Jump to content
  • Welcome to HigherLevel, the Dutch business forum

Do you have a business question, do you want feedback on your business plan or do you want to advise others? Then you are at the right place at a higher level. Here entrepreneurs come together to take each other to the next level.
    Ask your question, get a quick answer and share your experiences with entrepreneurs. The moment it suits you!
    During the day, evening and weekend 24/7 free advice and exchange of experience with entrepreneurs who understand!
Trimpe

YaBB SE -> SMF?

Recommended Posts

Beste admins van Higherlevel,

Higherlevel draait op het moment op YaBB SE. YaBB SE is (zoals jullie natuurlijk allang weten) opgeheven. De opvolger van YaBB SE is Simple Machines Forum. Ik ben zelf een redelijke tijd onderdeel van het Simple Machines team geweest, en heb dus de voordelen van Simple Machines over het verouderde YaBB SE vele malen gezien.

Ik snap dat Higherlevel een enorm aangepaste vorm van YaBB SE draait, waar jullie hoogstwaarschijnlijk enorm veel tijd in hebben gestoken. Toch zou ik zeggen, kijk eens naar SMF. Het is een stuk vriendelijker voor je server, het is een stuk veiliger dan YaBB SE (Voor een boel mensen is dit toch vrij belangrijk, als je bijvoorbeeld denkt aan de informatie die via Persoonlijke berichten word verstuurd) en het heeft op de lange termijn een heleboel meer mogelijkheden om zich uit te breiden dan YaBB SE.

Er zijn al een hele hoop stappen genomen om features te maken voor SMF waar HigherLevel ook gebruik van maakt. Kijk bijvoorbeeld maar eens op http://mods.simplemachines.org/ . Er is ook een stukje code geschreven, waarmee het thema van YaBB SE kan worden gebruikt door SMF. Daarnaast is er ook een groot aantal mensen die bereid is om te helpen bij het aanpassen van een Simple Machines Forum.

Ik snap dat het een boel werk is om dit forum om te zetten, maar ik zou toch proberen om de voordelen van SMF eens te bekijken, en dan de overweging te maken om SMF te gaan gebruiken of niet. Er is de laatste tijd een hele hoop meer mogelijk geworden dan een tijd geleden, dankzij het package manager (mods) systeem.

Mocht Higherlevel overstappen op andere software dan lijkt het mij verstandig om een vergelijking tussen de software-pakketten die nu op de markt zijn te maken en je niet alleen op een soort van opvolger te richten.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Het voordeel van SMF voor Higherlevel is met name dat het dus ook gebaseerd is op dezelfde technologie, waardoor het gemakkelijker is om naar SMF over te stappen dan naar bijvoorbeeld phpBB, vBulletin of Invision Power Board.

Wellicht dat ik bevooroordeeld ben, maar ik geloof dat SMF op het moment de beste gratis forumsoftware is. De enige software die in mijn ogen iets beter is dan SMF, is vBulletin. Het nadeel van vBulletin is dat het een stuk moeilijker is om van YaBB SE naar vBulletin over te stappen.

Let op: het laatste bericht in het topic waar je op wilt reageren is meer dan zes maanden oud. Onnodig oude topics omhoog halen wordt niet altijd gewaardeerd, maar natuurlijk mag je nog wel op oude topics reageren.