• 0

Participatie en op de pay-roll

Collega-ondernemers,

 

Ik ben benaderd door een bedrijf dat een milieu technologie in de markt wil zetten. Deze techniek klinkt zonder meer veelbelovend, maar ik kan de mogelijkheden op dit moment niet geheel overzien.

 

Belangrijke voorwaarde voor mij om op het verzoek in te gaan is dat ik wil participeren in deze onderneming. Echter ik zou het liefst een half jaar of jaar op de pay-roll staan, maar nu al wel afspraken maken over participatie na die tijd. Wat zijn mijn mogelijkheden?

 

Ik hoor graag jullie reactie

 

Groeten,

FFFFFF

 

[titel toegespitst - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste FFFFFF,

 

De ervaring heeft mij geleerd dat over alles onderhandeld kan worden en dikwijls met succes. Maar stel jezelf wel even de volgende vragen:

 

- Waarom zouden ze jou de kans geven om risicoloos (want op de payroll) gedurende een jaar de kat uit de boom te kijken?

 

- Wat heb jij te bieden wat zij elders niet of moeilijk kunnen vinden?

 

Als jij een duidelijk onderscheidend voordeel kunt bieden t.o.v. andere mogelijke kandidaten, dan kun je hoog inzetten bij de onderhandelingen.

 

Mvg

Hendrik

Link naar reactie
  • 0

Het is niet erg gebruikelijk wat je doet. Het kan natuurlijk wél. Het moment waarop je participeerd (risicodragend investeerd) is allesbepalend in deze.

 

Stap je nú in, dan wordt jou investering afgerekend naar de waarde van het bedrijf op DIT moment. Ga je eerst op de payroll en stap je later in, dan krijg je veel minder aandelen voor je inbreng omdat het bedrijf inmiddels veel meer waard geworden is (daat gaat aan het beging heel snel).

 

Dus je moet kiezen. Of meer aandelen voor je inbreng, of meer zekerheid.

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Maar als je werkt met call opties kun je toch op dit moment ook al afspraken maken tegen welke waarde je over een jaar zou instappen?

 

Het probleem op dit moment is dat ik de business onvoldoende ken om deze innovatie nu al op de juiste waarde te kunnen schatten. Vandaar mijn gedachte om nu afspraken voor over een jaar te maken

Link naar reactie
  • 0

Maar als je werkt met call opties kun je toch op dit moment ook al afspraken maken tegen welke waarde je over een jaar zou instappen?

 

Het probleem op dit moment is dat ik de business onvoldoende ken om deze innovatie nu al op de juiste waarde te kunnen schatten. Vandaar mijn gedachte om nu afspraken voor over een jaar te maken

 

Even lelijk doen.

Je bedoeld "eerst zien, dan geloven ".

Je wil dus pas over een jaar investeren tegen nu vastgelegde voorwaarden.

Onderhand wel meelopen in het bedrijf als werknemer.

Maar als het mis gaat ben je niks kwijt, behalve dan je baan, maar niet je centen.

Gaat het wel goed, dan stap je over een jaar in tegen nu vast gelegde voorwaarden.

 

Ik denk dat deze constructie op het menselijke vlak niet gaat werken.

Als het bedrijf met innovatie bezig is, nemen ze dus risico's, risico's die jij niet wilt nemen.

Daar is niks mis mee, maar ik vraag me af het verstandig is om iemand in het management op te nemen die zelf geen risico's durft te nemen.

Je hebt dan immers wel zeggenschap, en kan dan beslissingen tegenhouden..

Er liggen ongetwijfeld nog wel wat risicovolle beslissingen voor de boeg, hoe ga jij je daarin opstellen ? Mocht het wel doorgaan , leg dan in ieder geval ook vast hoe de samenwerking eventueel ontbinden moet worden.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 240 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.