• 0

Wat is mijn Incassant ID? Mijn bank kan niet helpen..

Dag,

 

Via de chat van Knab probeerde ik achter mijn incassant ID te komen (Eng: SEPA Creditor Identifier). Helaas, mijn bank geeft aan dat ze het niet voor me kunnen opvragen. Gek, want op de website van bv. ING kunnen zij het wel aanvragen voor klanten met een zakelijk rekening.

 

Ik weet wel dat het is opgebouwd uit mijn KvK-nummer. En op deze site kan ik wel een zoeken op m'n KvK-nummer, maar er staat dat het 'waarschijnlijk' het incasso ID is. En dat klinkt niet zeker dus.

 

Ik heb het nodig voor SEPA-incasso's via Stripe.

 

Wat nu?

Bent u (al) actief in marketing automatisering en lead generatie?

Verzilver uw kennis met onze cursus marketing automation en lead generation.

Online, eigen tempo, met certificaat.

https://www.cursusmarketingautomation.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0
1 uur terug, Exalo Media zei:

Ik weet wel dat het is opgebouwd uit mijn KvK-nummer. En op deze site kan ik wel een zoeken op m'n KvK-nummer, maar er staat dat het 'waarschijnlijk' het incasso ID is. En dat klinkt niet zeker dus.

 

Waarschijnlijk in de zin dat theoretisch het incassant ID ook op iets anders dan 0000 zou kunnen eindigen.

Laatste nummers zijn iets dat de bank toekent of je met ze afspreekt.

 

Opbouw van het nummer:

 

Quote

8.1.16 Netherlands Structure

NL97ZZZ123456780001

 

The Trade Register Number of the Chamber of Commerce (KvK) will be used as the national part of the CI. This 8-digit Trade Register Number is mandatory for all legal entities in the Netherlands. The exact specification of the CI for Netherlands is:

 

Position 1-2 filled with NL, the ISO country code.

Position 3-4 filled with the check digit according to ISO 7064 Mod 97-10. EPC262-08 v6.0 Creditor Identifier Overview 22

Position 5-7 filled with the Creditor Business Code, if not used then filled with ZZZ.

Position 8-15 filled with the Trade Register Number (KvK number) of the Creditor.

Position  16-19 filled with a numerical code as issued or agreed by the Creditor Bank.

 

 

Denk niet dat Stripe er wakker van ligt welk nummer je exact gebruikt.

Wel van belang als je reeds eerder automatisch incasso opdrachten via een andere bank/PSP hebt verwerkt,

Want als er een ander incassant id wordt gebruikt krijgen klanten opnieuw een melding in Internet bankieren dat een "nieuw bedrijf" voor het eerst geld van hun rekening probeert af te schrijven.

 

 

Let er verder wel op dat PSPs als Stripe erg duur zijn als een incasso opdracht niet verwerkt kan worden door bijv. onvoldoende saldo.

Kost je al snel 7,50 tegen rond de 0,40 indien je via een normale bank incasso's doet...

Link naar reactie
  • 0
Op 24-10-2020 om 15:34, Roel J zei:

heb je hem al eens gebruikt?
Dan kun je gewoon op je afschrift kijken daar staat ie meestal in de omschrijving

Nee, dat heb ik nog niet.

Bent u (al) actief in marketing automatisering en lead generatie?

Verzilver uw kennis met onze cursus marketing automation en lead generation.

Online, eigen tempo, met certificaat.

https://www.cursusmarketingautomation.nl

Link naar reactie
  • 0
Op 24-10-2020 om 16:42, Maxn zei:

 

Waarschijnlijk in de zin dat theoretisch het incassant ID ook op iets anders dan 0000 zou kunnen eindigen.

Laatste nummers zijn iets dat de bank toekent of je met ze afspreekt.

[..]

Denk niet dat Stripe er wakker van ligt welk nummer je exact gebruikt.

 

 

Dat denk ik ook niet. Maar ik wil het wel goed doen en niet een nummer verzinnen. Geen idee waar het nummer allemaal nog meer belandt (in welke databases) en met foute nummers werken durf ik niet.

 

 

Bent u (al) actief in marketing automatisering en lead generatie?

Verzilver uw kennis met onze cursus marketing automation en lead generation.

Online, eigen tempo, met certificaat.

https://www.cursusmarketingautomation.nl

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Beste,

 

Om te kunnen incasseren heb je een incassocontract nodig die je afsluit met een bank. Na het afsluiten van een incassocontract ontvang je een incassant ID. KNAB biedt echter niet de mogelijkheid om met hen een incassocontract af te sluiten. ABN AMRO, ING, Rabobank en Triodos bieden deze mogelijkheden wel. 
 

Naast een incassocontract kun je veelal ook digitaal incassomachtigen aanvragen, want om te kunnen incasseren heb je een geldige machtiging nodig van je klanten. Met een digitale incasso machtiging kun je je klanten eenvoudig via hun eigen bankomgeving een machtiging laten afgeven waarna je direct kunt incasseren. Dit type machtiging wordt direct geregistreerd bij de bank van jouw klant en digitaal ondertekend. Zeker voor zakelijke machtigingen is dit ideaal. Normaliter duurt het regelen van een zakelijke machtiging dagen tot weken en weet je pas bij de eerste incasso of alles goed is ingesteld. Met een incasso machtiging is dit met een paar klikken geregeld.

 

Je kunt op zoek gaan naar een collecterende betaal provider zoals dat heet. Deze nemen dit gehele proces uit handen, maar let wel dat de machtiging altijd op hun naam staat. Overweeg je dus ooit zelf te gaan incasseren, dan moet je eerst van al je klanten een geldige machtiging hebben. 

aangepast door Hans van den Bergh
Acquisitie verwijderd, zie forumregels
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 200 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.