniersbedrijf niet iets? Bestraten, bebouwing.....

Of de financiële richting? Schuldsaneringen......

 

;-)

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Wat maakt die lyout van de webpagina nu uit, dit is voor de rest niets om klanten te winnen of zo maar gewoon iets voor mij zelf wat in een paar min in elkaar is gezet toen ik een ingeving had, een beetje zonden om daar voor een dtp'er in te schakelen.

 

 

Waarom zal enkel een bedrijf moeten starten in iets dat je al vaker heb gedaan, als mensen nooit nieuwe dingen en wegen uitvonden leefde we nu nog steeds in de steen tijd.

Kennis kan je nu eenmaal vergaren en een plan kan je net zo lang bijschaven tot het wel haalbaar is.

Tevens leer ik van het bijschaven steeds weer dingen bij en is die kennis ook als je het niet zal gebruiken voor een berijf nooit weg, je weet nooit wat de toekomst brengt.

En er is altijd wel iets bij wat je later weer voor wat anders kan gebruiken of verkopen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

je moet niet zomaar ingevingen op papier zetten maar maak van die aantekeningen een goed bedrijfsplan. een bedrijfsplan is niet zomaar iets snel intikken op één pagina. het moet een solide plan zijn en niet zomaar wat ingevingen.

 

je komt hier om te vragen naar advies. die krijg je dan ook genoeg zie je wel. echter is het niet altijd positief. en ook dat mag je wel eens aannemen. kijk dat je wat nieuws wilt beginnen is ok, maar je moet er wel verstand van hebben. je mag het best interessant vinden een bepaalde branche maar zorg dan dat je er van tevoren ook voldoende in hebt verdiept. de manier waarop jij erover praat bewijst het tegendeel en dat vind ik nou jammer want het is altijd makkelijk hier vanalles te vragen en ballonnetjes op te gooien. maar waar is de mens gebleven die eerst zelf heel wat veldwerk doet over zijn eigen idee voordat ik daadwerkelijk met die lijst van vragen komt.

Link naar reactie
  • 0

Kennis kan je nu eenmaal vergaren en een plan kan je net zo lang bijschaven tot het wel haalbaar is.

 

Hmm, volg dit topic met interesse. Maar ik denk niet dat je hiermee op het juiste pad zit. Een plan kan je maken, en dat kan een goed plan of een fout plan zijn...en daar kan je aan schaven wat je wilt. Maar je kan van een fout plan geen goed plan maken....hoe lang je ook blijft schaven...sommige dingen werken gewoon niet.

 

Kijk naar de multinationals en de producten die daar (soms al heel snel) floppen. En geloof me als ik je zeg dat die producten allemaal met een flink plan van aanpak in de markt worden gezet, maar sommige dingen werken gewoon niet.

 

Ben het met guru eens, je ideeen hier loslaten levert je soms kritiek op. Maar geen kritiek om je neer te halen, maar om je met een beter plan terug te laten komen. Ondernemers zijn eigenwijs ;D, maar je mag ook wel wat van mensen aannemen.

 

Groet,

 

 

Martin

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 267 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.