• 0

Bezorgingen voor restauranten opzetten

er zijn een paar restauranten bij mij in de buurt en ze bezorgen niet, ik zou dat voor ze willen opzetten. 

dat ik thuisbezorgd voor ze aanmaak en/of andere bezorgopties, de mensen aanneem die de bezorgen zullen doen.  en dat voor ze runnen.

 

ik zou bijvoorbeeld een pizza die 8 euro kost voor 11.50 op thuisbezorgd verkopen een bezorgkost van 1,50 zetten. en dat is hoe ik mijn winst zou ophalen.

ik zou de restaurant ook een maandelijkse kost kunnen laten betalen omdat hun ook meer traffic zouden krijgen in hun restauranten, dus ze zouden ook wat meer verkopen.

 

En ik moet ook achter het reden komen dat de restauranten zelf niet al bezorgen 

 

-maar mag dit? (de prijzen hoger maken op thuisbezorgd dan de normale prijs in de pand) (en de concept)

-en hoe zou ik dit legaal kunnen doen, heb ik bepaalde vergunningen nodig?

-als je ook een idee of verbeterpunt heb lees ik het ook graag.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Waar woon je, als ik vragen mag? Om gelijk transparant te zijn, ik ben op dit moment bezig met het opzetten van een concurrent van Thuisbezorgd (e.a.) met een sterke focus op ondernemen vanuit de bezorgerskant (ipv een multinational die top-down alles bepaalt) en daardoor ook korte lijntjes houden met de restaurants.  Als je dit ook interessant lijkt, stuur me dan een berichtje en dan lijkt het me interessant om eens te praten.

 

Om ook antwoord te geven op je vraag hier:

 

1 hour ago, Dishandro said:

-maar mag dit? (de prijzen hoger maken op thuisbezorgd dan de normale prijs in de pand) (en de concept)

 

Naar mijn weten verplicht Thuisbezorgd restaurants om dezelfde prijzen te hanteren als in de winkel, maar het zou kunnen dat ze ivm corona wat soepeler zijn.

 

1 hour ago, Dishandro said:

-maar mag dit? (en de concept)

 

De account bij Thuisbezorgd moet op naam van het restaurant staan, en zij moeten het geld van Thuisbezorgd uitbetaald krijgen.

Jij mag de account voor een restaurant beheren en jij mag de bezorging voor een restaurant uitvoeren.

 

Terwijl we ons eigen bezorgplatform laten ontwikkelen hebben we de laatste maanden voor 3 restaurants ook de bezorging op Thuisbezorgd uitgevoerd. Het restaurant laat ons weten als ze een order binnenkrijgen, wij regelen de bezorging, en sturen eens per week een factuur voor onze diensten.

 

1 hour ago, Dishandro said:

-en hoe zou ik dit legaal kunnen doen, heb ik bepaalde vergunningen nodig?

 

Ik zou deze twee artikelen eens lezen:

https://www.snackkoerier.nl/bedrijfsvoering/artikel/2020/10/starten-met-maaltijdbezorging-12-vragen-om-te-beantwoorden-101295075

https://www.snackkoerier.nl/maaltijdbezorging/artikel/2020/08/onverzekerde-e-bikes-in-de-maaltijdbezorgbranche-een-tikkende-tijdbom-101307354

 

 

1 hour ago, Dishandro said:

-als je ook een idee of verbeterpunt heb lees ik het ook graag.

 

Stel jezelf een aantal praktische vragen: hoeveel kennis en ervaring heb je van maaltijdbezorgen? En dan niet alleen van A naar B rijden, maar routes plannen, inschatten hoe lang een bezorging duurt, gevoel hebben voor hoeveel bezorgers je op welke dagen en tijden nodig hebt. Hoe regel je de communicatie met de verschillende restaurants en bezorgers, en hoe zorg je dat enerzijds de restaurants op tijd het eten klaar hebben (zodat je je bezorgers niet betaald om te staan te wachten), maar anderzijds ook jouw bezorgers op tijd bij het restaurant zijn (zodat er geen eten weggegooid hoeft te worden, wat het restaurant op jou zal willen verhalen).

Link naar reactie
  • 0
31 minuten geleden, Rijder42 zei:

Naar mijn weten verplicht Thuisbezorgd restaurants om dezelfde prijzen te hanteren als in de winkel, maar het zou kunnen dat ze ivm corona wat soepeler zijn.

 

Nope, Thuisbezorgd verplicht je om minimaal "thuisbezorgd prijzen" te hanteren als je ook andere bezorgmogelijkheden gebruikt. 

Je mag volgens de bepalingen van thuisbezorgd niet op een ander bezorgkanaal lagere prijzen hanteren dan bij thuisbezorgd.

