Jump to content
Johnny Be Good
Verberg

CRM 2020

Ik zoek een CRM voor een kleine club met weinig budget.
Mijn CRM-shortlist is momenteel:
  * Dolibarr
  * SuiteCRM
  * Hubspot
Het zijn free-version producten welke toch voldoende functionaliteit lijken te bieden.

a) iemand die wilt schieten op deze short-list ?

b) aanpassingen
Dit zijn echter wel producten van amerikaanse grond en dan zijn aanpassingen toch wel wenselijk, zoals
- nederlandse taalversie
- contactname aanpassen (niet alleen firstname & lastname maar ook middle name)
- toevoegen extra velden, bv veld 'titel'
- koppeling postcodetabel
Info of dergelijke aanpassingen mogelijk zijn bij de producten in mijn short-list is echter niet simpel te vinden.

c) integratie
En dan is integratie gewenst, bv met n ERP-tool als moneybird of e-boekhouden.
En ook daar kan ik geen info over vinden.

Kortom... zijn er wellicht HL'ers, welke ervaring hebben met 1 van de genoemde producten, en kunnen aangeven of de gewenste aanpassingen/integratie mogelijk zijn ?

Recommended Posts

• 0
Op 29-10-2020 om 18:47, Johnny Be Good zei:

Ja, het belgische Odoo is -als open source Community-edition- gratis te gebruiken op je eigen hosted server.

en de SaaS-versie ( Odoo Enterprise genoemd) is uitgebreid maar payware en met meer dan 30 modulen van gemiddeld 12 euri/mnd loopt dat toch snel op. 

De gratis beperkte SaaS-versies die jij noemt, kan ik hier niet vinden.

Je kunt de SaaS versie toch echt gratis gebruiken als je maar één module gebruikt. Als je die 30 modules allemaal nodig hebt, dan is de community versie wellicht een betere optie.

Mooi met Odoo is ook dat er een grote groep ontwikkelaars is die niet alleen apps via de store aanbieden (gratis en betaald), maar ook vaak heel betaalbaar maatwerk kunnen verzorgen.

• 0

Odoo heb ik destijds ook naar gekeken, ben zelfs een keer naar een gebruikersdag geweest. Wat me opviel was dat ze vooral erg bezig zijn met de betaalde versie, de community versie lijkt stil te staan (indruk, geen onderzoek naar gedaan).

Als je één module gebruikt is de SAAS oplossing inderdaad gratis, maar je komt al snel tegen dat bijvoorbeeld invoicing, sales of documentbeheer erg handig zou zijn, dan betaal je direct €10,- per gebruiker per maand (gemiddeld).

Grappig is ook dat je op hun pricing pagina zónder een module geselecteerd 18 euro per maand betaald, klik je er één aan, dan wordt het 0...

Maar eerlijk is eerlijk; Odoo is wel een heel mooi pakket, en alles sluit goed op elkaar aan.

• 0
2 uur geleden, IJsbrand Schipperus zei:

Odoo heb ik destijds ook naar gekeken, ben zelfs een keer naar een gebruikersdag geweest. Wat me opviel was dat ze vooral erg bezig zijn met de betaalde versie, de community versie lijkt stil te staan (indruk, geen onderzoek naar gedaan).

Ze worden parallel ontwikkeld, zijn nu allebei in versie 14 beschikbaar. Belangrijkste voor community is dat je in staat moet zijn het zelf te hosten. 

2 uur geleden, IJsbrand Schipperus zei:

Als je één module gebruikt is de SAAS oplossing inderdaad gratis, maar je komt al snel tegen dat bijvoorbeeld invoicing, sales of documentbeheer erg handig zou zijn, dan betaal je direct €10,- per gebruiker per maand (gemiddeld).

Je betaalt een bedrag per app en een bedrag per gebruiker, dus je zit al snel aan 20 of meer per gebruiker, afhankelijk van het aantal users en apps. 

Wij hebben de community versie draaien met voor een paar duizend euro aan maatwerk en zijn daar erg tevreden over.