• 0

De kosten van een auto...

Veel ondernemers kunnen niet zonder een auto. Maar wat kost nu zo'n auto? De ANWB heeft een mooi overzicht (in PDF) gemaakt van de werkelijke kosten.

 

Benzine auto's

Diesel auto's

 

Op de site van Planet Internet is een goed stuk te vinden wat kan helpen bij het maken van de keuze leasen, huren of delen:

 

Planet Internet: Leasen, huren of delen?

 

Persoon

 

Edit: link aangepast

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wil iemand dat eigenlijk wel echt weten, wat autorijden kost? :P

 

Overigens is dat stuk van Planet duidelijk op de particulier gericht. Voor ondernemers (eenmanszaken, VOF) is er veel minder info beschikbaar. Logisch op zich, want de meeste autorijders zijn natuurlijk of particulier of zakelijk als werknemer zijnde.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Tja, dit wil je eigenlijk niet weten, zeker niet als je de miezerige kilometervergoeding van 18ct bekijkt. Voor 28 kon je al weinig meer rijden dan een koekblikje, maar sinds de verlaging lukt een trabant al niet meer. Zelfs een ouwe bak werkt niet, zelfs zonder afschrijving is vrijwel alles duurder.

 

Maarja, je kunt moeilijk gaan lopen ofzo, dat hebben ze in het haagse prima door >:(

 

Link naar reactie
  • 0
Jammer genoeg wordt LPG niet genoemd, terwijl onderhand toch wel duidelijk is dat dit een zeer aardig alternatief biedt.

 

Dit vind ik zo vreemd. Een vijftien jaar geleden was LPG nog veel meer in trek. De overheid heeft dit echter niet echt gestimuleerd. Sterker nog, door de wetgeving verdwenen heel wat LPG stations. In de afgelopen jaren is mede door de zuinigheid van diesels die brandstofvariant flink in aandeel gestegen. Nu de brandstofprijs daar ook zeer merkbaar wordt, denkt iedereen ineens weer aan LPG??

 

 

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Jammer genoeg wordt LPG niet genoemd, terwijl onderhand toch wel duidelijk is dat dit een zeer aardig alternatief biedt.

Dit vind ik zo vreemd.

 

Ik niet. LPG is om te maken duurder dan benzine, alleen goedkoper wegens minder accijns, het is gevaarlijker, en het is beperkt voorhanden omdat het een bijproduct van een raffinaderij is. Bovendien is het minder goed voor het milieu dan moderne benzine. Maar dat kan niemand wat schelen, daarom moest shell hun nieuwe benzine die eerst als beter voor het milieu werd gepositioneerd opnieuw uitvinden, maar nu als "Power". Milieuvriendelijk verkoopt niet, power wel.

 

dagdag

Christine

Link naar reactie
  • 0

De overheid wijst bewust elke keer een ander brandstof aan als boosdoener, om zo verdeel en heers te kunnen spelen.

Immers diesel rijders pakken kun je zonder benzine en lpg rijders dwars te zitten.

Dat LPG gevaarlijk is hoort thuis in het rijtje fabeltjes van Pronk, en dat het minder schoon is hangt er maar net vanaf welk stofje nu weer door de regering is aangewezen als gevaarlijk.

Voorlopig zitten onder alle auto's remblokken die misschien wel de grootste vervuilers zijn, kunnen straks alle verkeersremmende middelen weer uit het wegdek geploegd worden.

Link naar reactie
  • 0

Oftewel is een Mercedes CL500 niet alleen 10 keer duurder dan een daihatsu cuore maar ook 10 keer slechter voor het milieu?

 

Absoluut niet. De kilometerprijs is goeddeels afhankelijk van afschrijving/waardevermindering, en zou dus voor zeg een fiat panda van 500.000 euro hoger uitvallen dan voor de mercedes.

 

Uiteraard speelt verbruik ook best een rol, maar naarmate wagens zeer duur worden in aanschaf is dat ondergeschikt.

 

Dat LPG gevaarlijk is hoort thuis in het rijtje fabeltjes van Pronk, en dat het minder schoon is hangt er maar net vanaf welk stofje nu weer door de regering is aangewezen als gevaarlijk.

 

Ach, zo verzinnen ze telkens weer iets anders. In de regel kun je stellen dat diesel vervuilender is dan benzine, maar het wordt vooralsnog minder belast. Maar met vervuiling en gevaren hebben brandstofaccijnsen helemaal niets van doen, het gaat de overhead om de bottom line.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 255 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.