Jump to content
  • Welcome to HigherLevel, the Dutch business forum

    Do you have a business question, do you want feedback on your business plan or do you want to advise others? Then you are at the right place at a higher level. Here entrepreneurs come together to take each other to the next level.
    Ask your question, get a quick answer and share your experiences with entrepreneurs. The moment it suits you!
    During the day, evening and weekend 24/7 free advice and exchange of experience with entrepreneurs who understand!
Persoon

De kosten van een auto...

Recommended Posts

Veel ondernemers kunnen niet zonder een auto. Maar wat kost nu zo'n auto? De ANWB heeft een mooi overzicht (in PDF) gemaakt van de werkelijke kosten.

 

Benzine auto's

Diesel auto's

 

Op de site van Planet Internet is een goed stuk te vinden wat kan helpen bij het maken van de keuze leasen, huren of delen:

 

Planet Internet: Leasen, huren of delen?

 

Persoon

 

Edit: link aangepast


Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wil iemand dat eigenlijk wel echt weten, wat autorijden kost? :P

 

Overigens is dat stuk van Planet duidelijk op de particulier gericht. Voor ondernemers (eenmanszaken, VOF) is er veel minder info beschikbaar. Logisch op zich, want de meeste autorijders zijn natuurlijk of particulier of zakelijk als werknemer zijnde.


Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beide links van de ANWB verwijzen naar het diesel overzicht.

 

Heb je ook nog de link naar benzine?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry, inderdaad verkeerde link. Nu is het de juiste. ;D

 

Persoon


Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, dit wil je eigenlijk niet weten, zeker niet als je de miezerige kilometervergoeding van 18ct bekijkt. Voor 28 kon je al weinig meer rijden dan een koekblikje, maar sinds de verlaging lukt een trabant al niet meer. Zelfs een ouwe bak werkt niet, zelfs zonder afschrijving is vrijwel alles duurder.

 

Maarja, je kunt moeilijk gaan lopen ofzo, dat hebben ze in het haagse prima door >:(

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jammer genoeg wordt LPG niet genoemd, terwijl onderhand toch wel duidelijk is dat dit een zeer aardig alternatief biedt.

 

Dit vind ik zo vreemd. Een vijftien jaar geleden was LPG nog veel meer in trek. De overheid heeft dit echter niet echt gestimuleerd. Sterker nog, door de wetgeving verdwenen heel wat LPG stations. In de afgelopen jaren is mede door de zuinigheid van diesels die brandstofvariant flink in aandeel gestegen. Nu de brandstofprijs daar ook zeer merkbaar wordt, denkt iedereen ineens weer aan LPG??

 

 


Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer genoeg wordt LPG niet genoemd, terwijl onderhand toch wel duidelijk is dat dit een zeer aardig alternatief biedt.

Dit vind ik zo vreemd.

 

Ik niet. LPG is om te maken duurder dan benzine, alleen goedkoper wegens minder accijns, het is gevaarlijker, en het is beperkt voorhanden omdat het een bijproduct van een raffinaderij is. Bovendien is het minder goed voor het milieu dan moderne benzine. Maar dat kan niemand wat schelen, daarom moest shell hun nieuwe benzine die eerst als beter voor het milieu werd gepositioneerd opnieuw uitvinden, maar nu als "Power". Milieuvriendelijk verkoopt niet, power wel.

 

dagdag

Christine

Share this post


Link to post
Share on other sites

De overheid wijst bewust elke keer een ander brandstof aan als boosdoener, om zo verdeel en heers te kunnen spelen.

Immers diesel rijders pakken kun je zonder benzine en lpg rijders dwars te zitten.

Dat LPG gevaarlijk is hoort thuis in het rijtje fabeltjes van Pronk, en dat het minder schoon is hangt er maar net vanaf welk stofje nu weer door de regering is aangewezen als gevaarlijk.

Voorlopig zitten onder alle auto's remblokken die misschien wel de grootste vervuilers zijn, kunnen straks alle verkeersremmende middelen weer uit het wegdek geploegd worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan je als vuistregel stellen dat de belasting van het milieu gelijk op loopt met de kilometer prijs?

Oftewel is een Mercedes CL500 niet alleen 10 keer duurder dan een daihatsu cuore maar ook 10 keer slechter voor het milieu?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oftewel is een Mercedes CL500 niet alleen 10 keer duurder dan een daihatsu cuore maar ook 10 keer slechter voor het milieu?

 

Absoluut niet. De kilometerprijs is goeddeels afhankelijk van afschrijving/waardevermindering, en zou dus voor zeg een fiat panda van 500.000 euro hoger uitvallen dan voor de mercedes.

 

Uiteraard speelt verbruik ook best een rol, maar naarmate wagens zeer duur worden in aanschaf is dat ondergeschikt.

 

Dat LPG gevaarlijk is hoort thuis in het rijtje fabeltjes van Pronk, en dat het minder schoon is hangt er maar net vanaf welk stofje nu weer door de regering is aangewezen als gevaarlijk.

 

Ach, zo verzinnen ze telkens weer iets anders. In de regel kun je stellen dat diesel vervuilender is dan benzine, maar het wordt vooralsnog minder belast. Maar met vervuiling en gevaren hebben brandstofaccijnsen helemaal niets van doen, het gaat de overhead om de bottom line.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Let op: het laatste bericht in het topic waar je op wilt reageren is meer dan zes maanden oud. Onnodig oude topics omhoog halen wordt niet altijd gewaardeerd, maar natuurlijk mag je nog wel op oude topics reageren.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 16 leden online en 285 gasten

    (See full list)    
  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept