• 0

Als zelfstandige in the UK werken voor een NL bedrijf.

Hoi allemaal, 

 

Ik woon en werk sinds 4 jaar in Engeland. Nu ben ik door een Nederlands bedrijf, waar ik al 6 jaar heb gewerkt als een werknemer, gevraagd om als zelfstandige werk te verrichten vanuit Engeland. We willen graag een contract opstellen maar ik loop tegen het volgende aan: 

- word ik betaald in ponden of in euro’s? 
- welk recht is van toepassing; het Engelse of het Nederlandse? 
 

Mijn opdrachtgever heeft een concept contract opgesteld en wil mij graag betalen in euro’s en heeft er ook in vastgelegd dat het Nederlands recht van toepassing is. 
 

Hartelijk dank voor jullie hulp! 
 

Patricia 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Patricia, allereerst welkom op Higherlevel!

 

In aanvulling op Roel: 

14 uur geleden, patries86 zei:

- welk recht is van toepassing; het Engelse of het Nederlandse? 

 

Belangrijker nog: wat staat er in de overeenkomst over (jouw) aansprakelijkheid?  Je bent nu immers geen werknemer meer. 

 Sowieso niet onverstandig om zo'n overeenkomst op te laten stellen of op zijn minst te laten screenen door een ervaren jurist. 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0
Op 27-10-2020 om 11:57, Norbert Bakker zei:

Beste Patricia, allereerst welkom op Higherlevel!

 

In aanvulling op Roel: 

 

Belangrijker nog: wat staat er in de overeenkomst over (jouw) aansprakelijkheid?  Je bent nu immers geen werknemer meer. 

 Sowieso niet onverstandig om zo'n overeenkomst op te laten stellen of op zijn minst te laten screenen door een ervaren jurist. 

Ja, je moet ook uit laten sluiten dat je wordt beschouwd als werknemer. 

 

Ik werk ook met dit soort overeenkomsten met zzp-ers in verschillende landen. Het is maar net wat je met elkaar afspreekt. Als je met elkaar afspreekt dat de rechtbank in Timboektoe bevoegd is, dan is die dat in principe. 

 

We hebben 'n voorkeur voor 'n Nederlandse rechtbank, maar het is natuurlijk maar net of iemand daarmee akkoord gaat. 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Wat is eigenlijk de reden dat er een andere constructie komt? Je gaat het immers hetzelfde werk doen, als ik het goed lees. Dus kijk goed naar de voor- en nadelen, en voor wiens rekening die komen. Wellicht kun je andere Nederlandse zzp'ers in de UK vragen? Hen kun je vast vinden via denederlandsevereniging.nl.

aangepast door Henk-Jan de Meer

De aandacht trekken van potentiële klanten door het schrijven van een goed verhaal. Uw verhaal! | De Digitale Herrieschopper | www.digitaleherrieschopper.nl Tekstschrijver Utrecht |

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 221 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.