• 0

Nieuwe huurwoning en inkomenseis

In het verleden heb ik een lucratief internet bedrijf gehad maar momenteel heb ik geen loonstrookje en geen inkomen. Maar ik wil een huishuren via een makelaar. Bij meeus heb ik een loonstrookje nodig staat op hun internet pagina. Maar is het ook mogelijk om bij hun te huren op basis van spaargeld?

 

Ik heb momenteel meer dan 50.000 euro op een spaarrekening staan maar kan ik daarmee ook recht hebben op een huurhuis via meeus?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat is als ondernemer sowieso lastig, als je een tijdje bezig bent accepteren ze wellicht wel jaarcijfers ofzo.

 

Maar een saldo van 50k zou toch ook wat moeten zeggen lijkt me. Ze willen die gegevens omdat ze bang zijn dat huurders niet kunnen betalen - gezien je de komende paar jaar cash kunt afrekenen zou ik het gewoon proberen ;)

Link naar reactie
  • 0

Ik denk niet dat het een heel groot probleem gaat worden om een huurovereenkomst aan te gaan. Het is vaak wel zo dat de huurprijzen bij de makelaars over het algemeen wat hoger liggen dan bij de woningcorporaties waarbij je huurhuizen krijgt aangewezen aan de hand van je inschrijfdatum (of urgentiegeval).

 

Ik denk dat je de mensen wel blijk moet geven van een eventuele toekomstige baan onder een werkgever of een nieuw op te starten bedrijf.

 

Verder ligt het wel of niet verkrijgen van de huurovereenkomst ook aan de hoogte van de huur. Een rijtjeshuis van 500 / maand wordt natuurlijk eerder verhuurd dan een luxueus penthouse in hartje A'dam.

 

En hoe zit het met eventuele leningen? Je kunt wel een spaartegoed hebben van 50.000 maar als daar ook nog duizenden Euro's aan geleend geld bij zit, wordt het ook wat moeilijker natuurlijk.

 

Even een mailtje of belletje naar de makelaar en je weet het.

Link naar reactie
  • 0

Bij meeus staat op hun website bij elke woning een standaard tekst vermeld over een inkomenseis. En daar kan ik opmoment niet aan voldoen. Al is mijn financiele positie wel gezond aangezien ik geen leningen heb en een flinke reserve. Maar toch kan ik nergens vinden dat ik op 1 of andere manier in aanmerking kan komen voor een huurhuis bij hun.

 

Ik zal maandagochtend even bellen. Maar hoop door informatie die jullie hebben maandag wat sterker te staan.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 195 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.