(of iets van die strekking, ik heb de exacte formulering nooit op schrift gezien)

 

zie
https://www.ad.nl/economie/thuisbezorgd-dreigt-kleine-ondernemers-met-sancties~adb3e215/

 

Lagere prijzen voor afhalen of in het restaurant heeft thuisbezorgd niks over te zeggen..

 

Volgens mij is dat ook een vrij lastige voorwaarde voor jou plan Rijder42.. want ik denk niet dat er veel restaurants zijn die bereid zijn met Thuisbezorgd echt te stoppen om bij een onbekende concurrent te starten.. laat ik het zo zeggen, dit is een bedreiging die in de sterkte / zwakte analyse hoort.

Ik ken in mijn gemeente minstens 3 bezorgrestaurants die een aantal jaar geleden (vermoedelijk 2018 rond de tijd van het AD artikel dat ik link) ook hebben aangekondigd te gaan stoppen met thuisbezorgd. Ze zijn nog steeds bereikbaar via thuisbezorgd en doen alleen een foldertje bij de bestelling dat je rechtstreeks kan bestellen. De een zegt daarbij dat ze dan meer overhouden aan mijn bestelling.. de ander biedt een gratis drankje bij de bestelling via de eigen site. De derde ondernemer heb ik gesproken en die zegt eerlijk.. ik wil er wel weg want ik vind de provisie belachelijk hoog, hij heeft ook geprobeerd 2 maanden zonder thuisbezorgd geprobeerd maar de daling in bestellingen was te groot

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
1 uur terug, Roel J zei:

Nope, Thuisbezorgd verplicht je om minimaal "thuisbezorgd prijzen" te hanteren als je ook andere bezorgmogelijkheden gebruikt. 

Je mag volgens de bepalingen van thuisbezorgd niet op een ander bezorgkanaal lagere prijzen hanteren dan bij thuisbezorgd.

(of iets van die strekking, ik heb de exacte formulering nooit op schrift gezien)

 

Jep, de Thuisbezorgd prijsgarantie. Overigens goedgekeurd door de ACM in 2016. 

 

3 uur geleden, Dishandro zei:

ik zou bijvoorbeeld een pizza die 8 euro kost voor 11.50 op thuisbezorgd verkopen een bezorgkost van 1,50 zetten.

 

De marge van Thuisbezorgd is € 0,19 + 13% per bestelling.. Dat is een beste kluif.. Gezien de restaurants kennelijk toch niet bezorgen, kan je niet zelf iets opzetten? Bezorgkosten worden overigens berekend op basis van de afstand/reistijd, dus zijn doorgaans niet vast..

 

Thuisbezorgd, uber, deliveroo etc. zijn natuurlijk bekend qua naam, maar mocht het in jouw buurt niet heel bekend zijn of nauwelijks dekking hebben kan je wellicht zelf iets beginnen. Er zijn ook steeds meer lokale initiatieven om de kosten te drukken. In mijn omgeving is door samenwerking van ondernemers een nieuw platform gestart door alle ondernemers die Thuisbezorgd zat waren bijvoorbeeld

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
1 hour ago, Roel J said:

Lagere prijzen voor afhalen of in het restaurant heeft thuisbezorgd niks over te zeggen..

De laatste keer dat ik het er over had met een restaurant specifiek over Thuisbezorgd was vorig jaar, dus daar kan ik nu niet uit quoten, maar ik weet dat één van de andere 'grote drie' voor restaurants die zelf de bezorging doen ook de volgende clausule heeft:
"Het restaurant gaat er mee akkoord dat de prijzen van de Menu-items die het Restaurant verstrekt voor weergave op het Platform gelijk zijn aan de op de menu’s in het Restaurant vermelde prijzen;"

 

Of is dat een bluf die ze wettelijk niet kunnen handhaven? (edit: Jeroen heeft deze vraag net beantwoord, maar ik zal het origineel laten staan)

 

Mijn plan richt zich overigens niet primair op Thuisbezorgd restaurants die zelf bezorgen. Die willen we uiteraard ook graag op ons platform hebben, maar onze focus ligt meer in de hoek van Deliveroo, Uber Eats en Scoober (bezorgdienst van Thuisbezorgd): een bestelplatform met bezorgers. Vandaar ook mijn interesse om eens met TS te praten. Ik zal er op dit forum binnenkort eens verder over uitweiden (heb ook nog wel wat vragen), maar in de categorie bestelplatform + bezorgers is een heleboel te winnen, deels op prijs, maar ook vooral op kwaliteit. Laat ik voor nu zeggen, de pilot die we de afgelopen maanden hebben gedaan in afwachting van de software heeft een heleboel interessante (positieve) inzichten naar voren gebracht.

aangepast door Rijder42
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 270 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.