• 0

CRM 2020

Ik zoek een CRM voor een kleine club met weinig budget.
Mijn CRM-shortlist is momenteel:
  * Dolibarr
  * SuiteCRM
  * Hubspot
Het zijn free-version producten welke toch voldoende functionaliteit lijken te bieden.

a) iemand die wilt schieten op deze short-list ?

b) aanpassingen
Dit zijn echter wel producten van amerikaanse grond en dan zijn aanpassingen toch wel wenselijk, zoals
- nederlandse taalversie
- contactname aanpassen (niet alleen firstname & lastname maar ook middle name)
- toevoegen extra velden, bv veld 'titel'
- koppeling postcodetabel
Info of dergelijke aanpassingen mogelijk zijn bij de producten in mijn short-list is echter niet simpel te vinden.

c) integratie
En dan is integratie gewenst, bv met n ERP-tool als moneybird of e-boekhouden.
En ook daar kan ik geen info over vinden.

Kortom... zijn er wellicht HL'ers, welke ervaring hebben met 1 van de genoemde producten, en kunnen aangeven of de gewenste aanpassingen/integratie mogelijk zijn ?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur
Op 29-10-2020 om 18:47, Johnny Be Good zei:

Ja, het belgische Odoo is -als open source Community-edition- gratis te gebruiken op je eigen hosted server.

en de SaaS-versie ( Odoo Enterprise genoemd) is uitgebreid maar payware en met meer dan 30 modulen van gemiddeld 12 euri/mnd loopt dat toch snel op. 

De gratis beperkte SaaS-versies die jij noemt, kan ik hier niet vinden.

Je kunt de SaaS versie toch echt gratis gebruiken als je maar één module gebruikt. Als je die 30 modules allemaal nodig hebt, dan is de community versie wellicht een betere optie.

 

Mooi met Odoo is ook dat er een grote groep ontwikkelaars is die niet alleen apps via de store aanbieden (gratis en betaald), maar ook vaak heel betaalbaar maatwerk kunnen verzorgen.

Link naar reactie
  • 0

Odoo heb ik destijds ook naar gekeken, ben zelfs een keer naar een gebruikersdag geweest. Wat me opviel was dat ze vooral erg bezig zijn met de betaalde versie, de community versie lijkt stil te staan (indruk, geen onderzoek naar gedaan).

 

Als je één module gebruikt is de SAAS oplossing inderdaad gratis, maar je komt al snel tegen dat bijvoorbeeld invoicing, sales of documentbeheer erg handig zou zijn, dan betaal je direct €10,- per gebruiker per maand (gemiddeld).

 

Grappig is ook dat je op hun pricing pagina zónder een module geselecteerd 18 euro per maand betaald, klik je er één aan, dan wordt het 0...

 

Maar eerlijk is eerlijk; Odoo is wel een heel mooi pakket, en alles sluit goed op elkaar aan.

Automatisering: Implementatie en beheer van uw bedrijfssoftware

Consultancy: Advies en onderzoek naar uw applicatielandschap

Hosting: Full-service websitebeheer

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur
2 uur geleden, IJsbrand Schipperus zei:

Odoo heb ik destijds ook naar gekeken, ben zelfs een keer naar een gebruikersdag geweest. Wat me opviel was dat ze vooral erg bezig zijn met de betaalde versie, de community versie lijkt stil te staan (indruk, geen onderzoek naar gedaan).

Ze worden parallel ontwikkeld, zijn nu allebei in versie 14 beschikbaar. Belangrijkste voor community is dat je in staat moet zijn het zelf te hosten. 

2 uur geleden, IJsbrand Schipperus zei:

Als je één module gebruikt is de SAAS oplossing inderdaad gratis, maar je komt al snel tegen dat bijvoorbeeld invoicing, sales of documentbeheer erg handig zou zijn, dan betaal je direct €10,- per gebruiker per maand (gemiddeld).

Je betaalt een bedrag per app en een bedrag per gebruiker, dus je zit al snel aan 20 of meer per gebruiker, afhankelijk van het aantal users en apps. 

 

Wij hebben de community versie draaien met voor een paar duizend euro aan maatwerk en zijn daar erg tevreden over.

 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
Op 29-10-2020 om 23:51, StefanO zei:

Jaren geleden hadden we PerfectView, maar die had te weinig mogelijkheden om aan te passen. Heb er ook een hoop bekeken en uiteindelijk gebruiken we Pipedrive. Dit is een heel flexibel systeem, je kan veel eigen velden aanmaken. Daarnaast koppelt het met alles als je wilt. En er zitten leuke features bij die wij niet gebruiken. De basic versie is al best compleet, maar er zijn ook pro versies. 

OK, PipeDrive in de schijnwerper dus...

Mijn eerste indruk is dat het een SaaS-product is, maar ik lees dat niet duidelijk op de site (en kan bv ook nergens vinden waar nu feitelijk de data wordt opgeslagen) en hier ( https://pipedrive-sales-crm.en.softonic.com/ ) zie ik Pipedrive als Windows programma. Dus nu ben ik verwart.

aangepast door Johnny Be Good
Link naar reactie
  • 0
Op 10-12-2020 om 00:47, Johnny Be Good zei:

OK, PipeDrive in de schijnwerper dus...

Mijn eerste indruk is dat het een SaaS-product is, maar ik lees dat niet duidelijk op de site (en kan bv ook nergens vinden waar nu feitelijk de data wordt opgeslagen) en hier ( https://pipedrive-sales-crm.en.softonic.com/ ) zie ik Pipedrive als Windows programma. Dus nu ben ik verwart.

 

Pipedrive is inderdaad een SAAS, er draait helemaal niks lokaal en ook de data wordt niet lokaal opgeslagen. Verder is het een open systeem en kan je koppelen via Zapier e.d. En ook wel handig vind ik dat er een app is. 

Link naar reactie
  • 0
Op 13-12-2020 om 14:50, rh0 zei:

Hallo Johnny Be Good

wellicht over het hoofd gezien:

Nee, niet vergeten

maar ik denk dat een goed verstaander mijn belangrijkste URS (User Req.Spec) al heeft gevonden

Ik zoek vooral kennis/ervaring met CRM en wil voorkomen dat ik discussievoer geef voor een URS,

dat laatste zag je al gebeuren toen ik aangaf dat data-locatie niet in mijn URS staat, en nee reacties daarop zijn niet nodig ;-).

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 257 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.